leipuri123 17.07.2009 11:25:16 | |
---|
Hei, Minulla on midi johtoihin yhteen sopiva usb adapteri. toisessa päässä on 15 pinninen joystick portti ja toisessa päässä usb liitin. Minulle kerrottiin , että tämän välipalikan avulla saan liitettyä midi koskettimeni kiinni omaan tietokoneeni usb väylään , jolloin tietokoneeni ja soittimeni puhuvat samaa kieltä. eli n yt kun 15 pinnisessä naaras liitin adapteri mötikässäni on 4 eri vaihtoehtoa valittavanani : on joystick a joystic b sitten on wheel ja vielä on game pad valitsin ..niin mikä noista pitää olla valittuna jotta midi tieto kulkisi koneiden välillä oikein ? TErv. leipuri leipuri@jippii.fi |
leipuri123 17.07.2009 11:27:49 | |
---|
ja jos tämä liitin ei riitä midi raitojen liikutteluun niin millainen midi johto mun pitäisi sitten hankkia ? jos tämä muunto adapterin valitsin ei hyväksi kaikkia komentoja samalta asetus kanavalta. Miten on ? |
CryptoFib 17.07.2009 11:53:05 | |
---|
Mullapa ei ole kyllä vastausta tuohon. Silti uskallan sanoa, että kokeile. Testaa, saatko lisättyä midikiipparisi (millä tahansa adapterin asennolla) koneeseen. Ts. löytyykö windowsin(?) äänivalikon midi-playback tippuvalikosta ko. usb-laite/-adapteri. USB-laitteet on plug-and-play -laitteita, joten ne pitäis toimia heittämällä se vaan kiinni. Vois kuvitella, että adapteri on tehty ensisijaisesti lähinnä old-skool peliohjaimien käyttöä varten. Mene ja tiedä.. Mutta ihan ihkaoikeita usb "midi-hubeja" on kyllä olemassa. Osta semmonen, jos ei ala pelittämään tuolla adapterilla. http://www.thomann.de/fi/cat.html?gf=midi_interfacet&oa=pra (onko sinun usb-härveli, kuten tuo CME:n kaapeli? jos on, niin kylläpä se sillä toimii. Itelläni on tuo M-audion 2X2 ja hyvin vörkkii sekin.) Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua. |
leipuri123 17.07.2009 12:05:29 | |
---|
sii kiitos vastauksesta. Mun pitää ensin saada hommattua XP kone. läppäri siis sen jälkeen voin kokeilla toimiiko Tämä minun liittimeni on musta ja siinä lukee,että usb adaptor.. tarran päällä siis. johtoa tässä liittimessä on 20 cm. muodoltaan puolipyöreä toiselta puolelta ja sitten se 15 pinninen naarasliitin toisella puolella. Ennen työnsin midi johtoni suoraan kiinni äänikorttini porttiin. myt kun ei koneessani enää ole sellaisia. .olen hankkinut tämän adapterin. Kaapeleita mulla on vaikka muille myydä jos joku haluaa ostaa.. erilaisia liittimiä yms... |
PIM 17.07.2009 14:12:03 | |
---|
leipuri123: sii kiitos vastauksesta. Mun pitää ensin saada hommattua XP kone. läppäri siis sen jälkeen voin kokeilla toimiiko Tämä minun liittimeni on musta ja siinä lukee,että usb adaptor.. tarran päällä siis. johtoa tässä liittimessä on 20 cm. muodoltaan puolipyöreä toiselta puolelta ja sitten se 15 pinninen naarasliitin toisella puolella. Ennen työnsin midi johtoni suoraan kiinni äänikorttini porttiin. Unohda nyt noi ikivanhat 90-luvun joystickporttiviritykset ja siirry meidän muiden lailla 2000-luvulle. Kattele täältä ( http://www.f-musiikki.fi/ohjelmistot/interfacet.html) sopiva interface, jossa on midiliittimet niin päästään kaikki paljon helpommalla. Ykisnkertaisimmillaan tällänen USB-midi adapteri http://www.f-musiikki.fi/ohjelmisto … usb_midi_interface_/_soundking.html riittää syntikkasi kytkemiseen tietokoneeseen. Tule mukaan rokkikollektiiviin Tampereella. Treenit pari kertaa viikossa, osallistu silloin kun aikatauluusi sopii. Hakusessa erityisesti laulaja, kosketinsoittaja, basistimulti-instrumentalisti. |
leipuri123 17.07.2009 14:16:14 | |
---|
|
PIM 17.07.2009 15:16:55 | |
---|
leipuri123: Jos siis siirryn toisten tavoin 2000 luvulle niin silloin mulla olisi paljon myymistä noissa 90 luvun kamoissani.. Onko ostajia ? Kaikki myydään mitä löytyy... suurin piirtein kottikärryllinen Käsittääkseni ne se saa viedä kaikki ilmaiseksi elektroniikkaromunkeräykseen. Tiedän kyllä kokemuksesta, että välillä on vaikea luopua vanhasta romusta, mutta joskus se vaan on tehtävä. Tule mukaan rokkikollektiiviin Tampereella. Treenit pari kertaa viikossa, osallistu silloin kun aikatauluusi sopii. Hakusessa erityisesti laulaja, kosketinsoittaja, basistimulti-instrumentalisti. |