Aihe: Orchestral Tools Sine Player ja Layers
1
rintapek
27.05.2021 13:27:10 (muokattu 27.05.2021 13:33:22)

Orchestral Tools on julkaissut oman alustansa nimeltä Sine Player ja tarjoaa täkynä ilmaiseksi ladattavaa Layers- orkestraatiota. Strigs-brass-woodwinds.
Olihan tota kokeiltava.

https://www.orchestraltools.com/store/collections/layers

Itse player latautui hetkessä ilman ongelmia.
Layers sitten onkin aika giganttinen paketti, latauksessa meni tuntitolkulla, vissiin lähemmäs 20Gt
Mutta ei mitään ongelmia. Asennus sujui minultakin ihan leikiten.

Bandlab Cakewalk löysi tuon oitis ja Sine on asentunut vst2-plugariksi muiden joukkoon.
Avaamalla Sinen oli tarjolla "My Licences", eli tuo Layers jonka lataamisessa sit koneelta menikin loppupäivä.
Mutta ei ongelmia, mistä olin jo todella yllättynyt.

Sine Playerin käyttölogiikka vaan on mulle ihan uutta. Empiirisesti vaan kokeilemaan.
Testiin koneelta lähes valmis "Pekan Humppa" jossa on midiraitana viulumattoa. Ihan simppeli, kertsissä pitkää mattoa aamolli, deemolli jne, LABsin BBC osasi soittaa sen heti. Sine ei osaa. Se tarvitsee näköjään tarkemmat ajo-ohjeet. Ulos nimittäin tuli kaaosta. Ihan hyväaundista kaaosta, mut enpä ole ennen kuullut tommoista aa- tai deemollia. Koska Pekan humppaan ei oikein sovi A day in the life- joka soinnun kohdalle, niin Pekan täytyy opetella Sinen käyttölogiikkaa jonkin aikaa.

Ihan mielelläni opettelen, koska kyllä tosta syntyy semmoinen vaikutelma, että kyseessä ei ole mikään lelu. Voipi olla, että on käyttööni vähän liiankin ammattimainen.

Tänään oli koneella viestiä, että kiitokseksi mielenkiinnostani lahjoittavat minulle vielä kirkkourut.
Kävin katsomassa, niin lisensseihini oli todellakin ilmestynyt kirkkourut, sekä BigBand horns, Grand piano ja studio percussion. Kilttiä, mutta en vielä ladannut.
Lelulaatikossani on vieläkin tilaa.
Henri Henri Olavi
27.05.2021 13:30:14
Laittaisitko linkin?
Je suis 190221
rintapek
27.05.2021 13:34:25

Henri Henri Olavi: Laittaisitko linkin?

Hoksasit nopeammin kuin minä, että jotain oleellista taisi unohtua.
korjasin.
Henri Henri Olavi
27.05.2021 13:42:05
rintapek: Hoksasit nopeammin kuin minä, että jotain oleellista taisi unohtua.
korjasin.

Kiitän!

Pitääpä ottaa kokeiluun, vaikka olenkin ehtinyt jo hankkia ja tykästyä omiin orkkapaketteihini.
Je suis 190221
rintapek
27.05.2021 20:18:16

Jatkoin testailuja.
Päättelin, että koska en ole kapellimestari, niin sinfoniaorkesterin ohjaustaitoni eivät ole parasta A-ryhmää.
Joten latasin Sineen Orchestral Toolsin ilmaiseksi tarjoaman pianon.

Pekan humppa auki - pianomidiraidalla replace synth - ja sinestä piano päälle ja sieltä midi omni-outille.
Pekan humpan pianonkilkutus alkoi soimaan just kuin pitääkin.

Eli mä en vaan ole kapellimestari.

Ainoa vaan, että ton firman ilmaispianolla ei ole mitään jakoa NeoPianon Piano1:n rinnalla. Ei siis todellakaan. Neon vaihtaminen tuohon oli vaikutukseltaan kuin olisi heittänyt huovan pianon päälle. 4Frontpianokin kuulostaa korvaani paremmalle ja se on sentään plugari minun makuuni - ei mitään säädettävää.

Kysymys kuuluukin, että viitsinkö opetella Sinen orkesterinjohtamisen saloja jos paljastuu, että orkesteri onkin samankaltainen vilttiketjuorkesteri?

Woodwindsejä etsiessäni tuohon törmäsin ja nehän tuossa on joten ei kokeilematta poiskaan viitsi heittää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)