Aihe: Adobe Audition&monta raitaa yhtäaikaa sisään?
1 2
KeljuK
31.03.2004 23:10:58
Latasin tuon testiversion, ja en kyllä keksi miten saan nauhoitettua sekä mikrofoni että linjasisäänmenosta samaan aikaan.

Mm. Nuendo:lla se onnistuu kivutta koneellani, mutta ohjelma on "hieman" turhan raskas& kallis&monimutkainen satunnaisiin nauhoituksiin.

Äänikorttina SB Audigy 2 plat.
KeljuK
03.04.2004 11:53:55
Nostetaan, ei ole selvinnyt.
ulina21
03.04.2004 20:03:37
toimiikohan vst plugarit tossa?
Entäs midi, eikai?
KeljuK
03.04.2004 20:06:08
toimiikohan vst plugarit tossa?
Entäs midi, eikai?

VST- plugarit ei toimi, Nuendohan hoitaa tuon homman nimenomaan VST:n kautta.

Mutta ihmeellisenä pidän ettei? kortista voi tuolla ohjelmalla valita useampia sisäänmenoja yhtäaikaiskäyttöön.
Gronsbyk
03.04.2004 20:48:57
Cool Edit Pro:lla voi kyllä valita useamman sisääntulon jos kortista/korteista vain löytyy, kyseessähän on käytännössä sama ohjelma.
KeljuK
03.04.2004 21:00:08
Cool Edit Pro:lla voi kyllä valita useamman sisääntulon jos kortista/korteista vain löytyy, kyseessähän on käytännössä sama ohjelma.

Pointti onkin että miten?

Kokeilin tuossa juuri Kristal Audio Enginea, ja sieltäkin sai valikoista mukavasti valittua eri inputit käyttöön.

SB audigy 2 platiniumissa niitä inputteja riittää harrastelijalle, mutta juuri se ohjelma jota olen tottunut käyttämään äänitykseen ei niitä tunnista.
Gronsbyk
03.04.2004 21:12:38
Pointti onkin että miten?

Kunhan minä tuon nauhoitusmyllyn saan käyntiin niin vilasen miten se siinä menee. Muistelen että ne inputit piti valita sieltä Recording Device -valikoista ensin.
KeljuK
03.04.2004 22:08:39
Kunhan minä tuon nauhoitusmyllyn saan käyntiin niin vilasen miten se siinä menee. Muistelen että ne inputit piti valita sieltä Recording Device -valikoista ensin.

Record Device:s valikossa mulla näkyy vain "SB Audigy Audio2 ja " Wave Mapper"
Gronsbyk
03.04.2004 22:36:12
Record Device:s valikossa mulla näkyy vain "SB Audigy Audio2 ja " Wave Mapper"

Moniraita-näkymässä Options -> Recording Devices, siellä minä voin valita minkä kortin (minulla on kaksi äänikorttia) ja mitä inputtia käytän (toisessa kortissa on 3 stereoinputtia jotka voin valita eri raidoille). SB128 näkyy siellä vain yhtenä inputtina, eli jos haluaisin nauhoittaa mikillä sen kautta, olisi valittava nauhoituslähde kortin asetuksista.
Koska minulla ei ole Audigyä, en voi sitä testata, jospa täällä olisi joku joka olisi selvittänyt onnistuuko sen valinta sillä kortilla kuten haluaisit.
KeljuK
03.04.2004 22:42:21
Moniraita-näkymässä Options -> Recording Devices, siellä minä voin valita minkä kortin (minulla on kaksi äänikorttia) ja mitä inputtia käytän (toisessa kortissa on 3 stereoinputtia jotka voin valita eri raidoille). SB128 näkyy siellä vain yhtenä inputtina, eli jos haluaisin nauhoittaa mikillä sen kautta, olisi valittava nauhoituslähde kortin asetuksista.
Koska minulla ei ole Audigyä, en voi sitä testata, jospa täällä olisi joku joka olisi selvittänyt onnistuuko sen valinta sillä kortilla kuten haluaisit.

