Aihe: Auttakaa, äänikorttiongelmia(ko).
1
Sälski
13.05.2008 22:52:52

Niin elikäs tuossa viime viikolla joutusin asentamaan windowsin kokonaan uusiksi ja nyttei toimi enään äänet. Kone valittaa että: ''Ei äänilaitteita''. Olen sen kanssa säätänyt nytten viikon ja käynyt kaiken läpi minkä osaan ja ei tulosta.

Maikkani sanoi että pitäisi katsoa äänikortin malli tai jtn. ja asentaa ajurit uudestaan? Tietokoneeni on kyseinen: http://www.build-your-own-computers.com/hp-pavilion-dv4000-review.html

Olisin todella kiitollinen avusta, musan teko hommat ovat nyt hieman jäässä koneen takia.
It's not who votes that counts, it's who counts the votes.
djtremolo
13.05.2008 23:00:59 (muokattu 13.05.2008 23:03:41)

katoppas device managerista, onko siellä joitakin laitteita, joilta puuttuu ajuri. Näkyvät nimellä "Unknown device".

WinXP:ssä: My computer -ikonia hiiren oikealla -> properties -> Hardware -välilehti -> Device Manager.

Jos on unknown devicejä, niin niille pitää laittaa ajurit. Laitteen päällä hiiren oikeaa ja sieltä "update driver...", jonka jälkeen koneen mukana toivottavasti tullut ajuricd asemaan ja kone etsii ajurit itse.

edit: jos ei ajurilevyä löydy, niin pistä sit vaikka se levy, jolta asensit windowsin. Ja jos ei sieltäkään ajuria löydy, niin kone todennäköisesti tarjoaa vaihtoehtoa etsiä netistä sopivaa ajuria ("windows update").
If I seem super human, I have been misunderstood.
Sälski
13.05.2008 23:28:53

katoppas device managerista, onko siellä joitakin laitteita, joilta puuttuu ajuri. Näkyvät nimellä "Unknown device".

WinXP:ssä: My computer -ikonia hiiren oikealla -> properties -> Hardware -välilehti -> Device Manager.

Jos on unknown devicejä, niin niille pitää laittaa ajurit. Laitteen päällä hiiren oikeaa ja sieltä "update driver...", jonka jälkeen koneen mukana toivottavasti tullut ajuricd asemaan ja kone etsii ajurit itse.

edit: jos ei ajurilevyä löydy, niin pistä sit vaikka se levy, jolta asensit windowsin. Ja jos ei sieltäkään ajuria löydy, niin kone todennäköisesti tarjoaa vaihtoehtoa etsiä netistä sopivaa ajuria ("windows update").

Mulla on toi suomeksi mutta siis laitehallintaan ja siellä on ääni-, video -ja peliohjaimet ja kun napsauttaa tuota ekaa oikella ja siitä ominaisuudet niin tulee vaan tyhjä ruudukku. Eissaamari mä oon kujalla ja huono selittämään näitä.
Joo ja tota ajurilevyä ei löydy ja tuo windowsin asennus-cd menee vain omaan valikkoonsa missä on vain mahdollisuus asentaa windows uudestaan.
Windows updatesta löydän vain nuita päivityksia. Asennan tuon ja katsotaan mitä käy...
djtremolo
13.05.2008 23:36:24

Mulla on toi suomeksi mutta siis laitehallintaan ja siellä on ääni-, video -ja peliohjaimet ja kun napsauttaa tuota ekaa oikella ja siitä ominaisuudet niin tulee vaan tyhjä ruudukku.
Luettelepas ne kaikki mitä tuon ääni-video-peliohjaimien alla on?

Ja löytyykö laitehallinnasta noita "tuntemattomia laitteita" ollenkaan?
Sälski
13.05.2008 23:41:51

Luettelepas ne kaikki mitä tuon ääni-video-peliohjaimien alla on?

Ja löytyykö laitehallinnasta noita "tuntemattomia laitteita" ollenkaan?

Kuvasingaalin pakkauksenhallinta
Mediaohjainlaitteet
Vanhemmat videosieppauslaitteet
Vanhemmat ääniohjaimet
Äänisignaalin paukkauksen hallinta.

JA löytyy nuita tuntemattomiakin muttei tuon ääni-video-peliohajaimen alta.
Tuntemattomia ovat:
Muut laitteet:
massatallennusvälinesovitin
Multimedia-äänisovitin (ahaa tässä taitaa olla vikaa??)
PCI Modem
Verkkosovitin
Video-ohjain
Video sovitin.
djtremolo
13.05.2008 23:43:02

koitas tuolta:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/ … ng=en&product=464513&dlc=en

ottaa tuo eka "driver - audio" ja asentaa se.

ps.
Samalla voisit tsekata, kun otat jostakin ikkunasta kiinni hiirellä ja heiluttelet edestakaisin.. tuntuuko liikkuvan tahmeasti? Jos kyllä, niin asentele myös tuo Display Driver.
djtremolo
13.05.2008 23:44:30

Multimedia-äänisovitin (ahaa tässä taitaa olla vikaa??)
näyttää oikealta.. käy lataamassa tuo edellisessä kommentissani oleva ajuri niin luulisin, että homma pelittää sillä.
djtremolo
13.05.2008 23:47:45

ja sit kun saat äänet kuuluviin, niin asentelet myös nuo muut tuon linkin takaa löytyvät ajurit niille tuntemattomille laitteille, niin kone on tyytyväisempi.
Sälski
13.05.2008 23:56:25

Ui saatana! Olet nero! Toimii! Tuhannet kiitokset! Otappa pari plussaa ;)) Tacktack.
djtremolo
14.05.2008 00:01:47

:) tattis. Kiva että toimii.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)