mynthon 10.11.2007 00:24:57 | |
---|
Mun läppäri (Fujitsu-Siemens amilo pi 1505) kadottaa jatkuvasti yhteyden mun firewire -mikseriin (eli Alesis Multimix firewire 12) Eli muutaman minuutin - puolen tunnin ajan keskimäärin pysyy äänet päällä ja sit vaan mykistyy yhtäkkiä?? Tää voi tapahtua kahdella tavalla, eli joko jää biisi rullaamaan näytössä (Esim. Cubase LE) ja ääni vaan lakkaa kuulumasta, tai sit tulee ilmoitus "device not found" (Esim. mp3 -soitto-ohjelmat) tms., ohjelmasta riippuen vähä eri lailla. Eli siis välillä ajuritkin menee "pois käytöstä" asentoon. No näihin vikoihin on auttanut hetkellisesti joko firewire piuhan irroitus läppäristä tai virran katkaisu hetkeksi mikseristä.. Aiemminkin sama ongelma on ollut jo mutta se esiintyi tosi harvakseltaan. Mähän olen atk-ammattilaisena ainakin mielestäni tarkistanut kaikki mahdolliset jutut mutta mikään ei ole auttanut..ajurit on uusimmat jne. Voisko olla niin että läppärin 4-pinninen firewire -liitin ei toimi täysin Alesiksen kanssa jossa siis 6-pinninen liitäntä? Onko muut törmänneet tällaisiin ongelmiin? www.markkutouronen.com
www.mikseri.net/divari |
battery 10.11.2007 11:17:21 | |
---|
minulla teki tuota samaa aiemman usb-korttini kanssa. välillä tunnisti kortin ja välillä ei. toisinaan sitten yhtäkkiä katosi ne ajurit sieltä päältä. huomasin ohjekirjasta sitten ettei ko. äänikortti ollut yhteensopiva minun fujitsun emolevyn kanssa. Black or White |
mynthon 10.11.2007 19:43:46 | |
---|
minulla teki tuota samaa aiemman usb-korttini kanssa. välillä tunnisti kortin ja välillä ei. toisinaan sitten yhtäkkiä katosi ne ajurit sieltä päältä. huomasin ohjekirjasta sitten ettei ko. äänikortti ollut yhteensopiva minun fujitsun emolevyn kanssa. Onko sulla siis fujitsun läppäri? Mikä usb-kortti oli kyseessä? Löysitkö tuon tiedon siis fujitsun vai tuon usb-kortin ohjekirjasta? Musta alkaa tuntumaan ettei tuon fujitsun kanssa ole oikein mikään yhteensopiva... ;) www.markkutouronen.com
www.mikseri.net/divari |
battery 10.11.2007 20:31:52 | |
---|
Fujitsun pöytäkone tämä, mutta tosiaan kaikki laitteet eivät välttämättä pelittä esim kaikkien emolevyjen kanssa 100% yhteen. äänikorti oli tascamin us144. Black or White |
rantes 10.11.2007 21:17:31 | |
---|
Mulla oli aikoinaan sama ongelma lg läppärin ja hercules firewire äänikortin kanssa neljä pinninen ei oikein toiminut. Hommasin pcmcia firewire kortin jossa 6 pinninen liitin ja rupesi pelaamaan saman tien. dick.b |
mos6581 10.11.2007 23:04:45 (muokattu 10.11.2007 23:48:20) | |
---|
Monestihan audiointerfacejen valmistajat suosittelevat käytettäväks jotain tietyllä piirillä varustettua firewire väylää, yleensä texas instrumentsin piirillä. En tiedä mikä piiri sun läppärissäs on mutta siinä voi olla vaikka esim VIA:n, NEC:in tai jonkun muun valmistajan piiri joista taasen sun Alesikses ei välttämättä tykkää. 4 pinnisessä ja 6 pinnisessä ei ole muuta eroa kun että 6 pinnisessä kulkee myös virta, jolloin ulkonen laite saa tarvittaessa sitä myöten tietokoneelta virran eikä erillistä laitteen virtalähdettä tarvitse välttämättä käyttää. Mutta siis joo, TI-piiriä yleensä suositellaan fw-laitteiden kanssa. Alesiksen sivuilta vielä lainattua; My system is unstable. Can you provide any tips? 16. Try using another Firewire card, preferably one with another Firewire chipset. While Alesis has tested a wide variety of cards from various different manufacturers, there are significant differences in how Firewire interfacing is implemented by different vendors. See if another card solves your problems. |
