Aihe: Orpheus ongelma
1
Tapsa55
22.12.2022 11:03:11
Hei
Kaikki te, joilla on Orpheus nuotinlukuohjelma käytössä. Osaisitteko auttaa.

Minulla sovellus ollut käytössä pidemmän aikaa, mutta nyt ilmeni ongelma yhteydessä Dropboxiin. Minulla on Dropboxissa n. 700 nuottia. Kun lisään Dropboxiin uusia nuotteja, niin ne eivät tulekaan näkyviin Orpheuksen puolelle. Olen ladannut Orpheus sovelluksen uudelleen. Olen luonut yhteyden Dropboxiin uudelleen. (Jo Dropboxin tiedostojen esikatselu näyttää, että lataamani uudet tiedostot puuttuvat). Mikään ei siis auta.

Olen ollut monta kertaa yhteydessä ohjelman kehittäjään. Eilen hän nosti kädet ylös ja kertoi ettei osaa ratkaista ongelmaa. Olen ehdottanut, että olisiko joku maksimi tiedostomäärä linkityksen suhteen. Sillä jos lisään Dropboxiin uuden hakemiston, jossa on muutama tiedosto, se tulee näkyviin myös Orpheuksen puolella. Orpheuksessakin on 8€ vuosimaksu.

Pohdin, että otan käyttöön MobileSheetPron. Onko teillä siitä hyviä kokemuksia. Maksullinen on sekin 18€.

Olisin kiitollinen kaikesta avusta ongelmani suhteen.
ituvirtanen
22.12.2022 19:40:43

Siis Mobileshitpro on tuttu lappujen luku- ja järjestelyohjelma. Käytän sitä keikoilla nuottikansioitten sijasta. Samoin pidän lappukasan (noin +2000 kpl) tabletilla, kun muisti on niin huokeaa eikä tarvitse nojata johonkin liittymän epämääräiseen toimivuuteen.

Toistaiseksi on toiminut hyvin. On ollut muutamia vuosia mukana keikoilla ja treeneissä, siis viikottaisessa käytössä. Suht helppo softa, vaikka ominaisuuksia on edelleen löytymättä/etsimättä. Sivunvaihtopedaalikin on toiminut ihan hyvin; just vaihdoin paristot kolmen vuoden jälkeen. Kirjoitan vaihdon yhteydessä paristoihin aina kk/vv.
Tapsa55
28.12.2022 08:59:46
Mobilesheetpro....ilmeisesti nuotit pitää aina ladata siis tabletin omaan muistiin. Onko mahdollista käyttää nuotteja suoraan SD kortilta. Minulla tabletilla vähän vapaata tilaa, siksi tuo olisi hyvä toiminto.
ituvirtanen
28.12.2022 10:57:55

Valtaosa nuoteistani on nimenomaan kortilla.
Tapsa55
28.12.2022 15:42:13
Latasin nuottini SD kortille. Kortti on nyt tabletissa. Nyt en millään keksi miten avaan nuotteja suoraan SD kortilta ilman, että ne pitää ensin ladata tabletin omaan muistiin.
ituvirtanen
28.12.2022 15:53:27

Olen antanut MSP:ssa nuottien osoitteen ohjelmalle ja se on riittänyt. En hahmota, miksi SD olisi kelvoton osoite. Lieneekö uudelleenkäynnistys tarpeen koko tabletille?
Tapsa55
28.12.2022 16:37:03
SD asema kyllä löytyy, mutta joudun tuomaan nuotin tabletin muistiin ennen sen avausta. Miten asetat tuon osoitteen kortille.
Tapsa55
29.12.2022 11:33:13
Tarkoitan kysymykselläni sitä, että minun ei tarvitse tuoda nuottia SD kortilta tabletin muistiin, vaan voin avata nuotin suoraan SD kortilta. Eli en kuluta tabletin muistia.
ituvirtanen
30.12.2022 01:20:45

Heitäpä tabletin tiedot, jos sieltä aloittaisi.
Tapsa55
30.12.2022 23:51:51
Galaxy Tab A. Kokonaistila 16 Gt, josta vapaana vain 1,2 Gt. Siksi haluan avata nuotteja suoraan SD kortilta.
ituvirtanen
31.12.2022 00:55:30

Täytyy sanoa, etten edelleenkään hahmota, miksei Samsung lukisi lappuja suoraan SD:ltä. Missä yhteydessä Samsung vaatii tietojen siirtoa sisäiseen muistiin?
Tapsa55
31.12.2022 13:51:32
Kerro miten sinä avaat nuotin suoraan SD kortilta. Minä teen sen näin...Tuonti./Paikallinen tiedosto. Mutta tämä tapa lataa nuotin tabletin muistiin.
.
ituvirtanen
31.12.2022 17:50:12

Nyt täytyy sanoa, etten ole enää varma, kummalta puolelta softa lukee nuotteja. Niitä on ehkä kolmisentuhatta (kolmisen gigaa) sekä kortilla että koneella. Kaikkia en malttanut käydä läpi, ovatko samat molemmin puolin.

Missä muodossa lappusi ovat? Onko tiedostomuoto suuri? Omat ovat ainakin pdf ja jpg.
WanhaWetäjä
31.12.2022 23:48:50

64 Gigan 13" käytetty iPad maksaa ehkä 300€, siihen ForScore ja toimiminen lappujen kanssa helpottuu kummasti.
Ei sillä etteikö Android puolikin toimi mutta jos tekee keikkaa freelancerina ja on monia eri kuvioita niin lähes kaikilla on nykyään iPad joten lappujen siirto ja tallennus on helppoa. Joillain keikoilla on ollut ns sekajärjestelmä ja on heti kankeaa esim siirtää lennossa lappuja, iPadeilla se käy käden käänteessä AirDropilla ja ne saa suoraan nuottisoftaan, jopa kokonaisen setin oikeassa järjestyksessä.

16 Gigaa muistia on aika eilispäivää laitteessa kuin laitteessa, toisaalta taas yksi hyvin tehty PDF lappu vie tilaa muutamia kymmeniä kiloja tai korkeintaan muutaman sata kiloa, JPG laput saatta viedä jo saman verran megoja joten niitä ei kannata käyttää jos ei ole pakko.

Tässä taitaa isoin ongelma olla juurikin Orpheus, jo tuo että pitää joka vuosi maksaa 8 € kuulostaa kummalliselta eli siitä kannattaa ainakin luopua.

Ymmärrän myös sen jos käyttö on vain kotikäyttöä ja ei ole mahdollista tai tarvetta vaihtaa sujuvampaan pro osastoon, toisaalta taas voihan sen Samsungin päivittää isomman kapasiteetin laitteeseen jos SD-kortilla ei saa toimimaan ja jos haluaa sillä puolella jatkaa ja Apple on poissuljettu osasto.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Tapsa55
02.01.2023 08:28:55
Laput ovat kaikki PDF muotoisia. Eli eivät vie paljoa tilaa. Vielä uudelleen kysymys Ituvirtaselle. Miten avaat tiedoston, kun aloitat nuotin lukemisen. Mikä on käskyjono.....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)