Aihe: SONAR 6 HE , CME M-key ja E-MU 0202 : MIDI-ongelma
1
realgone
15.09.2008 20:10:41
Näes.

Taustaa:
Em. tuotteet käytössä, ASUS A7V400 MX-SE emolevy, jossa SOUNDMAX- integroitu äänikortti (deaktivoitu), AMD SEMPRON 1333, 2gb muistia.

Tilanne:
Soundmax ajettu alas, silti ainoa tapa saada midi-ääntä reaaliajassa (ja muutenkin) ulos on Soundmaxin kautta, vaikka kaikkialla lukee että kone käyttää E-MUa kaikkeen ääneen liittyvään. Sonar ei missään vaiheessa ole löytänyt E-MUa midi-output-listaan, joten vaihtoehdot ovat olleet MS Wavetable synth, soundmax ja USB-äänilaite (m-key- koskettimisto). Olen kokeillut kaikkia ajureita (WDM, ASIO, MME).
Nauhoitettaessa MIDIä kone tallentaa kyllä kaikki signaalit, mutta ääntä ei kuulu.
MIDI input/output activity-merkki oikealla alakulmassakin vilkkuu iloisesti kun koskettimia räplää. Missä vika?
south_of_heaven
15.09.2008 21:33:56
Kannattaa tarkistaa M-keystä ettet ole mennyt sorkkimaan mitään sen erityisemmin, esimerkiksi itselläni faderin toiminnon vaihtamisen jälkeen ei kuulunut mitään kun olin unohtanut laittaa faderin keskelle ennen toiminnon vaihtoa. Ilman näyttöä kun on laite, tuntuisi että saa tehdä asiat pariin kertaan ennenkuin toimii.
Guitars are like assholes; Everybody has one.
samulirask
15.09.2008 23:02:47 (muokattu 17.09.2008 16:15:28)

Näes.

Taustaa:
Em. tuotteet käytössä, ASUS A7V400 MX-SE emolevy, jossa SOUNDMAX- integroitu äänikortti (deaktivoitu), AMD SEMPRON 1333, 2gb muistia.

Tilanne:
Soundmax ajettu alas, silti ainoa tapa saada midi-ääntä reaaliajassa (ja muutenkin) ulos on Soundmaxin kautta, vaikka kaikkialla lukee että kone käyttää E-MUa kaikkeen ääneen liittyvään. Sonar ei missään vaiheessa ole löytänyt E-MUa midi-output-listaan, joten vaihtoehdot ovat olleet MS Wavetable synth, soundmax ja USB-äänilaite (m-key- koskettimisto). Olen kokeillut kaikkia ajureita (WDM, ASIO, MME).
Nauhoitettaessa MIDIä kone tallentaa kyllä kaikki signaalit, mutta ääntä ei kuulu.
MIDI input/output activity-merkki oikealla alakulmassakin vilkkuu iloisesti kun koskettimia räplää. Missä vika?

Siis... E-MUstahan ei mitään midiääntä tietenkään kuulu, kun ei siinä ole minkäänlaista miditoistinta. Siksi se ei ole Sonarissa vaihtoehtonakaan. Nykyään kuulemma käytetään softasynia...

Anteeksi jos ymmärsin ongelmasi väärin.
Samulin sivut
esyk
16.09.2008 00:27:35

Siis... EM-Ustahan ei mitään midiääntä tietenkään kuulu, kun ei siinä ole minkäänlaista miditoistinta. Siksi se ei ole Sonarissa vaihtoehtonakaan.

Jooh, eikun vaan ketjun aloittaja mars FAQiin perusasioita lueskelemaan. Yleistä-otsikon alta ensimmäinen kappale ihan aluksi -> http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=7472
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)