mynthon 10.11.2007 23:19:46 (muokattu 13.11.2007 10:48:11) | |
---|
Mulla oli aikoinaan sama ongelma lg läppärin ja hercules firewire äänikortin kanssa neljä pinninen ei oikein toiminut. Hommasin pcmcia firewire kortin jossa 6 pinninen liitin ja rupesi pelaamaan saman tien. Jep, tätä mä jo ajattelin kokeillakin, eli tilasin expresscard -kortin (Mun läppärissä ei siis PCMCIA -korttipaikkaa, vaan expresscard -paikka) jossa on 6-pinninen liitäntä. Monestihan audiointerfacejen valmistajat suosittelevat käytettäväks jotain tietyllä piirillä varustettua firewire väylää, yleensä texas instrumentsin piirillä. En tiedä mikä piiri sun läppärissäs on mutta siinä voi olla vaikka esim VIA:n, NEC:in tai jonkun muun valmistajan piiri joista taasen sun Alesikses ei välttämättä tykkää. 4 pinnisessä ja 6 pinnisessä ei ole muuta eroa kun että 6 pinnisessä kulkee myös virta, jolloin ulkonen laite saa tarvittaessa sitä myöten tietokoneelta virran eikä erillistä laitteen virtalähdettä tarvitse välttämättä käyttää. Mutta siis joo, TI-piiriä yleensä suositellaan fw-laitteiden kanssa. Oliskohan niin tuossa 4/6 -pinnisten tapauksessa, että tuollasessa pcmcia tai expresscardissa on sitten (niissä tapauksissa kun ongelma on ratkennut) eri piiri (esim. Texas Instruments) ja sen vuoksi toimii....???? Tiedä häntä, mutta tuo piirien yhteensopimattomuus tuntuisi uskottavammalta vaihtoehdolta. Katsotaan, kunhan pääsen testaamaan tuota expresscardia. Kiitos vastauksista tähän asti! Lisääkin saa laittaa mieluusti jos on vast. kokemuksia! :) www.markkutouronen.com
www.mikseri.net/divari |
mynthon 15.11.2007 22:51:55 (muokattu 17.11.2007 00:02:38) | |
---|
Monestihan audiointerfacejen valmistajat suosittelevat käytettäväks jotain tietyllä piirillä varustettua firewire väylää, yleensä texas instrumentsin piirillä. En tiedä mikä piiri sun läppärissäs on mutta siinä voi olla vaikka esim VIA:n, NEC:in tai jonkun muun valmistajan piiri joista taasen sun Alesikses ei välttämättä tykkää. 4 pinnisessä ja 6 pinnisessä ei ole muuta eroa kun että 6 pinnisessä kulkee myös virta, jolloin ulkonen laite saa tarvittaessa sitä myöten tietokoneelta virran eikä erillistä laitteen virtalähdettä tarvitse välttämättä käyttää. Mutta siis joo, TI-piiriä yleensä suositellaan fw-laitteiden kanssa. Alesiksen sivuilta vielä lainattua; No niin, läppärissä on nyt kiinni Firewire ExpressCard -kortti jossa on Texas Instrumentsin piiri, ja tuntuu toimivan. Ainakin tän päivän aikana ei ole pätkinyt kertaakaan, joten siltä vaikuttaa että ongelma on ratkaistu! Joten suurkiitos vastauksista! :) TÄMÄN SAA POISTAA! ONGELMA RATKENNUT!!!! www.markkutouronen.com
www.mikseri.net/divari |
mynthon 17.11.2007 00:03:24 | |
---|
TÄMÄN SAA POISTAA! ONGELMA RATKENNUT!!!! www.markkutouronen.com
www.mikseri.net/divari |