Aihe: FL Studio ja nauhoitusplugarit
1
barclay
22.09.2022 21:13:09

Onko FL studion omalle nauhoitusplugarille Edisonille mitään parempaa ilmaista vaihtoehtoa? Eli tarkoitus olisi nauhoittaa vst-instrumentein "soitettua" ääntä wav-muotoon.

Edison on äärimmäisen sekava käyttää. Joka kerta avatessa herjaa jostain audio inputista. Nauhoitettua pätkää ei voi kuunnella Fl Studiolla kokonaan, vaan se jää jumittamaan 5 sekunnin pätkää siitä (Song Jump) ikuisesti. Edisonin oma stop-nappula ei sitä luuppaamista pysäytä, eikä aina Fl studion stoppikaan, tuolloin joutuu käynnistämään koko ohjelman uudestaan.

Toki tuo nauhoitus tuollakin onnistuu, mutta mielenterveyden kannalta olisi mukavampi löytää parempi vaihtoehto.

Googlettamalla löytyy vain Edison, Edison ja Edison.
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli: P. M. Kostiainen Project
rintapek
01.10.2022 19:36:08

barclay: Onko FL studion omalle nauhoitusplugarille Edisonille mitään parempaa ilmaista vaihtoehtoa? Eli tarkoitus olisi nauhoittaa vst-instrumentein "soitettua" ääntä wav-muotoon.

No mä en FL-studiosta tiedä mitään, mut se + edison nettihaun eka tulos oli toi:

https://www.image-line.com/fl-studi … line-manual/html/plugins/Edison.htm

joka sanoo, et se on suunniteltu enemmänkin sampleihin eikä äänittämään pidempää audiosessiota.

En sinänsä ymmärrä kysymystä, enkä tiedä FL-studiosta mitn mut mulla midiraita + vst-instrumentti muuttuu waviksi tai muuksi audioraidaksi valitsemalla "export audio"
Kesken proggiksen jos on useita vst-instrumentteja, efektejä ja vahvistinmallinnoksia ja koneesta potku uhkaa loppua niin instrumentin jäädyttäminen "freeze" muuttaa instrumenttiraidan audioksi.

Olen tietämätön enkä keksi miks raidan efektislotissa pitäis olla audioeditori tai ainakaan en keksi mitä minä semmoisella tekisin.
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
Sahtikone
15.12.2022 10:25:43 (muokattu 15.12.2022 10:31:39)
Tuota, en oo ikinä kokeillu mutta oon melko varma että sä pystyt äänittämään myös FL:n kautta tuotettua ääntä suoraan playlistille. Siis samalla tavalla kuin esim kitarat tai vokaalitkin, näin uskoisin. Eli käytännössä valitset mikserin kyseiselle raidalle inputiksi halutun äänilähteen, valitset että soitetaan koko playlist eikä patternia ja painat rec sekä valitset audio siitä kun se kysyy että mitä haluat tallentaa.

Edison on rajoittunut ja kankea enkä käyttäis missään olosuhteissa sitä muuhun kuin samplen alun ja lopun trimmaamiseen ja fadein/fadeouttiin. Mut sitä sun ei minun mielestä tartte käyttää.

FL pistää sen muuten mikserin efektiksi sen takia kun se käyttöympäristö on rakennetu niin ettei siinä oikein ulkoista moduulia voi olla muulla tavalla. Sehän ei oo ongelma, vaikka ajatuksena aika erikoinen onkin. Sen voi poistaa kanavasta sitten ja kannattaakin, niin ei haukkaa tavuakaan arvokasta muistia.

EDITTIÄ: Jos et tartte välttämättä livefiilistelyä niin mä ite soittasin sen millä tahansa soundilla sisään (eli midiksi sekvensseriin) jotta voisin valita vasta myöhemmin käytettävät syntikat ja soundit. Tai oikeestaan, koska en osaa soittaa kovinkaan hyvin niin hakisin vain soinnut kiipparilla ja naksuttelisin ne hiirellä sekvensseriin. Tai vähintään quantisoisin oman soiton jos päätyisin sittenkin soittamaan sen. Mutta nyt eksyin aiheesta, pahoittelut siitä.
Riders on the storm.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)