Aihe: Ongelma cubase sx3:n kanssa
1
Juippi!
24.06.2009 15:54:50 (muokattu 24.06.2009 15:56:56)
Jokunen päivä sitten kun nauhoitimme rumpuja EP:lle, huomasin, että kovalevyltä alkoi loppumaan tila kesken (~2gt jäljellä), poistin pari vanhempaa projektia ihan (shift+)delete-napin avulla.

Seuraavalla kerralla kun kokeilin avata Cubasea, se meni jumiin ladattaessaan "Global settings". En tiedä, vaikuttaako tuo projektien poistaminen siihen yhtään, mutta sen jälkeen kyseinen ohjelma ei ole toiminut. Mitään en ole löytänyt haulla, enkä googlella, mutta sattuisko joku aavistamaan mikä on pielessä? :)
Soolokitaristi
25.06.2009 00:13:38
En tiedä mikä voisi olla vialla, mutta ohjelman uudelleenasennus voisi auttaa.
Juicy
25.06.2009 02:28:31

Missä kansiossa projektit sijaitsivat? Ettei vain olisi cubasen tarvitsemia tiedostoja kadonnut samalla...

Mulla ainakin projektikansioissa ei ole oikeastaan muuta kuin ne audiofilut joista kappale koostuu omissa alikansioissaan, ja sitten se itse projektitiedosto jonka cubase avaa. Ei pitäisi vaikuttaa projektin poistaminen millään lailla softan toimintaan.
"...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi."
Juippi!
25.06.2009 11:38:33
Ohjelma on asennettu viidestä kymmeneen kertaa uudelleen - ilman tulosta.

Projekteille oli tehty ihan oma kansio, eli oli täysin erillään cubaselle tärkeistä tiedostoista. Uudelleenasennus olisi varmasti sen vian korjannut.
Kalmo
25.06.2009 11:45:57
Onnistuukohan Cubasessa avaaminen Safe Mode'issa kuten SONARissa ja monissa muissa? Kokeile: Paina shift'iä kun klikkaat projektin auki.

Siitä on ollut monille apua, kun esim. vst:t ovat pyttyilleet. Itse en ole kokeillut.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
esyk
25.06.2009 12:37:51

Cubasen käynnistyksen yhteydessä ladattavat asetukset tallentuvat kansioon Documents and Settings/käyttäjänimi/Application Data/Steinberg/Cubase SX 3. Koko roskan poistamalla Cubase luo kaiken itse uudestaan ja todennäköisesti selviää käynnistyksen yhteydessä tapahtuvista virheistä. Toki voit myös uudelleennimetä kansion ja myöhemmin koettaa palautella vaikkapa tiedoston kerrallaan tms, niin et menetä kaikkia tallennettuja asetuksia/templateja/sun muita, jotka siis sijaitsevat kyseisessä kansiossa.
ejhfi
25.06.2009 14:45:03

Ja varmuuskopiot oli ajan tasalla varmaankin?
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Carama
25.06.2009 15:32:10
Onkohan mahdollisesti kyseessä piraattiversio?..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)