Aihe: Core2 jackd rt-kernel gentoo xruns ?
1
magister
24.02.2009 19:21:25

eli jos joku osaa vinkata, mikä voisi olla pielessä, kun Linuxissa en saa enää jackd toimimaan ilman että tulee xruns.

prosessorina Core2, eli tuo tuplaprosessori kai sen probleemin aiheuttaa.

Distro on gentoo - olisi kiva yrittää vielä sillä, kun distron vaihto tuntuu aika isolta kynnykseltä. Ubuntullako muusikot yleensä?

Olen kääntänyt rt-kernel patchit, ja vielä jackdmp joka pitäisi olla parempi moniprosessorijärjestelmissä.

Olen katsonut /proc/interrupts taulusta äänikortin keskeytyksen numeron ja koittanut nostaa ao. prosessin rt-prioriteettia chrt-komennolla, mutta se ei tunnu vaikuttavan.

Jackd toimii jonkin aikaa, heittäen pari xrunia sekunnissa. Prosessi ei sitten suostukaan enää kuolemaan kill-komennolla eikä jackctl "stop" napilla.

Jonkin aikaa toimittuaan alkaa X-ikkunassa sitten hiiren liikkeessä olemaan lagia sen verran että toiminta käy mahdottomaksi.

Jos boottaan ilman rt-kerneliä, niin musaohjelmat kyllä muuten toimivat, mutta äänenlaatu on mahdoton kun tulee 4-5 xrun sekunnissa..

Olisin kiitollinen kaikista vinkeistä, epätoivo on niin suuri että jopa Windows-softan osto on käynyt mielessä.. myisin sieluni saatanalle musiikin vuoksi..
Itse olen täysijärkinen, mutta mielikuvitusystäväni ovat sekopäitä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)