Aihe: Läppäriä hankkimassa, merkistä/mallista ei tietoakaan!
1
Jackson Dinky
11.09.2008 12:50:42 (muokattu 11.09.2008 12:54:13)
Terse kaikille,

Tässä nyt pian pitäisi päättää ensimmäinen kannettava koska semmoselle on tullut ja tulee olemaan tarvetta. Käyttämäni ohjelmistot/pelit ovat lähinnä photoshop, reason, adobe audition, warcraft 3 jne.. Eli mistään tehopelikoneesta ei ole kyse.

Useimmissa läppäreissä on Vista joten toivoisin muistin määräksi vähintään 3gb. Asuksen läppäreitä olen tässä katsellut mutta noitakin tuntuu olevan niin eri mallisia että on ihan pää pyörällä. Mielellään asuksen kone koska ne ovat kuulemma luotettavampia kuin esim acer/hp. Neuvoja? Hintaa olisi joku 700-850€.

Oon tässä miettiny Asuksen m51se kannettavaa joka löytyy: http://www.kannettavatietokone.fi/tuotteet/M51SE-AS121C.html

mutta löytyisikö vielä järkevämpää vaihtoehtoa? Hinnassa voi tulla alaspäin jos karsii turhia ominaisuuksia mitä en käytä.
...yhdessä illassa et kolmessa tunnissa.
maelstorm
16.09.2008 13:39:20
Terse kaikille,

Tässä nyt pian pitäisi päättää ensimmäinen kannettava koska semmoselle on tullut ja tulee olemaan tarvetta. Käyttämäni ohjelmistot/pelit ovat lähinnä photoshop, reason, adobe audition, warcraft 3 jne.. Eli mistään tehopelikoneesta ei ole kyse.

Useimmissa läppäreissä on Vista joten toivoisin muistin määräksi vähintään 3gb. Asuksen läppäreitä olen tässä katsellut mutta noitakin tuntuu olevan niin eri mallisia että on ihan pää pyörällä. Mielellään asuksen kone koska ne ovat kuulemma luotettavampia kuin esim acer/hp. Neuvoja? Hintaa olisi joku 700-850€.

Oon tässä miettiny Asuksen m51se kannettavaa joka löytyy: http://www.kannettavatietokone.fi/tuotteet/M51SE-AS121C.html

mutta löytyisikö vielä järkevämpää vaihtoehtoa? Hinnassa voi tulla alaspäin jos karsii turhia ominaisuuksia mitä en käytä.

ostin tuhannen euron tuplaydin koneen noin vuosi sitten. merkki on HP, hyvin on toiminut. pystyn kuitenkin kyykyttämään konetehoni abletonilla ja reasonilla, ja aion siirtyä neliydinprosessoriseen läppäriin seuraavaksi. En tiedä uskaltaako sitä suositella sinullekin, sillä rahaa siinä leikissä tulee palamaan. Neliydinprosessorit ovat uusinta uutta ja siksi kallista. itse suunnittelen joskus vuoden vaihteessa mahdollisesti uuden koneen duunaamista.
Siivet.
Jackson Dinky
16.09.2008 15:49:05
ostin tuhannen euron tuplaydin koneen noin vuosi sitten. merkki on HP, hyvin on toiminut. pystyn kuitenkin kyykyttämään konetehoni abletonilla ja reasonilla, ja aion siirtyä neliydinprosessoriseen läppäriin seuraavaksi. En tiedä uskaltaako sitä suositella sinullekin, sillä rahaa siinä leikissä tulee palamaan. Neliydinprosessorit ovat uusinta uutta ja siksi kallista. itse suunnittelen joskus vuoden vaihteessa mahdollisesti uuden koneen duunaamista.

Mulla pyöri reason ihan hyvin 1 gigan muistilla, amd 2800+ prossu ja silleen.. Mutta sä taisitkin pelata vähän useamman raidan kans riessenissä. Teen itse ainoastaan rumpuraitoja. Joten hyvinkin on mahollista varmaan kyykyttää mikä kone tahansa.
...yhdessä illassa et kolmessa tunnissa.
maelstorm
22.09.2008 16:24:59
Osaltani olen pahoillani siitä, että ketjuun ei ole tullut enempää vastauksia. Oma ensimmäinen kirjoitukseni ei ollut kovinkaan informatiivinen.

Jatketaan nyt juttua sen verran, että juu kyllä, raitoja ja effuja noissa mun projekteissa ON paljon enemmän kuin vain rummut, jotka johtavat prossutehojen kyykyttymiseen kun meininki on ylimmillään (konetehollisesti.) Konetehoja saa kyllä vapautettua kun sulkee koneen pyörittämiä prosesseja, mutta liikaa ei viitsi niitäkään vetää alas kun ei vain oikein ole hajuakaan mitä joku xvtzsc.öfä -ym. nimiset prosessit koneelle tekevät.

Kuitenkin tämä Vista-elukka on sellainen, että se vetäisee sellaiset kimurantit kolkytä nelkytä rosenttia konetehoja ihan vain saatuaan itsensä käyntiin ja vaikkei mitään kummempaa tapahdu. Varsin hanurista. :( Juuri tämän vuoksi onkin tarkoitus ostaa uusi tykimpi vehje heti kun siihen käsh-tilanne vain mahdollisuuden sallii. Vistasta en sinällään halua mihinkään toiseen käyttöjärjestelmäympäristöön enää peruutella.

En osaa ollenkaan sanoa onko enää valmistajan merkillä jotain väliä. Jossain vaiheessa tätä vuosituhatta minullakin oli varsin selkeät ideat siitä, minkä valmistajan myllyn haluan, mutta laadulla ja halparakennuttamisella skabaavat kaikki isot merkit nykyään niin, että mitään varmuutta ei enää minkään merkin taakse osaa antaa.
Siivet.
Mikael
22.09.2008 18:26:55

Onks oltava PC?
http://www.apple.com/fi/macbook/
...olis mun valinta tollaseen käyttöön.
Inhimillisyys on hyve.
Walrus
23.09.2008 02:32:16
Onks oltava PC?

Tuo oli minunkin valinta ja nyt on menny ennätyspitkä aika että en ole raivonnut tietokoneelle laisinkaan. Logic:ia opetellessa... :)
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
F_Lame
23.09.2008 11:03:42
Onks oltava PC?

Ja kyllähän noi sitä windowsia pyörittää jos siltä alkaa tuntumaan. Ei vaan taida ihan alottajan hintaluokkaan pudota.
"Arguing over internet is like competing in paraolympics - even if you win, you're still retarded."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)