JalmariS 13.11.2007 11:28:28 | |
---|
Mietin tossa, että onkohan tää XP:n ominaisuus, vaiko cubasen (SX3), mutta jos mun kone on ollut päällä useamman tunnin ihan vaan tyhjäkäynnillä, niin avatessani Cubasen se tuntuu olevan kovan rasituksen alla vaikka en edes ole avannut yhtään biisiä siihen. Näkyy siitä, että se "vst performance" vilkkuu villinä melkeen tapissa, ja jos lataa pari plugaria,niin soitosta ei tuu mittään, kun pätkii ja rätisee. Latenssi on yleensä 384 samples kohdalla. Toki rauhottuu vähän jos kasvatan sitä (latenssi)arvoa ,mutta taas on soitto vähän hankalaa. Reboottaus auttaa, mutta onko se ainoo mahdollisuus. Prossu on amd 64X2 4200, ja rammia 2 gt, äänikortti M audio delta 66. |
Mohla 13.11.2007 12:14:19 | |
---|
Ettei sulla olis jotain turhia muita prosesseja siellä taustalla pyörimässä. Jotain paskaa joka pikkuhiljaa kuormittaa konetta kokoajan enemmän. Kannattanee ajaa joku Ad-aware ja Spybot, ja tsekata ettei käynnistyksessä oo mitään turhaa. Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. - - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |
JalmariS 13.11.2007 13:12:05 | |
---|
joo..yli 60 noita prosesseja näkyy pyörivän...kun vaan tietäs, mitä voi sulkea :)AD awaren ajan viikottain |
vabasto 13.11.2007 13:39:53 | |
---|
|
Soolokitaristi 13.11.2007 15:29:00 (muokattu 13.11.2007 15:30:46) | |
---|
60 prosessia on kyllä aika paljon. Olohuonekone, jolla nyt kirjoitan pärjää 30:llä ja tässä koneessa on kaikki adobe, office yms pikaloaderit käytössä. Mnetissä on ollut linkki tuollaiseen prosessilistaan missä oli ainoastaan kaikki välttämättömimmät prosessit. Muistaakseni oli Windows XP musavirittely FAQ:ssa. Todennäköisesti kuitenkin nuo tehoa kuluttavat prosessit ovat jotain muuta kuin windowsin omia prosesseja. Kannattaa katsoa tehtävänhallinnasta kuinka paljon muistia ja prosessoritehoa mikäkin prosessi vie ja aloittaa tutkiminen niistä prosesseista, jotka vievät tavanomaista enemmän tehoa (yli 0% silloin kun koneella ei tehdä mitään?). Prosessin nimellä googlettamalla saa selville mitä se tekee ja onko se mahdollisesti haitallinen. Näin jälkikäteen tietysti turha sanoa, mutta kun seuraavan kerran asennat käyttöjärjestelmän uudestaan niin kannattaa ottaa ruudunkaappauksella talteen kuva "puhtaasta" prosessilistasta niin on helpompi myöhemmin ratkoa mahdollisia ongelmia. E: Typo |
Speedball 13.11.2007 15:35:45 | |
---|
Mulla toi Cubase sx3 ei jaksa pyörii kun jotain about puoli tuntia enneku kone väsähtää täysin. Kakkonen vielä pelas, mutta jostain syystä sekään ei enää avaudu. En sit tiedä mikä on, kun en tekniikan ihmelapsi ole. On mulla aika kehno konekkin. Metal up your ass!!! |
sami_sumea 13.11.2007 16:16:38 | |
---|
Mulla toi Cubase sx3 ei jaksa pyörii kun jotain about puoli tuntia enneku kone väsähtää täysin. Kakkonen vielä pelas, mutta jostain syystä sekään ei enää avaudu. En sit tiedä mikä on, kun en tekniikan ihmelapsi ole. On mulla aika kehno konekkin. 5 pisteen veikkaus on huonot äänikortin ajurit. Onks koneessa näkyvää rasitusta puolen tunnin käytön päästä jos ET aja Cubasea (siis systeemin performance meterissä)? ... http://www.adamantiumstudios.com |
Mohla 13.11.2007 17:10:41 | |
---|
Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. - - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |
Aleksi Gaiss 13.11.2007 22:57:53 | |
---|
Toi ei johdu mistään edellämainituista asioista. En tiedä itsekään tosin syytä. Mulla oli SX3'n kanssa samat ongelmat, mut ny kun vaihdoin neloseen niin ei enää mitään. :) Äänitys- ja miksauspalveluja tarjolla! |
Mohla 13.11.2007 22:59:01 | |
---|
Toi ei johdu mistään edellämainituista asioista. En tiedä itsekään tosin syytä. Mulla oli SX3'n kanssa samat ongelmat, mut ny kun vaihdoin neloseen niin ei enää mitään. :) Outoa, että joillain sitten on tällainen ongelma ja toisilla taas ei? Ihan mielenkiintoista ois tietää syy. Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. - - - - - - - - -
Jaava 14.11.2007 10:13:57 | |
---|
Mun vanha koneeni väsyi ihan yleiskäytössä parin tunnin käytön jälkeen. Hidastui ihan pirusti. Kone meni joka tapauksessa vaihtoon, joten en selvittänyt syytä tarkemmin. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
Timo JM 14.11.2007 16:57:31 | |
---|
Mulla on useampia eri rekisterin ja haittaohjelmien puhdistajia joilla skannaan säännöllisesti koneeni. Kummasti eri softat löytävät eri juttuja. Tällä menetelmällä olen viimeaikoina saanut aika hyvin pidettyä Winukan toiminnassa. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |