Muusikoiden.net
26.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tee-Se-Itse overdrive projekti
1 2 3 4 514 15 16 17 18
tommiot
03.08.2009 22:18:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

UKKOMIES: Selitinpä tyhmästi koko homman..
 
Siis tarkoitan että mihin kohtaan katkaisijaa kolvaat patterilta tulevat piuhat (kai tuo musta mötikkä tuossa patterin vieressä, layoutissa on katkasija?) kun ymmärsin homman niin että tossa katkasijassa on 9 kolvaus paikkaa mutta jotenkin sen lisäks layoutin mukaan patterilta tulee jotenkin piuha tuohon katkasijaan sen kautta inputtiin ja sitten toho mötikkään mis on 9 kolvaus jutskaa.
 
Jospa nyt joku hoksais?
 
PS. olipa kivan kuulone vehje!

 
Mitä mitä mitä?
 
Paristo ei tuu kiinni kytkimeen, eikä varsinkaan inputtiin!
 
Jos tarkoitat tuota kytkimen keskimmäistä riviä, niin siinä paristolta/virtalähteen liittimeltä tulee etuvastus+ledi jotka maadoittuu kytkimen kautta sisääntulojakin runkoon silloin kun efekti on päällä. Kun efekti polkaistaan pois, yhteys maahan katkeaa ja merkkivalo sammuu.
 
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
hapan
03.08.2009 22:20:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tyhmä kysymys,
 
Meinaako noi tilauskoodit jonkun tietyn liikkeen koodeja, vai onko noi yleisiä, että mistä tahansa elektroniikkaliikkeestä pitäisi löytyä? Tekisin tommosen heti, mutta oon aivan lapanen näissä asioissa noin niinkun komponenttien hankinnan osalta.
 
UKKOMIES
03.08.2009 22:48:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No voi hemmetti..
 
Yritän tässä sössöttää, että mikä tuo komponentti on mihin juotetaan paristonpidike?
 
Rohkea rokan syö.
HepeV
03.08.2009 23:18:47 (muokattu 03.08.2009 23:21:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meinaako noi tilauskoodit jonkun tietyn liikkeen koodeja, vai onko noi yleisiä, että mistä tahansa elektroniikkaliikkeestä pitäisi löytyä?
 
Näyttäisi Uraltonen nettikauppa tunnistavan nuo tilauskoodit. Ohjeessahan sanotaan, että osan perässä on tuotenumero, jolla kyseinen osa löytyy uraltone amplification verkkokaupasta. ;)
 
Yritän tässä sössöttää, että mikä tuo komponentti on mihin juotetaan paristonpidike?
 
Jos tarkoitat tuota layout-kuvassa paristonepparin oikealla puolella olevaa mustaa komponenttia niin kyseessä on ulkoisen virtalähteen pistoke. Tai näin ainakin itse järkeilin.
 
SirElwood
03.08.2009 23:55:22 (muokattu 03.08.2009 23:55:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HepeV: Jos tarkoitat tuota layout-kuvassa paristonepparin oikealla puolella olevaa mustaa komponenttia niin kyseessä on ulkoisen virtalähteen pistoke. Tai näin ainakin itse järkeilin.
 
Järkeilit ihan oikein.
 
Jalkakytkin on se sininen neliö alareunassa.
 
UKKOMIES
04.08.2009 00:02:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nonih, sainhan änkytettyä, noni jeah! Thanks!
 
Rohkea rokan syö.
hapan
04.08.2009 00:14:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HepeV: Näyttäisi Uraltonen nettikauppa tunnistavan nuo tilauskoodit. Ohjeessahan sanotaan, että osan perässä on tuotenumero, jolla kyseinen osa löytyy uraltone amplification verkkokaupasta. ;)
 
Haha, olishan sitä voinu iteki hiukan tarkemmin kattella.
 