No helvetti. Joku tuossa demo- versiossa lienee v*tullaan, kun tosiaan muilla ohjelmilla se onnistuu täälläkin.
PasiB
04.04.2004 06:16:17
Sehän selviää kun pistät netin laulamaan ja etsit crackin.
Muistelen joskus olleen puhetta warettamisesta ja Muusikoiden.netistä??????
Kitarassa on liikaa kieliä
KeljuK
04.04.2004 11:04:23

Kyllä. Ja tuon auditionin lisenssin voin jopa hankkia jos se toimii niinkuin pitäisi. Mutten tasan tarkkaan sitä tee jos jostain syystä se moniraitäänitys ei onnistu.

Ohjelma on kuitenkin muuten mielestäni ollut varsin kätevä niin musahommien kuin videoäänenkin editoinnissa.
Gronsbyk
04.04.2004 12:41:43

Ajattelin lähinnä sitä että onhan tuo nyt selville saatava, joskin epäilen ettei demossa tuollaista rajoitusta voi olla koska silloin joltakin potentiaaliselta ostajalta voi jäädä ohjelma ostamatta.

Itse kokeilin Cool Edittiä sekä demona että kokoversiona, kun sen havaitsin sopivaksi ja ennenkaikkea systeemissäni toimivaksi ohjelmaksi, ostin ihan laillisen version. Ainakin itse kokeilemani Cool Edit Pro demo oli niin rampa etten sen perusteella olisi sitä ostanut, mm. tallennusmahdollisuus puuttui.

Minulla on kaksi konetta joissa toisessa on Cool Edit 2000 ja toisessa Cool Edit Pro, ja lisenssit molempiin. En ole viitsinyt päivitellä Adobe Auditioniksi vaikka se olisi vissiin mahdollista kun lisenssit omistan, nuo toimivat ihan hyvin tuollaisina. Periaatteeni on että sen mitä tarvitsen ja mikä toimii, sen ostan, kummassakaan koneessa ei ole tällä hetkellä yhtään waretettua ohjelmaa, käyttöjärjestelmät mukaanlukien.
sormunen
04.04.2004 13:05:36
Ainakin itse kokeilemani Cool Edit Pro demo oli niin rampa etten sen perusteella olisi sitä ostanut, mm. tallennusmahdollisuus puuttui.

Demoista (varsinkin juuri tällaisista muutenkin pienilevikkisien erikoisohjelmien) usein puuttuu tallennusmahdollisuus, mutta valistunut arvaus kokeilijalla voisi olla, että täysiversiossa se mahdollisuus kyllä on. Mahdollisuuksiinhan demossa tutustutaan.

Tuosta crackneuvosta rapsautin sulle varoituksen.
KeljuK
04.04.2004 13:31:30 (muokattu 04.04.2004 13:32:41)
Demoista (varsinkin juuri tällaisista muutenkin pienilevikkisien erikoisohjelmien) usein puuttuu tallennusmahdollisuus, mutta valistunut arvaus kokeilijalla voisi olla, että täysiversiossa se mahdollisuus kyllä on. Mahdollisuuksiinhan demossa tutustutaan.

Niin tutustutaan, ja koko tämän keskustelun pointti olikin siinä että miten saada tuossa auditionissa tämä mahdollisuus käyttöön/onko sitä olemassa.

Eli täytyy se täysversio hoitaa kokeiltavaksi, ja sitten tehdä mahdollinen hankintapäätös.

Sinällään hieman turhaa varoitella jos sanoo että kräkkää se niin selviää. Eri asia on että jos aletaan postailemaan paikkoja mistä niitä kräkkejä löytyy tms. vinkkejä.
sormunen
04.04.2004 13:50:58
Alkuperäiseen kysymykseen; kun en tuosta Audigysta mitään tiedä, niin onko se "multitrack soundcard"? Jos ei, niin ei myöskään moniraitaäänitys onnistu.

Sinällään hieman turhaa varoitella jos sanoo että kräkkää se niin selviää.

Ehkä mä voisin vetää sen back. Mutta on se outo tapa selvittää ongelmia, kyllä.
KeljuK
04.04.2004 13:53:44
Alkuperäiseen kysymykseen; kun en tuosta Audigysta mitään tiedä, niin onko se "multitrack soundcard"? Jos ei, niin ei myöskään moniraitaäänitys onnistu.

Ehkä mä voisin vetää sen back. Mutta on se outo tapa selvittää ongelmia, kyllä.

