Wk 12.06.2009 11:51:29 | |
---|
Eli tämmönen kone: Core 2 Duo E4300 MSI P35 NEO-F (Intel P35 -piirisarja) 2048mt DDR2 800mhz RAM Samsung 500gt SATA2 (16mt oli muistaakseni sitä cachea) Windows Vista 32-bit Haluaisin hankkia jonkin ulkoisen äänikortin, jolla voisin tehdä ihan perustason kitaraäänityksiä. Softa on myös kysymysmerkki, Cakewalk Sonar on tutuin mutta sitä itselläni ole, mutta jos löytyy äänikortti joka tunnetusti pelittää hyvin tuon kanssa niin ehkä sen sitten voisi hankkia. Olen katellut tuolta Thomannilta että siellä monissa äänikorteissa tulee mukana jokin softa eli olisiko jokin Digidesginin härpäke aivan passeli tähän, Pro Tools LE:t varmasti riittää itselleni? Tällä hetkellä käytän noihin äänittelyihin tuota koneen integroitua, mutta jos nyt siis hommaisi edes vähän paremman kaluston vaikka ammattimaisuus tai edes vakava harrastus on tästä kaukana :) |
samulirask 12.06.2009 15:07:28 | |
---|
Itse äänittelin Sonarin Producer Editionin kanssa E-MU:n 0202 USB-kortilla, eli ainakin XP:ssä Sonarin ja äänikortin yhteispeli toimi. Lieneekö suurempi kysymysmerkki sitten äänikortin sopiminen itse koneeseen? Periaatteessahan tuon pitäisi toimia. E-MU:n kortin mukana tulee (kai vieläkin) hyvä softabundle. Se sisältää mm. Sonarin LE-version, jolla spekseistä päätellen itse ainakin olisin päässyt melko pitkälle. (Mistähän tulee muuten tarve kehua omia laitteitaan..? Olen tuota korttia kehunut varmaan kymmenessä ketjussa...) |
Wk 12.06.2009 17:15:17 | |
---|
Jees, pitääpä katella jotain tuollaista. Ei tosiaan tarvi hääppönen olla ominaisuuksiltaan, eiköhän tuommonen kuitenkin tuollasta integroitua parempi ole mennen tullen. 0404 -versio ainakin on Vista -yhteensopiva mitä E-MU:n sivuilta kattelin. |
Thet 12.06.2009 22:40:10 | |
---|
Ite ostin viime viikolla Line6 studio GX härpäkkeen, joka on pääasiassa kitaralle tarkoitettu. Mukana tulee Pod Farm niminen softa jolla saa sitten säädettyä saundeja suuntaan jos toiseenkin ja Ableton live- sekvensseri. Itse en nyt mitään kehuja saundien puolesta vielä ainakaan keksi, mutta äänittäminen on nopeaa ja helppoa ja varmaan jos jaksaa säätää niin se oma saundikin löytyy. Jos haluaa siis helposti ja nopeesti kitaraa nauhoittaa niin kyllä tää siihen sopii ja hintakin on alle satasen. Itse olen silti hieman tyytymätön, koska läppärin integroidulla sain melkeen yhtä hyvät saundit aikaseksi. "After the break i'm going to soak my hand in kerosene, light it up, and fistfuck a goat!" - Jon Lajoie |
Kalmo 15.06.2009 20:27:37 | |
---|
He-le-ve-tin hyvä neuvo: Osta paras äänikortti. mihin rahasi riittävät ja käytä sen mukana tulevaa softaa, oli se sitten Sonar tai Cubase tai... Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
samulirask 15.06.2009 21:42:44 | |
---|
Kalmo: He-le-ve-tin hyvä neuvo: Osta paras äänikortti. mihin rahasi riittävät ja käytä sen mukana tulevaa softaa, oli se sitten Sonar tai Cubase tai... Sinänsä joo, paitsi että tuo Cubasen LE on kyllä aika lailla rajoitettu... Sonarin vastaava on speksien mukaan käyttökelpoisempi - tai ainakin viimeksi oli kun katsoin, en nyt tähän hätään jaksa surffailla noita tietoja faktoiksi tänne. |
JPQ 15.06.2009 23:05:15 | |
---|
samulirask: Sinänsä joo, paitsi että tuo Cubasen LE on kyllä aika lailla rajoitettu... Sonarin vastaava on speksien mukaan käyttökelpoisempi - tai ainakin viimeksi oli kun katsoin, en nyt tähän hätään jaksa surffailla noita tietoja faktoiksi tänne. samoin lisäksi cubaseen minusta ehkä hivenen hankalampi päästä sisälle mutta se onkin taas ihmisestä kiinni. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Kalmo 16.06.2009 15:57:56 | |
---|
No joo...miten vaan. Yleensä se ongelma on, että lähdetään sotaan ammattisoftalla ja 50 sentin integroidulla rimpulaäänisirulla. Mikä hyvänsä kevytversio tarjoaa aloittelijalle opeteltavaa pariksi vuodeksi, mutta tökkivä äänikortti vie helposti koko tekemisen halun. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
samulirask 16.06.2009 22:09:27 | |
---|
Kalmo: No joo...miten vaan. Yleensä se ongelma on, että lähdetään sotaan ammattisoftalla ja 50 sentin integroidulla rimpulaäänisirulla. Mikä hyvänsä kevytversio tarjoaa aloittelijalle opeteltavaa pariksi vuodeksi, mutta tökkivä äänikortti vie helposti koko tekemisen halun. Joo, samoilla linjoilla. Kokemusta huonoista äänikorteista ei ole paljon, mutta aivan liikaa kuitenkin. |