Aihe: Cubase Ongelmia.. :( 1 | |
---|---|
![]() 26.07.2008 17:34:10 | |
Minulla on Cubase LE 4 ja käytän Zoom zfx usb audio interfacee kitaroiden nauhottamiseen. Paketin mukana ei tullut minkäänlaisia ohjeita muuta kuin asennukseen. Onnistuin äänittämään kitaraa, mutta kitaran ääni tulee viiveellä ja se tekee nauhotuksen vaikeaksi. Zoom zfx interface on mallintava ja siinä on sisällä monta efektiä. Expressio pedaali kuuluu kajareista mutta ei tule nauhalle, mikä neuvoksi. Käytän rumpujen teossa Ezdrummerii mutta en ole vielä keksinyt miten saisin sen liitettyä cubaseen tai edes muulla ohjelmalla tekemän raidan liitettyä. En tiedä näistä jutuista vielä mitään, joten pienimmätkin neuvot ovat tarpeen.. | |
![]() 26.07.2008 19:16:56 | |
Minulla on Cubase LE 4 ja käytän Zoom zfx usb audio interfacee kitaroiden nauhottamiseen. Paketin mukana ei tullut minkäänlaisia ohjeita muuta kuin asennukseen. Onnistuin äänittämään kitaraa, mutta kitaran ääni tulee viiveellä ja se tekee nauhotuksen vaikeaksi. Zoom zfx interface on mallintava ja siinä on sisällä monta efektiä. Expressio pedaali kuuluu kajareista mutta ei tule nauhalle, mikä neuvoksi. Käytän rumpujen teossa Ezdrummerii mutta en ole vielä keksinyt miten saisin sen liitettyä cubaseen tai edes muulla ohjelmalla tekemän raidan liitettyä. En tiedä näistä jutuista vielä mitään, joten pienimmätkin neuvot ovat tarpeen.. Zoomin mukana tulee oma äänikortin ajuri, jossa on myös asio ajuri. Valitseppa se Cubasen äänikortti vaihtoehdoista. Edellyttäen että olet sen asentanut koneelle. Se löytyy --->Devices --> Device setup kohdasta. Ainakin muissa Cubasen versioissa. Pitäisi viiveen (latenssin) poistua etenkin kun asetat Zoomin asio ajurin säätimestä sen 5-10 ms. Pedaalista en osaa sanoa. EzDrummer on VST plugari ja se löytyy joko raidan insert kohdasta tai sitten Devices kohdasta, en tiedä kuinka nelossa toteutettu. Näin kaikki VST pluginit yleensäkin. Tuo äänikorttisi ei suinkaan sisällä montaa efektiä, vaan siinä tulee mukana kitara mallinnus VST plugin/erillisenä käytettävä, joka on installoitava koneelle ja käytettävä sen kautta. Sekin löytyy Cubasella nauhoitettaessa samoin kuin muut pluginit. En tiedä onko tuosta nyt kauheasti apua, sen verran kuitenkin jossain välissä tuota Zoomia katselin että noin sen pitäisi toimia. Harrastelija Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen. | |
![]() 26.07.2008 20:05:51 | |
Täällä Devices --> Device setup kohdasta näkyisi että mulla on ASIO DirectX Duplex driver.. jo siellä näkyisi olevan zoom recording mixer, luulisin asentaneeni sen oikein koska se oli ainoo juttu mitä noissa ohjeiden tapasissa oli mutta en tiiä näistä asetuksista.. "Pitäisi viiveen (latenssin) poistua etenkin kun asetat Zoomin asio ajurin säätimestä sen 5-10 ms." Täällä samassa paikassa device setupissa on on input latency 354.3 ja output 36.4 en tiedä mistä säädän niitä... Ezdrummer näkyy olevan tuolla vst listassa mutta en tiedä vieläkään miten liittää esim midi raita tuonne.. saan kyllä add track midi track mutta siihen se sitten jääkin... ja kun kokeilin (en keksinyt mitään muuta) import midi file, niin tuli uusi raita mutta siihen ei tullut mitään.. Kiitos paljon vastauksesta... | |
![]() 26.07.2008 21:03:45 | |
Täällä Devices --> Device setup kohdasta näkyisi että mulla on ASIO DirectX Duplex driver.. jo siellä näkyisi olevan zoom recording mixer, luulisin asentaneeni sen oikein koska se oli ainoo juttu mitä noissa ohjeiden tapasissa oli mutta en tiiä näistä asetuksista.. "Pitäisi viiveen (latenssin) poistua etenkin kun asetat Zoomin asio ajurin säätimestä sen 5-10 ms." Täällä samassa paikassa device setupissa on on input latency 354.3 ja output 36.4 en tiedä mistä säädän niitä... Ezdrummer näkyy olevan tuolla vst listassa mutta en tiedä vieläkään miten liittää esim midi raita tuonne.. saan kyllä add track midi track mutta siihen se sitten jääkin... ja kun kokeilin (en keksinyt mitään muuta) import midi file, niin tuli uusi raita mutta siihen ei tullut mitään.. Kiitos paljon vastauksesta... Sinulla on nyt DirecX ajuri siellä. Avaa se valikko ja katso vaihtoehdoista sellainen jossa lukee pelkästään Zoom (mahdollisesti jotain muuta tässä välissä) ja ASIO. Eli ei ihme jos latenssi on tuonkin verran. Koita ensin saada pelkkä ASIO ajuri Cubasen käyttöön ja katso sitten latenssi. Avaa Cubaseen MIDI raita. Sen jälkeen katso että se raita on aktiivinen. Sitten napautat hiirellä sitä VST listaa EZDrummerin kohdalta ja EZDrummerin pitäisi aueta. EZDrummer ei suoraan äänitä raidalle mitään vaan sinun pitää löytää se itseäsi miellyttävä komppi ja sitten kopioida se midiraidalle. Ja kun et sulje EZDrummeria, se rumpukomppi soi raidalla. Harrastelija Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen. | |
