Aihe: kysymyksiä gearboxista ja ableton live litestä
1
Migge83
30.12.2007 14:39:23
No moro kaikille. Onkohan kenelläkään mahdollisesti tota line6 toneport UX1:stä + Ableton live liteä? Kun ongelma on se mikä tuntuu olevan monella muullakin elikkä se LATENSSI. Elikkä kun nauhoitan ensin yhden kitararaidan ja sitten rupean soittamaan sen päälle toista niin.. siinähän on sitä viivettä eikä se siten oikein onnistu. Hain nuo asio ajurit mutta kun otan ne sitten käyttöön niin ei kuulu mitn. No ei siinä mitään kyllä ne kitarat vielä värkkämäällä saa kohilleen mutta miten sitten kun haluaisin konerummut tohon mukaan. Ja ne nyt sitten menee kokoajan edellä, eli saakohan niitä säädettyä tavallaan myöhäisemmäksi tai jotain. Eli vehkeet on nyt kytketty niin että kitarasta menee toneporttiin siitä usbilla koneeseen analog-outista tietokoneen kajareille josta kuulen oman soiton reaaliajassa. Noita abletonin omia latenssinsäätö-hommia olen säädellyt myös mutta kun ne säätää ihan minimiin niin sitten alkaa kuulumaan surina.. AUTTAKKEE!
Migge83
30.12.2007 14:42:02
Ja olen kyllä lueskellut ja etsinyt täältä vastauksia kysymyksiini mutta en ole saanut toimimaan. Ja jos joku voisi vielä valaista että miten nuo asio-ajurit otetaan käyttöön?
Lancelot
30.12.2007 23:00:32
Itse revin hiuksiani aikoinaan toneportin+abletonin johdosta. Vaihdoin melko pian cubaseen. Se kannattaa muistaa että laittaa asetuksista äänen nauhoittamiseen ja toistoon sen toneportin. Tietämättömänä itse joskus laitoin toneportin "recille" ja pc:n oman äänikortin toistoon. Ihmettelin kun latenssia pukkas ja hermo meni.. Sitten vasta tajusin..

En tiä oliko tästä nyt mitään apua mut mut..
Y3J
31.12.2007 01:55:42
Itse en edes asentanut tuota Abletonia, sillä Reaper on aina ollut minulle sopiva ohjelma. Kannattaa kokeilla sitä. Tuleeko latenssia siis kun soittelet ilman, että nauhoitat soittoa?
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of gum!
Johann Onn
31.12.2007 02:00:14 (muokattu 31.12.2007 02:05:09)
Mää taas asensin. Valitettavasti. Mää en saanu sillä äänitettyä, absoluutisesti yhtään mitään ja luovutin.

Reaperiin verrattuna, se tuntui todella kankealta ja turhankin hankalalta softalta.
zekeode
31.12.2007 04:45:32

Reaper ja Toneport toimii loistavasti yhteen. Muistaa vaan asetuksista laittaa ASIO-ajurit käyttöön.

Harmi vaan, että Line6 ei osaa tehdä 64-bittisiä ajureita, joten toi Toneport oli ensimmäinen ja viimeinen Line6:n tuote jonka ostin.
Migge83
01.01.2008 15:42:24
Joo sain pelaamaan kun vihdoin osasin ottaa nuo aio4all - ajurit käyttöön. Tuohan on tosi simppeli ohjelma käyttää tuo ableton mut ei voi nauhoittaa kun 4 audio raitaa ku tuo on joku demoversio. Mut kiitoksia kaikille vastanneille.
Migge83
01.01.2008 15:43:30
onko tuo reaper ilmainen ja onko helppo käyttää?
PIM
01.01.2008 16:15:17
onko tuo reaper ilmainen ja onko helppo käyttää?

Reaper on kyllä maksullinen, mutta ominaisuuksiinsa nähden lähes ilmainen (50 dollaria yksityiskäyttöön) ja sen kaikki ominaisuudet on käytettävissä ilman rekisteröintiäkin ilman mitään käyttörajoituksia. Eli omantunnon mukaan tutustumisjaksoa voi jatkaa vaikka hamaan tulevaisuuteen ilman että tarvitsee pelätä piraattipoliisien kotikäyntiä.

Mitä taas helppouteen tulee niin harvoin noin kattavilla ominaisuuksilla varustetut ohjelmat ihan sieltä helpoimmasta päästä on, mutta peruskäytön oppii kyllä yhtä helposti kuin minkä tahansa muun vastaavan ohjelman. Ja sitä parempi mitä pikemmin alat sen opettelun, koska sen kehitystahti on aivan jotain muuta kuin mihin kilpailevien ohjelmien kanssa on totuttu ja uutta ominaisuutta ja toiminnallisuutta siihen tulee lähes viikottain. Eli ei muuta kun lataat Reaperin osoitteesta www.reaper.fm ja asennat sen koneellesi ja kokeilet.
manne
15.01.2008 11:37:07 (muokattu 15.01.2008 12:14:20)
Kehutaan nyt vähän abletonia, kun on se oikeasti vaan niin hyvä ja edelleenkin ihmettelen miksi kukaan käyttää cubasea vapaaehtoisesti.
Konsti saada soitto kohdalleen on suhteellisen helppo. Nauhoitetaan 1. raidan napsaus/virppa tms äänikortin ulostulosta tuloliitännän kautta raidalle 2. Sitten katsotaan isolla zoomilla paljonko on aikaeroa näillä kahdella raidalla ja asetetaan asetuksissa olevaan latenssin korjauskohtaan aikaero numeroarvona.("overall latency" kohdassa oleva 0ms laatikko) Tällä toiminnolla voi pelata myös bufferia vähän suuremmalle ja koneen kuormaa helpottaa.Tästä on olemassa oma osionsa virallisen version perehdytyksissä, litestä on paha sanoa.
Luulisi olevan ohjekirjassakin, vaikka en sitä äkkiseltään silmääni saanut.
Setting up Latency Compensation-lesson
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)