Aihe: Mikä midi keyboard?
1
Velli
18.04.2008 23:18:42
Eli tarkoituksena olisi hankkia pieni midikeyboard (49 vai miten monta kosketinta siinä nyt tarkalleen ottaen olikaan). Aikomuksenani oli hommata erittäin hyväksi havaittu Roland PC-300, mutta sitä ei näytetä enää myytävän missään. Hyviä juttuja siinä olivat USB-liitäntä, 2 transpose-namiskaa joilla sai vaihdettua oktaavialaa yhdellä napinpainalluksella sekä pitch bender/vibra-vipu. Mikä nykyään markkinoilla oleva kiippari täyttää nuo kriteerit? Tuon PC300:n totesin erittäin hyväksi oppilaitoksessa, jossa sitä käytin. Hinta lätyskälle ei saisi olla kovin kova. Parhaimmillaan tuota PC300:aa sai alle 80E:lla.

Kaikista hienointa olisi, jos joku tietäisi mistä tuota kyseistä Rolandin mallia vielä saisi uutena!
vanaha kettu
18.04.2008 23:40:55
M-Audio keystation 49. Löytyy oktaavin nosto/lasku -nappi ja pitch bend ja modulation. Toimii USBlla tai midillä.
Jaava
18.04.2008 23:46:09 (muokattu 18.04.2008 23:46:21)
M-Audio keystation 49. Löytyy oktaavin nosto/lasku -nappi ja pitch bend ja modulation. Toimii USBlla tai midillä.

Komppaan. Virhe! turha komppi epätaimissa.
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
Sertzo S
19.04.2008 08:11:47
Mulla on vanha GoldStar GMK-49, jota olen midikoskettimistona käyttänyt vuosikaudet demojenteossa. Ajaa asiansa mulla täysin ja sain sen vielä ilmaiseksi. Liekö näitä enää kellään jossain nurkissaan pölyttymässä.
EP
19.04.2008 12:04:48 (muokattu 19.04.2008 12:05:41)
Eli tarkoituksena olisi hankkia pieni midikeyboard (49 vai miten monta kosketinta siinä nyt tarkalleen ottaen olikaan). Aikomuksenani oli hommata erittäin hyväksi havaittu Roland PC-300..

Mulla on lähes vastaava kun toi (PC-180) , USB puuttuu, eli midi johdoilla pelattava..
(Tosin sekin lakkasi toimimasta läppäriin siirryttyäni, tää on loputonta säätämistä :(
..pääsispä taas jotain tekemäänkin)
Ukko
19.04.2008 13:44:37

Mulla on lähes vastaava kun toi (PC-180) , USB puuttuu, eli midi johdoilla pelattava..
(Tosin sekin lakkasi toimimasta läppäriin siirryttyäni, tää on loputonta säätämistä :(

Mulla taasen toistakytä vuotta vanha Roland A-30. 76 dynaamista kosketinta ja muuta mukavaa sälää. Eikä tartte säätää mitään :)
Otetaas taas.
Velli
19.04.2008 14:27:55
Tuo M-Audio vaikuttaa muuten hyvältä, mutta tuo pitch bend namiska on epäkäytännöllinen. Mieluummin ottaisin sellaisen perus tikun.

Juu, PC-180 on myös tuttu ja loistava vehjas. Siitä vain puuttuu tosiaan se USB-liitäntä. Muutoin aivan täydellinen...
Kalmo
19.04.2008 14:34:13
Midi-liitäntä on luotettavampi. USB-koskettimistojen kanssa on paljon kaikenlaisia ajurihäikkiä. Midi toimii kuin vesijohto: jos putket on ehjät ja hana auki, niin tavara kulkee.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
EP
19.04.2008 14:43:05
Midi-liitäntä on luotettavampi. USB-koskettimistojen kanssa on paljon kaikenlaisia ajurihäikkiä..

Jep!
Noin varmaan, eli tein aikanaan varmaan ihan oikean valinnan ..sittenkin?

..jos putket on ehjät ja hana auki, niin tavara kulkee.

Noi asiat on kyllä kunnossa! ..toimii loistavasti ja "tavara" lähtöö liikkeelle! :D
Johann Onn
19.04.2008 15:48:23 (muokattu 19.04.2008 15:59:25)
Oma valinta oli kauan sitten, Roland PC-200 MKII.

Yksi kosketin lakkas toimimasta aikoinaan, ei osunut enää siihen mattoon, joka on koskettimien alla. Ruuvit irti ja Roland auki. Teippiä siihen "iskuriin", joka oli kulunut ja ongelma oli korjattu. Se "kaikki takaisin kasaan" oli se hitain operaatio.