No kyllä sen pitäisi olla, koska kuten jo aiemmin sanoin niin Nuendon testiversiolla sekä sillä ilmaisella Krystal:lla se onnistuu.

Mutta Audition vain sopisi tarpeisiini, ei kohtuuttoman hintainen, ja tarpeeksi kevytkin.
sormunen
04.04.2004 13:58:07
No kyllä sen pitäisi olla, koska kuten jo aiemmin sanoin niin Nuendon testiversiolla sekä sillä ilmaisella Krystal:lla se onnistuu.

Niinpä sanoitkin. No, en voi muuta neuvoa kuin että kysy Adobelta -> vastaavat kyllä mun kokemukseni pohjalta tai mene Adoben sivujen kautta Auditionin keskusteluryhmään.
Ne on yleensä noilla isoilla taloilla edelleen mutuna hyviä paikkoja.

Ehkä olit tänkin jo tehnyt.
KeljuK
04.04.2004 14:14:36

Ehkä olit tänkin jo tehnyt.

Jep. Usemmastakin paikasta olen yrittänyt penkoa. Mutta joskus näiden tietokoneiden kanssa vaan on niin että joku tietty kokoonpano kun on, niin tulee aivan yllättäviä toimintahäröjä.

Kyse saattaa olla vaikkapa siitä että joku muu ääniohjelma aiheuttaa ristiriidan Äänikortin tai Auditio:n kanssa jne.

Aikoinaan muistan että Win98: service pack oli ristiriidassa HP:n printterini kanssa, ja ainut tapa saada ne toimimaan oli asentaan HP:n printteriajurit sekä ennen että jälkeen service pack:n. Mitään järkeä tuossa ei tunnu olevan, mutta muutoin ei toiminut.
Gronsbyk
04.04.2004 15:26:49

Kyllä minun mielestä testimielessä varsin keskeinen ominaisuus puuttui, sain kuitenkin testattua ja sen perusteella tilasin ohjelma Hollannista itselleni. Jos olisin todennut ettei ohjelma vastaa sitä mitä halusin, en olisi ostanut vaan olisin etsinyt paremman ohjelman enkä suinkaan käyttänyt kräkättyä, huonosti toimivaa versiota. Kyllä minulta on jäänyt ohjelmia hankkimatta jos en ole niitä täysin testaamaan pystynyt, jotkut ohjelmat kun eivät toimi oikein joissain kokoonpanoissa sitten millään, tällaisissa tapauksessa olen etsinyt toisen vaihtoehdon.
Cool Edit 2000 ei pysy pystyssä nauhoituskoneessani äänikortin ajurien takia (tähän päätelmään päädyttiin RME:n ja Syntrilliumin tuen kanssa yhdessä), CEPro pysyy. Aika hankala testata ohjelmaa jossa tallennus puuttuu jos kaatuilu liittyy nimenomaan tallennukseen, editointiin ja fileitten avaukseen. Olisi se 359 euron hinta CEP:stä harmittanut jos olisin testaamatta tilannut ja se ei olisi toiminut.
Ehkä kuitekin tein selväksi omat periaatteeni jo tuossa aiemmassa postauksessa.

No voihan ristus, poissa silmistä poissa mielestä? Onko täälläkin porukka niin sinisilmäistä että luullaan jos asiasta ei puhuta niin sitä ei ole olemassa? Ja minä kun olin siinä käsityksessä että täällä nimenomaan on ihmisiä jotka suhtautuvat asiaan hieman vähemmän kukkahattutätimäisesti ja ostavat myös mitä tarpeelliseksi katsovat. Ajattelin vain sitä kuinka tappelin oman systeemin kanssa, se ei ollut ihan viikon parin projekti kaikkine maileineen eri valmistajille, jotkut eivät edes vastanneet kyselyihini.

Otan tuon takaisin ja poistin sen. Käyttäköön itse kukin järkeään. Olisi ehkä ollut parempi pistää se privana mutta yhtä kaikki se olisi ollut aivan yhtä huono ehdotus, eikö?

No, Adoben tuelta kysymällä se varmasti selviää, aikoinaan Syntrilliumin tuki auttoi hyvin ja vastasi nopeasti, Adoben tukea en ole käyttänyt.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)