Aihe: CC11-ongelma Symponic Orchestra Gold Pro XP:ssä
1
Aivokalvo
05.07.2009 13:21:33
Eli olen törmännyt hankalaan pulmaan EWQLSO Gold Pro XP:ssä. Lähetettäessä CC11-komentoa ohjelma käsittelee sitä kuin volume-dataa. Normaalissa tilanteessa (eli kuten ohjelma toimi mullakin vielä hieman aikaisemmin), CC11- eli expression-komento muuttaa siis tarvittaessa multisamplen kerrosta.

Käytän sekvensserinä Cubasea, joka tuntuu toimivan muuten aivan normaalisti. Olen kokeillut ohjata Gold Pro:ta myös Reaperilla, mutta ongelma ei siitä kummemmaksi muuttunut. Onko kellään ollut vastaavaa pulmaa tahi mitään ajatusta siitä, miten homman voisi fiksata?
Whack Follol De Rah!
John Titor
07.07.2009 12:13:20 (muokattu 07.07.2009 12:13:35)

Hmm... CC11 on normaalisti Goldin ohjelmoinneissa volume, CC1 eli modulaatiopyörä taasen kuuloistais tolta mistä puhut, eli että sillä voi vaihtaa artikulaatiosta toiseen sämplen sisällä. Ja täähän ei toimi tietenkään kaikissa sämpleissä, vain niissä joissa artikulaationvaihto on olemassa.
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
Aivokalvo
07.07.2009 21:13:10
Itse asiassa homman nimi oli kaiketi se, että normi Gold-versiossa (tai jossain sen vanhassa päivityksessä) toi cc11 tosiaan vaihtaa sitä samplen kerrosta (muistan kovan hehkutuksen vanhassa manuaalissa tästä ominaisuudesta), ja jostain syystä mun Pro XP todellakin teki sitä pitkän aikaa - todisteena tästä tukku vanhoja äänityksiä. Ilmeisesti siis ollut joku "bugi" aikoinaan softaa päivittäessä Pro XP:ksi. Harmillista sikäli, että tällä vanhalla systeemillä on tullut tehtyä jokunen raita eikä paluuta entiseen enää ole...
Whack Follol De Rah!
John Titor
08.07.2009 18:07:42 (muokattu 08.07.2009 18:10:54)

Aivokalvo: Itse asiassa homman nimi oli kaiketi se, että normi Gold-versiossa (tai jossain sen vanhassa päivityksessä) toi cc11 tosiaan vaihtaa sitä samplen kerrosta (muistan kovan hehkutuksen vanhassa manuaalissa tästä ominaisuudesta), ja jostain syystä mun Pro XP todellakin teki sitä pitkän aikaa - todisteena tästä tukku vanhoja äänityksiä. Ilmeisesti siis ollut joku "bugi" aikoinaan softaa päivittäessä Pro XP:ksi. Harmillista sikäli, että tällä vanhalla systeemillä on tullut tehtyä jokunen raita eikä paluuta entiseen enää ole...

Remappaa ne CC:t. Ei oo paha homma. Jos sulla on esim. Kontakt tms. sampleri niin voit jopa vaihtaa samplejen ohjelmointia suoraan, ilman remappausta.
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
JPQ
08.07.2009 21:54:22

John Titor: Remappaa ne CC:t. Ei oo paha homma. Jos sulla on esim. Kontakt tms. sampleri niin voit jopa vaihtaa samplejen ohjelmointia suoraan, ilman remappausta.

Nykyään vaan otsikon ohjelma käyttää play (sanoisin kuulemani pohjalta pray olisi parempi nimi) engineä joten kontaktista ei ole iloa en tiedä tosin mikä ongelmasta kärsivällä on eli vanha vai tämä nykyinen play engine.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)