Aihe: Syeinberg Cubase LE aloittelijalle apua
1
KorgD8
08.05.2007 12:48:13
Moi

Hommasin E-MU usb 0404 laitteen http://www.creative.com/products/pr … p;subcategory=609&product=15167
jonka mukana tuli mm.cubase ja joku proteus VX ja sitten joku tools softa.?
Ensinnäkin, mikä tuo proteus on ja mitä sillä tehdään?
en saa sitä ensinnäkään toimimaan vaan se herjaa jotain heti käynnistettäessä.
Avasin sitte ton cubase ohjelman.
sain äänen kuulumaan (kitaralla) ja nauhoitettua pientä pätkää kokeilumielessä.
ok se meni siihen.
sitten meinasin ns.soolokitaraa nauhoittaa toiselle raidalle mutta ääni menee ihan helvetisti myöhässä koneelle joten kahta raitaa ei käytännössä voi soittaa
niin että ne saisi menemään päällekkäin koska pitäisi ennakoida ja kaikkihan tietää että se ei niin toimi eikä todellakaan kuulukkaan?
mitä helvettiä?
manuaalia kun ei oikein tullut muuten kun koskien asennusta..
Soolokitaristi
09.05.2007 13:01:19
Sun pitää laittaa Cubase käyttämään Emun asio-ajureita. Se tehdään valikosta Devices->Device Setup->VST Multitrack. Sieltä kohta Asio Driver vaihdat jonkun Emuun viittaavan. Tämän jälkeen latenssin poiston pitäisi toimia ja raidat mennä kohdilleen. Latenssia voit pienentää äänikortin ajureista. Latenssia ei tarvitse pienentää jos soittaessa monitoroi suoraan äänikortin läpi Cubasen sijaan. Pieni latenssi vaatii enemmän konetehoa joten sitä kannattaa vältää jos sitä ei tarvitse. Cubasessa on itsessään varsin kattavat helppitiedostot (F1 nappulan takana).
aruuska
18.11.2007 12:09:13
Sun pitää laittaa Cubase käyttämään Emun asio-ajureita. Se tehdään valikosta Devices->Device Setup->VST Multitrack. Sieltä kohta Asio Driver vaihdat jonkun Emuun viittaavan. Tämän jälkeen latenssin poiston pitäisi toimia ja raidat mennä kohdilleen.

Heips jatkan tähän vanhaan aiheeseen, koska mulla on samantapaisia ongelmia. Eli mulla on ollu ongelmana toi viiveongelma cubase le:n kanssa. Kun vaihdan multitrack asetuksen emuun (Creative EMU10KxASIO) mitään signaalia (siis ei yhdestäkään inputista) ei tule cubaseen sisään. Creativen omalla recorderilla äänitys onnistuu, joten Sound Blasterin kortti toimii. Oon lukenu manuaalit kohta sataan kertaan läpi, mut mulle ei aukee. Oon asentanu ajurit ja cubasen uudelleen mutta ei muutosta. Jos joku osais auttaa olisin enemmän kuin onnellinen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)