Aihe: Livenä suoraan kuulokelähdöstä?
1
Joonas
22.02.2008 23:42:24
Terve!

Mulla ois tossa ensi viikolla minirundi, jossa tarttis koskettimia soitella. Oon nyt vedellyt treeneissä niin, että USB:lla kiippari MacBookiin kiinni ja MacBookista ihan kuulokepaikasta (miniplugi) mikserin RCA-reikiin (eli stereokanavaan).

Uskaltaako livenä lähteä tollasella setupilla, kun ei millään ois varaa ostaa (eikä viittis muutenkaan raahata mukana) ulkoista äänikorttia? Kokemuksia kellään?

Joonas.
Sataa sataa ropisee, pili pili pom!
samulirask
23.02.2008 17:10:27 (muokattu 23.02.2008 17:14:32)

Jos systeemi toiimii treeneissä, niin miksei se toimisi livenäkin huolellisesti käsiteltynä. Itse olen huomannut, että tietokoneen kytkeminen stereoihin tai PA:han on aiheuttanut usein kaikenlaisia ylimääräisiä ääniä (ulkoavaruudesta?) joita ei ole tiennyt olevan edes olemassa. Kyse on ollut ilmeisesti joistain virta/maadoituongelmista. Ehkä Mac-maailmassa tämäkin asia on ilmiömäisesti paremmin.

Sitä paitsi, paljon mielummin luottaisin sinun settiisi kuin siihen aikoinaan käyttämäämme neljän miehen kannettavaan keikkamallin Hammondiin, jonka liitännät olivat vanhat mutta vastaavasti heppoisen oloiset - sellaiset "Scart-piuhat" 70-luvulta...
Samulin sivut
anapena
23.02.2008 19:22:46
DI-boxi vois olla suositeltava varuste heti siihen lyhyen johdon päähän tietokoneesta tultaessa. Sen jälkeen voi rauhassa vedellä pidempää balansoitua/symmetristä piuhaa mikserin suuntaan, yleensä XLR-sellaista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)