Aihe: Xpand2! ja Midi kanavat
1
jani 28456
10.10.2019 17:16:17
Jostain syystä Xpandista saa ääntä pihalle vain jos valitsee MIDI kanavista kanavan 3.

Sinänsä siinähän ei ole ongelmaa, sen kuin klikkaa kanavan 3. Mutta.

Xpandissa jokaisen factory sekä user-presetin kohdalla on oletuksena midi kanava 1.

Jos tahdon selailla näitä eri presettejä, ymmärrätte varmaan kuinka rasittavaa tämä
jatkuva klikkailu on, lisättynä vielä siihen, että kiipparini on eri pöydällä kuin hiiri ja näppäimistö.

Miten saan xpandista vaihdettua oletuskanavaksi tuon kanavan 3?

Tai vielä parempi ratkaisu olisi;

Miten saan Xpandista ääntä pihalle silloin, kun kanava 1 on valittu?

DAWina 'toimii' Windows mallin REAPER ja softahan oli siis xpand2

kuva vielä havainnollistamaan:

https://pasteboard.co/IBkMHjw.png
Kasu-_-
11.10.2019 09:36:28

Olisko ongelma kuitenkin se, että sun kiippari työntää sitä kolmoskanavaa sisään? Sieltä saa varmaankin valittua halutun MIDI-kanavan jollain keinolla. Mikä kiippari kyseessä?
jani 28456
16.10.2019 19:31:15
Kiipparina M Audio Venom, enkä itse ainakaan namiskoita kääntämällä saanut muutettua tuota kanavaa miksikään.
Kasu-_-
17.10.2019 09:17:16

jani 28456: Kiipparina M Audio Venom, enkä itse ainakaan namiskoita kääntämällä saanut muutettua tuota kanavaa miksikään.

"Venom sends MIDI data over one of sixteen possible MIDI channels.

To set the global MIDI Output channel:

1 Press the Edit Button on the top panel of Venom.

2 Press the corresponding key on the keyboard as indicated by the Global Key Mappings "Ch 1" through "Ch 16".

The LCD indicates the corresponding MIDI channel number in the upper-right corner of the display"
jani 28456
17.10.2019 14:35:47
Kasu-_-: "Venom sends MIDI data over one of sixteen possible MIDI channels.

To set the global MIDI Output channel:

1 Press the Edit Button on the top panel of Venom.

2 Press the corresponding key on the keyboard as indicated by the Global Key Mappings "Ch 1" through "Ch 16".

The LCD indicates the corresponding MIDI channel number in the upper-right corner of the display"

Suuret kiitokset teille!

Täytyy ottaa hallintaan tuon laitteen manuaali, niin osaa sitten jatkossa soveltaa itse.

Kiitos!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)