Joskus mietin ton korvaamista jollain, missä olisi USB-liitäntä, kunnes kuulin niistä USB:n ongelmista.
Velli
19.04.2008 17:47:31
Onko noita USB-ongelmia ilmennyt myös Maccien kanssa, vai ovatko ainoastaan PuuCee-puolen vitsaus?
Velli
05.05.2008 14:38:07
Päätin nyt kuitenkin hommata tuon USB-liitännäisen kiipparin. Satuin vieläpä löytämään edullisesti käytettynä tuon haluamani Roland PC-300:n, joten ostin sen. Latasin netistä ajurit ja kaikki toimii juuri niin kuin pitääkin. Softana on Logic Express 7. Edelleenkin olen kiinnostunut noista USB-ongelmista midikiippareiden kanssa. Ilmeneekö ongelmia välittömästi, jos on ilmetäkseen vai voiko niitä tulla myöhemmin?
LaXu
05.05.2008 15:31:19
Mulla ei kyllä USB-kiipparien kanssa oo ollut mitään ongelmia. Parempi toki valita sellainen malli, joka ei tarvitse ajureita niin toimii käyttiksessä kuin käyttiksessä.
-septimisti-
05.05.2008 19:43:58
Ilmeneekö ongelmia välittömästi, jos on ilmetäkseen vai voiko niitä tulla myöhemmin?

Siis joo, kai niitä voi myöhemminkin ainakin periaatteessa tulla. Esimerkiksi jokin uusi koneeseen kytkettävä palikka kun tulee taloon, niin se ainakin jotenkin voi teoriassa aiheuttaa jotain takkuamista.

Itselläni CME:n UF sarjalaisen kanssa tuli odotettuja ongelmia USB-liitäntää käytettäessä. Odotettuja siksi, että tämä oli enemmänkin ominaisuus suoraan boksista käytettäessä. Päivitettyjen ajurien asentaminen poisti ongelmat kokonaan ja laite toimii erinomaisesti. Aikaa tähän kului arviolta 2 minuuttia. Ilman päivitystä laite oli lähes käyttökelvoton nuottien jäädessä soimaan omituisesti. Myös painalluksia kapine otti vastaan vähän arpoen.

Noita CME:n kiippareita kyllä voisin omien kokemusteni perusteella suositella varauksetta kaikille edullisia vehkeitä arvostaville hiippareille.
Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki.
LaXu
05.05.2008 22:40:56
Noita CME:n kiippareita kyllä voisin omien kokemusteni perusteella suositella varauksetta kaikille edullisia vehkeitä arvostaville hiippareille.

Minä taas en. Ainakin itselläni ollut yksilö tuppasi välillä arpomaan nuotille velocityn nolla, eli ei kuulunut mitään vaikka namiskaa iski. Tiedä sitten onko uudemmissa versioissa korjattu jo lastentaudit, mutta tuolloin UF-sarjaan oli kaikenlaisia ROM-piirin päivityksiä sun muita ja lafkan tuki tuntui olevan surkeaa. Koskettimien tuntuma oli aika hyvä muuten. Nykyään mulla on Novationin Remote LE ja tämän koskettimisto ei kyllä ole parempi. Ajurittomuus ja kompakti koko sekä paremmin toimiva modulaatiostikki ovat kyllä poikaa.

Tuntuu valitettavasti olevan aika pitkälti niin, että MIDI-kiipparien koskettimisto on enemmän tai vähemmän laaduton rimpula.
Brucepekka
06.05.2008 20:34:36
Päätin nyt kuitenkin hommata tuon USB-liitännäisen kiipparin. Satuin vieläpä löytämään edullisesti käytettynä tuon haluamani Roland PC-300:n, joten ostin sen. Latasin netistä ajurit ja kaikki toimii juuri niin kuin pitääkin. Softana on Logic Express 7. Edelleenkin olen kiinnostunut noista USB-ongelmista midikiippareiden kanssa. Ilmeneekö ongelmia välittömästi, jos on ilmetäkseen vai voiko niitä tulla myöhemmin?

Joo ei mulla ollut ton laitteen kanssa ensimmäistäkään ongelmaa. Käytössä oli Logic 5.1. PC:llä ja sittemmin Toi Express 7 ja myös tuo Logic studio 8 macilla. Toivottasti käytät vaan enemmän kun meikäläinen. Loisto vehje jos on käyttöä.
Velli
07.05.2008 02:41:55
Joo ei mulla ollut ton laitteen kanssa ensimmäistäkään ongelmaa. Käytössä oli Logic 5.1. PC:llä ja sittemmin Toi Express 7 ja myös tuo Logic studio 8 macilla. Toivottasti käytät vaan enemmän kun meikäläinen. Loisto vehje jos on käyttöä.

Juu hyvin tuntuu pelittävän. Tällä hetkellä se on jo käytössä transkriptioapuvälineenä. Myöhemmin otan sen kunnolla hyötykäyttöön. Kiitosta vaan tästä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)