Aihe: Miksi Macbook Pro ja Mbox2 eivät keskustele?!
1
Jusba81
28.11.2007 17:27:05
Hei!

Olen hieman pinteessä uusien kamojeni kanssa. Olen hommannut hetki sitten ensi macini (macbook pro) sekä Mbox2:n jossa Pro Tools mukana. Tarmokkaiden yritysten jälkeen en ole saanut kavereita toimimaan keskenään. Tools näyttäisi asentuvan mutkitta, mutta ei avaudu sitä käynnistettäessä.

Alkuperäinen Pro Tools Mbox 2:n mukana oli versio LE 6.8.1 ja päivitys minulla on 7.1.1 asti. Käyttis macissa 10.4.11. Ihmiset ovat eri lähteistä kertoneet minulle erilaisia syitä toimimatomuuteen: Intel-prossuisessa Macissa toimii vain Tools LE 7.X tai minulla on "ei-intel" -päivitys Pro toolsiin, Coreaudio-plug in puuttuu, OS X on liian vanha jne..

Toolsin olen päivittänytjo 7.1.1:een ja digidesignin sivut on tulut kahlattua läpi..

Nyt tarvitsisinkin tietoa siitä että mitkä päivitykset minulla tulisi olla Pro Tolsissa ja macin käyttiksessä, sekä mahd. jotain muitakin neuvoja joita en ole ottanut vielä huomioon. Työskenteleekö joku juuri tälläisen yhdistelmän kanssa (Mbox2+Macbook pro) toimivasti?

Olisin kovin kiitollinen pienistäkin avuista!!
Janie Jones
28.11.2007 22:49:31 (muokattu 28.11.2007 22:52:09)

Mulla ei ole sama kokoonpano, mutta näyttäisi tosiaan, että tuossa on tosiaan monta asiaa, jotka voi mättää. 10.4.11 ei ole virallisesti PT:n tukema - mutta käyttäjien mukaan PT toimii monilla yhteen. Ainakin 10.4.10 pitäisi toimia. Mutta ei kuitenkaan varmaan tuolla PTLE-versiolla?

Intel-sopivuus: en muista miten oli PTLE 7.1:n laita, oliko se Intel-yhteensopiva jo, mutta oli tai ei, Intel-macciin hommaisin saman tien uudemman päivityksen jo tuosta edellisestä syystä. Toolssihan menee nyt 7.4.:ssä.

Käytä OSX-päivityksissä Applen sivuilta löytyviä Combo-updateja, älä automaattista ohjelmiston päivitystä.

Ongelma saattaa olla myös ITunes tai Quicktime, joiden päivitykset joskus haittaa PT:n toimintaa.

Prebinding script, joka löytyy jostain Digin sivuilta, korjaa usein tilanteen, jossa Tools ei käynnisty.

Mutta kyllä se jollain toimimaan rupeaa, ei kannata hermostua. Tools-ongelmiin löytyy yleensä vastaus täältä (ellet jo tiedä):
http://duc.digidesign.com/postlist.php?Cat=&Board=UBB24
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)