randombeats 10.04.2019 00:50:37 | |
---|
Moikka! Onko kukaan ratkaissut seuraavaa ongelmaa: Apple päätti hävittää kuulokeliitännät. Eipä siinä mitään, mutta esim. nyt kun kytken iPhone 7:aan Lightning usb adapterilla midikiipparit tai rumpukonetta, niin käytettäessä langattomia kuulokkeita, lopputuloksena on mukava viive. Langallisilla kuulokkeilla vastaavia ongelmia ei Applen tuotteissa aiemmin ollut. Onko tähän olemassa ratkaisua? National Acrobat |
-Q- 10.04.2019 13:53:41 | |
---|
Bluetoothissa on huomattava viive, tähän ei ole ratkaisua. Mutta itse ongelmaan ratkaisuksi voit hankkia erillisen (iOS tuetun) äänikortin sopivilla ominaisuuksilla. |
randombeats 10.04.2019 16:39:26 | |
---|
-Q-: Bluetoothissa on huomattava viive, tähän ei ole ratkaisua. Mutta itse ongelmaan ratkaisuksi voit hankkia erillisen (iOS tuetun) äänikortin sopivilla ominaisuuksilla. Kiitos vinkistä! Onko ongelma kun Akain MPD226:sta lähtee midit ulos usb:llä? Onnistuuko tällöin äänikortilla datan siirtyminen? Ja olisko heittää suosituksia äänikortista ja eri komboista? Mulla siis olemassa nyt ainostaan Applen Lightning to USB -adapteri. Siitä siis liikkeelle ja tarvittaessa voi pistää toki joku 70-150 euroa. Plus jos kombossa saa toimimaan iPadin/iPhonen lataamisen samanaikaisesti :) National Acrobat |
-Q- 10.04.2019 22:46:15 | |
---|
randombeats: Onko ongelma kun Akain MPD226:sta lähtee midit ulos usb:llä? Onnistuuko tällöin äänikortilla datan siirtyminen? hmm.. kieltämättä tuollainen käyttö tekeee asiasta hieman vaikeamman. Mulla ei ole kokemusta sopivista vehkeistä, käytännössä paras tapaus olisi että kontrolleri olisi myös se äänikortti. Itse saattaisin ensin kokeilla haaroituspiuhalla jossa sekä lightning että kuuloke. Apple ei taida näitä tehdä mutta omani olen tilannut Amazonista. Tosin nämä on pääasiassa tarkoitettu mahdollistamaan musan kuuntelu ja lataaminen samaan aikaan, eli on melko todennäköistä että se lightning liitäntä toimii vain sähkön kuljettamiseen. Toinen kokeilun arvoinen olisi kontrolleri ja erillinen äänikortti pienen USB-hubin perässä. Kunhan se hubi on erillisellä virtalähteellä olevaa mallia. Onko sillä softan tekijällä mitään suositusta äänen ulos saamiseksi? |
juha_p 20.04.2019 15:47:28 | |
---|
|
-Q- 22.04.2019 10:13:05 | |
---|
|
Sammo 11.11.2021 13:34:58 (muokattu 11.11.2021 13:37:28) | |
---|
Ketju on vanha ku taivas mutta jos joku painii vielä tämän kanssa, niin neuvoksi: Ali Expressistä tilattu "Lightning to Audio USB 3 Adapter" näyttäisi toimiva Garage Bandin, vanhan Clavinovan USB-midin ja lankakuulokkeiden kanssa. Gigantin näppärämmän kokoinen USB/3.5mm-välipalikka ei tuossa käytössä toiminut, tästä taikaa ainakin vuoso, joten Toki välissä on iOS-versiokin vaihtunut, mutta silti. Tässä palikan speksit tilausvahvistuksesta: "new style OTG Adapter USB 3 Camera Reader With 3.5mm Headphone Jack Connection Kits Data Sync For iPhone 11 X/XR/XS/8/7 500MA " E: kustansi about €15 posteineen (paketti tuli Virosta) This is on a whole other level. Its level one. |