Aihe: Ongelmaa pukkaa!
1
Marko
26.11.2007 15:15:07
Terve

Katselin tuossa vähä vanhoja kirjoituksia mutta eipä löytyny tämmöstä joten uus ketju.

Elikkäs olen tässä koittanut äänitellä kitaraa line6 pod xt:llä. Olen koittanut käyttää koneen omaa paskaa integroitua äänikorttia tai käyttää itse podia ulkoisena äänikorttina usb-piuhan avulla. Kummassaki tapauksesa olen koittanut Adoben auditionia sekä Nuendoa ja kummallaki ohjelmalla sama ongelma. Eli otetaan esimerkki että laitan nauhotuksen päälle ja soitan kitaralla e-mollin ja annan soida ja sitten suljen nauhotuksen. Sitten kun kuuntelen pätkän niin kaikki ei ole kohdallaa, sointu ei rävähdä soimaan suoraan täydellä voluumillaan vai se tulee niinkuin pikkuhiljaa voimistuvasti, eli kuulostaa käytännössä samalta kun soittaisin soinnun kitaran volumepotikka nollilla ja sitten soinnun soitettuani kääntäisin volumea tasaisesti päälle, eli ääni tullee silleen hiljaa voimistuen. Testiksi koitin windowsin ääninauhuria sekä ilmasita audacity-ohjelmaa ja näissä kummassakaan tätä ongelmaa ei ollut. Olen myös koittanut v-amp2:sta ja sillä sama ongelma. Eli onkohan näin että näissä isommissa ohjelmissa (adobe audition tai nuendo) on jotakin mitä en ole huomannut ottaa huomioon. Viivettä ei tule ollenkaan eli soitto pysyy niinsanotusti timessä mutta ainoastaan tämä volumen voimistumisongelma. Myös olen eri kitaroilla koittanut, sekä piuhoja vaihdellut mutta ei kertakaikkiaan löydy että missä ongelma. Joten jos jollakin on kokemusta/tietoa tämmösestä niin olisin kovin kiitollinen avusta.
Myö leiriyttään tähän.
gravehill
26.11.2007 22:15:53

Kannattaa kokeilla kysyä esim Nuendo foorumilta. :D
http://www.chaosresearch.de
anapena
26.11.2007 23:55:10
Kannattaa kokeilla kysyä esim Nuendo foorumilta. :D

Ne saattaa olla siellä hiukka nihkeitä. Oon joskus kokeillu...
Ukko
27.11.2007 11:21:55

Joo. Nuendo ohjelmana ja koneessa paska sisäinen äänikorti. Ei oikein täsmää.
Janus
27.11.2007 12:19:09
Lukkoon kulkematta lähtöruudun kautta.
Marko
27.11.2007 15:20:42 (muokattu 27.11.2007 18:39:50)
Noniin, kuten tuossa sanoin jo että koitin käyttää myös podia ulkoisena äänikorttija ja sama ongelma ilmeni. Ja ongelma oli myös adobe auditionia käyttäessä.

Mod.huom. Täällä ei jaella vinkkejä waretettuihin ohjelmistoihin. Vai väitätkö, että sinulla on tuosta noin vain koneellasi isolla rahalla ostetut Nuendo ja Audition?
Myö leiriyttään tähän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)