JPQ 21.09.2008 03:12:02 | |
---|
Paras piano vst? siis joka paikkaan mahdollisimman hyvin soveltuva. |
Harrastelija 21.09.2008 15:50:45 | |
---|
Pianoteq Kaikki tuntuvat kuvittelevan että se on roskaa koska se on niin pieni kokoinen. Itse olen käyttänyt noita kymmenien gigojen pianosoftia, hyviä nekin, mutta miksi täyttää kovalevy yhdellä pianolla kun hyvän saa pienempänäkin? Ja se ei ole mikään soundfotti vaan hiukan eri tekniikalla toteutettu. Testaa demo. Harrastelija Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen. |
JPQ 21.09.2008 17:29:47 | |
---|
Täytyy kattoa uusiksi ei vaan jotenkin tuntunu viimeksi kovin hyvältä. |
juha_p 21.09.2008 19:07:37 | |
---|
TruePianosia ovat mainostaneet tuolla ulkomaisilla alan foorumeilla ... t. Juha |
Johann Onn 22.09.2008 00:26:17 | |
---|
Pianoteq Jos ei jaksa säädellä itte tota ja soittaa / tehdä soitosta oikean kuuloista, lopputulos ei välttämättä innosta. Toi mallintaa oikeaa piano ja en jaksa uskoa, että sellainenkaan kuulostaisi hyvältä, jos sitä hakkattaisiin 100 % koneellisen tarkasti, ilman dynamiikka ja täysillä. Ton kohdalla, sen "hyvyys" on enemmin käyttäjästä kuin softasta kiinni. |
Hipelius 22.09.2008 01:21:44 | |
---|
Jos ei jaksa säädellä itte tota ja soittaa / tehdä soitosta oikean kuuloista, lopputulos ei välttämättä innosta. Toi mallintaa oikeaa piano ja en jaksa uskoa, että sellainenkaan kuulostaisi hyvältä, jos sitä hakkattaisiin 100 % koneellisen tarkasti, ilman dynamiikka ja täysillä. Ton kohdalla, sen "hyvyys" on enemmin käyttäjästä kuin softasta kiinni. Eli vähän niin kuin oikea piano. :) Kuulostaa kyllä lupaavalta, demo lataukseen! "Fuck keyboard players! It's like; 'Have lots of gear, shut up, play the parts and don't leave!' Keyboard players all suck! They really do." ~ Devin Townsend |
Kalmo 22.09.2008 10:43:15 | |
---|
Kun kysyy parasta, kannattaisi kyllä pistää itselle sopiva hintahaarukka mukaan. Tosiammattilaiset käyttävät kuitenkin useimmiten äänikirjastoja, joista saa pulittaa tuhansia euroja. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
Lenoldinho 23.09.2008 19:32:56 | |
---|
|
lindo 23.09.2008 21:24:54 | |
---|
Rok rok |
JPQ 24.09.2008 00:35:49 | |
---|
soittelin try-soundilla ivorya ja galaxy ii vsteitä niin eka tais voittaa mun korvin. |
ile.pop 24.09.2008 10:21:16 | |
---|
On guuluu... |
mobbi 24.09.2008 12:05:36 | |
---|
Kuuntelin demoja kuulokkeilla ja ihme vaihevirheiseltä kuulosti mun korviin :/ http://www.synthogy.com/demos/grandpiano.html Kun vähän tutkii miten isolla budjetilla toi softa on tehty niin tuskin siellä älyttömästi vaiheEROJA on. ;D Ivory on kyllä mun mielestä paras. Jokseenkin aika hinnakas. Grand2:sta kannattaa myös vilkasta. www.crimson-sun.org |
lindo 24.09.2008 13:00:48 (muokattu 24.09.2008 13:06:32) | |
---|
Millä tapaa vaihevirheiseltä? Voi olla että käytin väärää termiä, mutta kuulokkeet päässä kun kuuntelee niin tuo stereokuva kuulostaa jotenkin oudolta ... olen aina ajatellut että tuo KO. tunne päässä on ns. vaihevirhe. Toinen stereokuvaan liittyvä juttu noissa oli että ne oli selkeästi oikealle kallellaan. Musta se että piano yritetään tehdä stereoksi jotenkin ... miten se nyt sitten noissa tehdäänkin, kuulostaa vaan epäluonnolliselta. Olen ehkä väärässä, ja/tai päässä vikaa. EDIT: tuo oikealle kallistuminen johtuukin näköjään siitä että demot jota kuuntelin oli soitettu enemmän ylhältä, mutta kun alanuotteja tulee mukaan niin vasemmallakin alkaa tapahtua. ... onko se sitten hyvä? Rok rok |
Timo JM 24.09.2008 13:20:33 | |
---|
...tuo oikealle kallistuminen johtuukin näköjään siitä että demot jota kuuntelin oli soitettu enemmän ylhältä, mutta kun alanuotteja tulee mukaan niin vasemmallakin alkaa tapahtua. ... onko se sitten hyvä? Kyllähän flyygeli normaalistikin äänitetään stereona. Ainahan sen voi miksauksessa kaventaa tai vaikka monottaa jos on tarvis. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
mobbi 24.09.2008 13:30:10 (muokattu 24.09.2008 13:30:51) | |
---|
Kyllähän flyygeli normaalistikin äänitetään stereona. Ainahan sen voi miksauksessa kaventaa tai vaikka monottaa jos on tarvis. jep. Tai jos soittaa ylhäältä niin pannaa sen vaan eri kohtaan jos haluaa sen tulevan keskeltä. En kyllä mielellään kuitenkaan mitään kiippareita monottaisi. www.crimson-sun.org |
Harrastelija 24.09.2008 17:42:54 | |
---|
Tuota olen käyttänyt kanssa, vie alle 10 gigaa kuitenkin ja omasta mielestäni ihan ok. Tosin pianistihan en ole, tarvitsen pianoa lähinnä vaan omissa biisirävellyksissäni ajoittain. http://www.artvista.net/Virtual_Grand_Piano.html Harrastelija Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen. |
JPQ 27.09.2008 00:11:22 | |
---|
Kun vähän tutkii miten isolla budjetilla toi softa on tehty niin tuskin siellä älyttömästi vaiheEROJA on. ;D Ivory on kyllä mun mielestä paras. Jokseenkin aika hinnakas. Grand2:sta kannattaa myös vilkasta. kappas minäkin nyky valossa ivorysta eniten en ole koskaan kunnolla oikeaa pianoa soittanut mutta kuulostaa eniten siltä miltä pitäisi minusta. |
Janie Jones 27.09.2008 01:56:39 | |
---|
Sampletankin (lukuisia moitteettomia pianoja) ja Native Instrumentsin Akustik Pianon (runsaan kuuloisissa soundeissa runsas muokkausvara) käyttäjäkäsi ryhdyttyäni ei ole tullut mieleen kaivata mitään muuta. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |