Aihe: ulkomailta tilaaminen
1
miksaa
22.01.2004 15:44:50
Joku on varmasti tilaillut hardwarea esim jenkeistä. Niin minäkin aion. Epätietoisuutta herättää vain tilaussumman päälle tulevat kulut. Tullimaksut? Jotkut mikälieverot?
Että kannattaako se kuitenkaan??
Parempi siemen syöksyssä, kuin kymmenen pussissa...
G-mies
22.01.2004 16:06:30 (muokattu 22.01.2004 16:07:18)
tilaussumman päälle tulevat kulut. Tullimaksut? Jotkut mikälieverot?
Että kannattaako se kuitenkaan??

Kitarakamaa ei ole tullut USAsta tilattua mutta muuta tavaraa aikoinaan kyllä. Tullimaksut eivät paljoakaan hintaa nosta, yleensä tulli on muutaman prosentin luokkaa (ellei sitten satu kohdalle jokin erikoistuote jossa käytössä suojatulleja tms). Enemmän hintaa tulee rahtikustannuksista, monet firmat kun haluavat käyttää DHL:ää, FedExiä tms. kuljetuspalvelua ja 22 %:n arvonlisäverosta jonka laskentaan taidettiin ottaa mukaan vielä postikulutkin.

Eli ihan virityskoneistoa tms. pikkuosia ei välttämättä kannata USAsta tilata, jossakin suuremmassa tilauksessa saattaa hyvinkin päästä voitolle.
Somebody set us up the bomb.
miksaa
22.01.2004 17:48:12
tilanne on sellainen, että sais 40 euroa halvemmalla setin tavaraa ja kaikki olis parempaa laatua kuin täältä saa (tohon 40 e kalliimpaan hintaan). Ei noi rahtikulut mun mielestä, mitä esim. stewmac:in kuvastoa kattelin, olis kovin kalliita. Jotain 10 e luokkaa. Korjatkaa jos oon väärässä...Tulli + ALV hintaan lisää niin liikuttais kokolailla samoissa hinnoissa ton suomen hintatason kanssa, mutta tavara parempaa laatua. Tiedä näistä sitten. Tilaajia varmasti on, toivottavasti joku jeesaa...

- Haku ei muuten ole taaskaan käytössä...
Parempi siemen syöksyssä, kuin kymmenen pussissa...
Tumppi38
23.01.2004 09:20:03
tilanne on sellainen, että sais 40 euroa halvemmalla setin tavaraa ja kaikki olis parempaa laatua kuin täältä saa (tohon 40 e kalliimpaan hintaan). Ei noi rahtikulut mun mielestä, mitä esim. stewmac:in kuvastoa kattelin, olis kovin kalliita. Jotain 10 e luokkaa. Korjatkaa jos oon väärässä...Tulli + ALV hintaan lisää niin liikuttais kokolailla samoissa hinnoissa ton suomen hintatason kanssa, mutta tavara parempaa laatua. Tiedä näistä sitten. Tilaajia varmasti on, toivottavasti joku jeesaa...

- Haku ei muuten ole taaskaan käytössä...

StewMac on mulle ainakin toimittanut suoraan himaan pienempiä lähetyksiä eli hieman kalliimpi kuljetus ilman tulleja yms maksuja.
There are a lot of good things in life, but Music is the best !
Vilppu
23.01.2004 12:53:20
Jenkeistä tilatessa hintaan tulee lisää ALV + tulli 3,5%. Ja sitten tietenkin postikulut. Tulli lasketaan muistaakseni ALV:sta hinnasta, ei siis myyntihinnasta.

Toimitus kannattaa hoitaa esim. UPS:llä tai vastaavalla. Maksaa hieman enemmän kuin tavallinen posti, mutta on nopeampi. Lisäksi paketin voi jäljittää, mikä on hauskaa jos toimitus jostain syystä viivästyy. Näkee suoraan onko vika lähettäjässä vai lähettifirmassa.

Kitarakamat-palstalla on FAQ aiheesta. Käypä lukasemassa.
Ole omena.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)