![]() 26.07.2008 21:28:21 | |
Nyt on Zoom asio ajuri päällä ja input latency on 5 ja output 15 mutta nyt hävisi äänet, näkyy kyllä että outputissa menee noi palkit tai silleen että pitäisi kuulua ja kajari on päällä ja on cubasenki mikseristä out ja input täysillä. Ezdrummerii en saa avattuu vst listan kautta, oon tähän mennessä tehny silleen, että oon guitar prolla nuotittanu rummut ( joo on köyhää mut menee nopee) sit sen vieny midi raitana Fl studioon (joo on köyhä) jota käytin ekana ja siellä replace ezdrummer ni sain oikeilla saundeilla sen mitä olin guitar prolla tehnyt. Toi oli helppo tapa enkä tiedä muuta. Mietin jos vois tehä samalla lailla mutta fl studion sijaan käyttäisin tätä cubaseen. Perjaatteessa se riittäisi jos voisin fl studiolla tallennetun koko ezdrummer biisin jonka oon tehny tolleen niinku selostin, ni jos sen sais tohon cubaseen importattuu tai jotenki liitettyy. En tiedä ymmärsitkö mutta en nyt osannut paremminkaan selittää... Kiitos paljon avusta | |
![]() 26.07.2008 21:47:34 | |
Nyt on Zoom asio ajuri päällä ja input latency on 5 ja output 15 mutta nyt hävisi äänet, näkyy kyllä että outputissa menee noi palkit tai silleen että pitäisi kuulua ja kajari on päällä ja on cubasenki mikseristä out ja input täysillä. Ezdrummerii en saa avattuu vst listan kautta, oon tähän mennessä tehny silleen, että oon guitar prolla nuotittanu rummut ( joo on köyhää mut menee nopee) sit sen vieny midi raitana Fl studioon (joo on köyhä) jota käytin ekana ja siellä replace ezdrummer ni sain oikeilla saundeilla sen mitä olin guitar prolla tehnyt. Toi oli helppo tapa enkä tiedä muuta. Mietin jos vois tehä samalla lailla mutta fl studion sijaan käyttäisin tätä cubaseen. Perjaatteessa se riittäisi jos voisin fl studiolla tallennetun koko ezdrummer biisin jonka oon tehny tolleen niinku selostin, ni jos sen sais tohon cubaseen importattuu tai jotenki liitettyy. En tiedä ymmärsitkö mutta en nyt osannut paremminkaan selittää... Kiitos paljon avusta Jos et muuta tapaa tiedä rummuille etkä saa Cubasen kautta vielä (onnistuu varmaan aikanaan kun testailet) niitä ulos, niin ainahan voit exportata FL Studiosta Wavina tai mp3:na sen rumpuraidan (tosin en tiedä voiko FL Studiolla tehdä niin) ja importata sen Cubasen audioraidaksi. Sitä ei siinä vaiheessa kyllä sitten pahemmin enää editoida. Onko sinulla se raidan kohdalla oleva Monitor nappi päällä? sx3:ssa ainakin ruskea siinä äänitys napin vieressä. Katso että sinulla on raitojen kohdallakin se Zoomin ajuri käytössä. Jos on, niin katso sitten mitä ajuria Windows käyttää. Senkin pitäisi olla Zoomin ajuri. Joskus pelkkä Cubasen/koneen uudelleen käynnistys auttaa. Harrastelija Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen. | |
![]() 26.07.2008 22:00:43 | |
Joo oli se ruskee päällä mutta jostain syystä silti alko toimiin nyt, ja joo kyllä varmaan onnistuu toi Ez jos aikani kikkailen. Enään on tää että tää expressiopedaali ei jostain syystä kuulu tossa nauhotetussa raidassa, kuuluu kyllä kun nauhoitan mutta ei sitten raidalla, siihen et osannut auttaa joten kokeilen tässä aikani jotain... Mutta kiitos paljon avusta ja ihmettelen miten ihmiset jaksavat auttaa tuntemattomia omalla ajallaan, ja toivottavasti voin joskus jotenkin auttaa jotain muuta.. kiitos avusta ja nyt eikun äänittelemään.. | |
![]() 26.07.2008 23:25:30 | |
Ezdrummer tulee vst-instrumenttina ladata Cubaseen {Devices} -> {VST Instruments} -valikon (tai jonkun LE-version vastaavan) kautta. Sit midi-raidalle iskuja ja raidan output Ezdrummeriin. Kun Zoomin plugaria käytetään toistettavan audioraidan insertissä, niin luonnollisestikaan ekspressiopedaali kuuluu vain sisäänsoiton aikana, muttei enää toistossa. Pedaalin liikkeet pitää siepata midi-datana eli yhdessä audioraidan kanssa äänitetään midi-raita, jolle tallentuu pelkästään pedaalin liikkeet, soundbankien vaihdot sun muut vastaavat. Manuaali varmaan kertoo tarkemmin. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)