Terve. Taas tuli uus läppäri joka lähtee saman tien takaisin. Nyt olen valmis ostamaan uuden koneen ja jopa uuden äänikortin, jotta saan idioottivarmat ja toimivat nauhotuskamat.
olen investoinnut myös TI-chipillä varustettuun express cardiin, joka ei tuonnut apua suhina ja rätinä ongelmiin.
Niin, äänikortti jolla saa 8 sisään ja on firewire. riittää että on kaksi etuastetta. Tietokone joka toimii moitteetta tuon mystisen fw-boksin kanssa.
Ostin mm. myös 7200 rpm toimivan ulkosen fw-kovon, jota en o vielä tosin ees testannut kun läppärit tulee ja menee saman tien.
Nyt uusimmassa läppärissä oli vakiona xp, integroitu TI:n-chipillä varustettu firewire, mutta silti vitunmoinen rutina kuului koko ajan, vaikke äänikortti ollut edes päällä. Muilla koneilla äänis kuitenkin pelaa ihan mainiosti, tosin olen valmis senkin vaihtamaan, että saan vihdoin toimivan kombinaation.
Laitetaan budjetin katoksi 2000 eur, sillä pitäisi saada ulkoinen firewire ja toimiva nauhotus kone, ei väliä onko pöytäkone vai kannettava, mielummin kannettava, mutta alkaa usko loppua. Softaksi ostin edukkaasti cubasen sx kolmosen, joten myös käyttiksen pitäisi tukea tuota parhaalla mahdollisella tavala, olkoon se sitten vista tai xp.
Niin rakkaat asioista ymmärtävät toverit, laittakaa ehdotuksia ja mielellään linkkejä kehiin, koska mä alan olla oikeesti vitun pulassa näiden kanssa
ja ei kiitos mäkkiä, koska softat joutuisi myös päivittämään mäkilleja muutenkin tajuan niistä vielä vähemmän kun pc:istä
Koneelle vaatimuksia että on tuplaydinprossu (väh) ja 2x1 gb tai 2x2 gb muisti. ja tietysti se että tulee loistavasti toimeen ulkoisen fw-äänikorttien (u name it..) kanssa. Onkos pöytäkoneissa express card paikkoja, vai oliko tuo nyt sitten hukka ostos, jos seuraava musakone onkin pöytämalli..?
Sellanen kone, että laitan koneen päälle, piuhan kiinni ja asennan musasoftat, niin kaikki pelaa kuin dance, ja kaiken turhan muun voi poistaa..
e:
tälläsiä interfaceja tsiigailin, pelaako uusien koneiden kanssa?
http://www.thomann.de/fi/presonus_firestudio_project.htm http://www.thomann.de/fi/motu_8pre.htm kokemuksia jne. Thanks!