Pistin kaksi settiä tilaukseen.
 
hapan
12.08.2009 22:04:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hehe, just sain ekan ikinä itse tekemäni spedun läjättyä. Yllätyksenä ei tosin tullut se, että se ei toimi. Ei edes ledi syty. Ei mitään elon merkkejä, vaikka mitä tekisi, ei rutinaa ei pärinää. Pitää alkaa joku päivä alkaa sitten opettelemaan ton yleismittarin käyttöä...
 
SirElwood
12.08.2009 22:07:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hapan: Hehe, just sain ekan ikinä itse tekemäni spedun läjättyä. Yllätyksenä ei tosin tullut se, että se ei toimi. Ei edes ledi syty. Ei mitään elon merkkejä, vaikka mitä tekisi, ei rutinaa ei pärinää. Pitää alkaa joku päivä alkaa sitten opettelemaan ton yleismittarin käyttöä...
 
Onko tilanne sama paristolla ja muuntajalla? Eli toisinsanoen onko polariteetti varmasti oikein päin?
 
hapan
12.08.2009 22:11:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SirElwood: Onko tilanne sama paristolla ja muuntajalla? Eli toisinsanoen onko polariteetti varmasti oikein päin?
 
no jos tuo leiska pitää kutinsa, niin kyllä pitäis oikeinpäin olla. Patterillakaan ei mitään tapahdu. Pitää tsekata loota huolella joskus järkevämpään aikaan, nyt on pata aivan jumissa.
 
Zeeboo
13.08.2009 11:44:12 (muokattu 13.08.2009 12:01:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hapan: no jos tuo leiska pitää kutinsa, niin kyllä pitäis oikeinpäin olla. Patterillakaan ei mitään tapahdu. Pitää tsekata loota huolella joskus järkevämpään aikaan, nyt on pata aivan jumissa.
 
Tuli mieleen yksi kuningasmoka jonka kerran olen tehnyt itse. Sen kytkimen voi kytkeä 90 astetta pieleen...
 
E:
Siis vastaavasta tilanteesta oli kyse. Kaikki oli kasattu oikein ja toimimattomuutta yleismittarin ja skoopin kanssa pähkäily. Vähän tunsi itsensä simppeliksi.
 
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
gemisti
13.08.2009 19:16:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hapan: Hehe, just sain ekan ikinä itse tekemäni spedun läjättyä. Yllätyksenä ei tosin tullut se, että se ei toimi. Ei edes ledi syty. Ei mitään elon merkkejä, vaikka mitä tekisi, ei rutinaa ei pärinää. Pitää alkaa joku päivä alkaa sitten opettelemaan ton yleismittarin käyttöä...
 
ja onhan input-jakki oikein kytketty, ei ole tip ja ring sekasin? ja onhan siellä piuha kiinni? :D
 
she sounds like a bag of cats
Tjero
13.08.2009 21:34:48 (muokattu 13.08.2009 21:35:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hapan: Pistin kaksi settiä tilaukseen.
 
Täytyy kyllä itsekin kokeilla, kun on sen verran selkeet ohjeet tossa linkissä :)
 
Tosin jos käy samoin kuten jäsen hapan:lle niin sitten menee kyllä peukalo suuhun.
 
O_o
hapan
13.08.2009 22:05:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tjero: Täytyy kyllä itsekin kokeilla, kun on sen verran selkeet ohjeet tossa linkissä :)
 
Tosin jos käy samoin kuten jäsen hapan:lle niin sitten menee kyllä peukalo suuhun.

 
Mä luulen että noita ohjeita seuraamalla vain minä voin onnistua epäonnistumaan. Mä kun en yleensäkään saa mitään ekalla kerralla toimimaan. Lyijykynäkään ei toimi ekalla raapaisulla.
 
hapan
13.08.2009 22:06:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gemisti: ja onhan input-jakki oikein kytketty, ei ole tip ja ring sekasin? ja onhan siellä piuha kiinni? :D
 
:DDDDDDDDDDDDDDDD
 
Koitas arvata.
 
Vihje: ei toimi vieläkään.
 
gemisti
13.08.2009 22:22:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hapan: :DDDDDDDDDDDDDDDD
 
Koitas arvata.
 
