Tietääkö joku, onko olemassa helppokäyttöistä, yksinkertaista ohjelmaa, jossa voisi kirjoittaa nuotit ohjelmaan ja ohjelma muuttaisi sen sitten yksinkertaiseksi soitoksi (haluamillani kriteereillä). (Mielellään vielä ilmaista ja suomenkielistä) Olen etsinyt netistä, mutten ole löytänyt. Audiocity on suomenkielinen, mutta se ei kai ole varsinainen musanteko ohjelma? Olisin kiitollinen vastauksesta. |
Tietääkö joku, onko olemassa helppokäyttöistä, yksinkertaista ohjelmaa, jossa voisi kirjoittaa nuotit ohjelmaan ja ohjelma muuttaisi sen sitten yksinkertaiseksi soitoksi (haluamillani kriteereillä). (Mielellään vielä ilmaista ja suomenkielistä) Olen etsinyt netistä, mutten ole löytänyt. Audiocity on suomenkielinen, mutta se ei kai ole varsinainen musanteko ohjelma? Olisin kiitollinen vastauksesta. Guitar Pro lienee sopiva haluamaasi käyttötarkoitukseen. Ilmainenhan se ei ole, mutta kokeiluversio löytyy eikä maksa tuo varsinainenkaan kovinkaan paljoa jos innostut ostamaan. EDIT: http://www.guitar-pro.com/en/index.php?pg=download "I have a cunning plan" -Baldrick |
Puhut nimenomaan nuotintamisesta. En tiedä, mikä on ammattitaitosi/ vaatimus-tasosi, enkä sitä, minkä tyyppistä musiikkia teet, mutta kyllä näiden perus-musaohjelmien nuotinnuspuoli on aika vaatimaton osaavan käyttöön (itse en ole osaava, toistan vain osaavien puheita :o) Ainoita osaavien nuotintajien kelpuuttamia softia ovat Sibelius ja Notation, jotka kustantavat noin 500 euroa. Oli niitä joku lisääkin, en muista, mitä. Kokeilemallahan se selviää. Joka tapauksessa: Nuotintaminen jollain Guitar Pro'lla lienee viheliäisen hidas tapa tehdä musiikkia verrattuna siihen, että soittaisit ko. musan midi-koskettimistolla, ja softa muuttaisi soiton nuoteiksi (rajoitustensa puitteissa). Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |