Aihe: REAPER / Rumpuraitojen Kvantisoiniti
1
TPS0852
07.05.2023 23:00:46

Joo ..

Eli tälläinen tilanne, että tuli jotenkin soitettua klikin kanssa, niin (huonosti) että rumpujen MIDI-data, ei osu kohdilleen rytmillisesti piano-roll editorissa .

Soitettiin basistin kanssa samaan aikaan jutut narulle, joten ne on synkassa toisiinsa nähden .

Homman haastava osuus on siinä, että tausta MIDI - raita, joka tuli Band in A Boxista on muuten 4 / 4, mutta kertsi menee 12 / 8 .. ei vaan tullut laitettua tuota kertsin tahtilaji-vaihdosta ennen äänitystä --> 12 / 8 . Biisi menee muuten 112 BPM, mutta kertsi on puolet hitaampi, eli 56 BPM .

"Perus-kämmäystä" ..

en mielestäni kyllä soittanut klikin ulkopuolelle .., mutta tän hetkinen tilanne näyttää toisin .

Olen yrittänyt kvantisoida eri nuotti-arvoin, ja siirrellyt nuotteja, mutta mikään ei tunnut toimivalta .

Onko tätä jotenkin mahdollista fiksata, vai meneekö koko biisi uusiksi ?

- T -
The Four Winds must blow ...
Antti1
07.05.2023 23:03:42
Midiä voi nakutella miten haluaa, eihän siinä ole sen kummempia rajoitteita. Jos sä haluat hyvän soittosuorituksen, niin vedä uusiksi. Jos editointi ei ole tuttua, niin se lienee nopeampaakin.
Ianuarius
07.05.2023 23:13:28 (muokattu 07.05.2023 23:14:05)

Jos tulee noita vaihdoksia, nii voi olla paras että laittaa klikistä kaikki iskut vaa saman kuuloseksi. Joskus jos tiedän että tulen soittaan osan vaikka 4/4 ja osan esim. 7/8, nii sit pistän klikkii 8-osia suoraan. Mutta tuo 12/8 toki menee ohjata myös neljäsosilla, jos se ei päässä sekota sitä menoa. Sit vaan vaihtaa jälkikäteen.

Oon muuten pannu Reaperin kanssa merkille, että sieltä tulee yllättäviä latensseja monitorointiin ja sit myös nauhoitusjälkeen. Kannattaa tsekata, että korjaantuuko homma, jos vaan siirrät koko midiraitaa esim. 16ms taaksepäin (tsekkaa oikeasta ylänurkasta oikea lukema). Oon meinaan joskus iteki kuunnellu että miten mä ny näin paskasti soitin, mutta oikeasti oli vaan raita väärällä kohtaa. Tohon pitäis kyllä löytyäkin joku asetus, että ne siirretään automaattisesti vastaan latenssia.
Your soundcard works perfectly!
TPS0852
07.05.2023 23:22:44 (muokattu 07.05.2023 23:27:43)

Ianuarius: Jos tulee noita vaihdoksia, nii voi olla paras että laittaa klikistä kaikki iskut vaa saman kuuloseksi. Joskus jos tiedän että tulen soittaan osan vaikka 4/4 ja osan esim. 7/8, nii sit pistän klikkii 8-osia suoraan. Mutta tuo 12/8 toki menee ohjata myös neljäsosilla, jos se ei päässä sekota sitä menoa. Sit vaan vaihtaa jälkikäteen.

Oon muuten pannu Reaperin kanssa merkille, että sieltä tulee yllättäviä latensseja monitorointiin ja sit myös nauhoitusjälkeen. Kannattaa tsekata, että korjaantuuko homma, jos vaan siirrät koko midiraitaa esim. 16ms taaksepäin (tsekkaa oikeasta ylänurkasta oikea lukema). Oon meinaan joskus iteki kuunnellu että miten mä ny näin paskasti soitin, mutta oikeasti oli vaan raita väärällä kohtaa. Tohon pitäis kyllä löytyäkin joku asetus, että ne siirretään automaattisesti vastaan latenssia.

Kiitoksia ...

Juttu on tosiaan vaan siinä, että bassot ja rummut on synkassa toisiinsa ;
Me äänitettiin muutaman tahdin pätkissä ja alkutahdit meni suht ok, mut oli sen verran aamun-hekuma, että "lapanen lähti" . ();

Träkättiin REAPER:in asetuksista 8 block-size:lla (käytössä Behringer:in UMC202 HD, jonka buffer-size oli 8ms), eli latenssia ei oikein ollut ... toisin sanottuna oli suht-koht iisi soittaa klikin kanssa .

?

Hassu juttu REAPER:ssä joka varmaan jollain tavalla vaikuttaa tähän mun keissiin ;
Toi 56 BPM tahtilajin vaihdos ei osu aivan tahtiin, vaan jollekin ihme lukemalle

--> 38.8.987133
The Four Winds must blow ...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)