Vihje: ei toimi vieläkään.

 
No piti nyt ehdottaa varmuuden vuoksi sitä piuhaakin..:D Itse joskus kiroillut kun on kitara outputissa ja vahvari inputissa eikä mitään kuulu. Toinen hyvä on tyhjä IC-sokkeli piirilevyllä, tässä tapauksessa sitä vaaraa ei onneksi ole..
 
Mutta jos sähköt on oikein ja piuhat oikeinpäin jakeissa luulisi kyseessä olevan vain kylmäjuotos tai tinasilta jossain kohtaa piirilevyä?
 
she sounds like a bag of cats
hapan
13.08.2009 22:34:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gemisti: Mutta jos sähköt on oikein ja piuhat oikeinpäin jakeissa luulisi kyseessä olevan vain kylmäjuotos tai tinasilta jossain kohtaa piirilevyä?
 
Jossain päin piirilevyssä se vika vissiin on. En ole vielä paljoa ehtiny zoomailla, mutta paremmalla ajalla sitten...
 
Tjero
14.08.2009 21:04:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hapan: Mä luulen että noita ohjeita seuraamalla vain minä voin onnistua epäonnistumaan. Mä kun en yleensäkään saa mitään ekalla kerralla toimimaan. Lyijykynäkään ei toimi ekalla raapaisulla.
 
Niinpä niin, mutta JOS se epäonnistuminen sattuu tapahtumaan niin en varmaan sitä vikaa osaa itse etsiä. No, mutta se on sen ajan murhe, tämän ajan murhe on saada jostain rahaa että saa nuot osaset tilaukseen. :)
 
O_o R.I.P. Lester Polsfuss
Kefiiri
16.08.2009 08:15:37 (muokattu 16.08.2009 08:27:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zeeboo: Tuli mieleen yksi kuningasmoka jonka kerran olen tehnyt itse. Sen kytkimen voi kytkeä 90 astetta pieleen....
 
Ohje on muuten kerrassaan mainio, mutta tuon 9-napaisen kytkimen voi tosiaan epähuomiossa kolvata väärin. Vehje joka ei toimi, saattaa ruveta toimimaan kun irrottaa johdot, pyöräyttää kytkintä reiässä neljänneskierroksen ja kolvaa johdot jälleen piirroksen mukaisesti, jolloin ne tulevat eri nastoihin kuin ensimmäisellä kerralla.
 
Pystyykö eri merkkisten kytkimien oikean asennon jotenkin päättelemään ihan katsomalla, ilman mittauksia?
 
Edit: Kytkentäkaaviossa kytkimen nastat on numeroitu! Vissiin myös kytkimen pohjassa sitten on nähtävissä numerot. Toisaalta kytkin voi olla kytketty oikein vaikka numerot olisivat eri kuin ohjeessa, jos se on puoli kierrosta eri asennossa verrattuna kytkentäkaavioon... hmm!
 
SirElwood
16.08.2009 12:13:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Pystyykö eri merkkisten kytkimien oikean asennon jotenkin päättelemään ihan katsomalla, ilman mittauksia?
 
Pystyy, eikä eri merkeillä ole eroa.
 
Edit: Kytkentäkaaviossa kytkimen nastat on numeroitu! Vissiin myös kytkimen pohjassa sitten on nähtävissä numerot. Toisaalta kytkin voi olla kytketty oikein vaikka numerot olisivat eri kuin ohjeessa, jos se on puoli kierrosta eri asennossa verrattuna kytkentäkaavioon... hmm!
 
Koskaan en ole huomannut missään kytkimessä numeroita. Mutta se mikä tosiaan tuosta on jäänyt, on tuo layoutin kytkinkuvan numerointi. Tässä kuvassa näkyy erittäin hyvin missä asennossa kytkin on oikein: http://gaussmarkov.net/images/1590B_SETUP_TRUEBYPASS.bmp
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 514 15 16 17 18

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «