Muusikoiden.net
08.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Minivahvistin valmistui
1 2 3 4 5 6 7 8
simop
07.12.2005 16:52:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain eilen valmiiksi todella hienon ;) Ruby-minivahvistimen. Kommentteja otetaan vastaan.

http://koti.mbnet.fi/simopot/rakentelu/
Sivulta löytyy muutamia huonoja kuvia ja vielä huonompia ääninäytteitä. :)

päänahka
07.12.2005 17:06:55

Ihan näppärän näköinen tuossa kotelossa. Itsekin tein tuon samana päivänä kuin tuosta oli viimeksi keskustelua. Torstai taisi olla viikonpäivä, ja tyhjä hernekeittopurkki löytyikin sopivasti, oli kaiuttimelle juuri oikean kokoinen. Toistaiseksi kaiutin on vielä teipillä kiinni. Tutun kuuloista räminää oli, vaikkakin tein hieman eri spekseillä.

Soolot on perseestä. AKKK #7
Hannu H.
07.12.2005 18:56:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm.. näyttäis jännältä vehkeeltä. Varmaan jopa minunkaltainen poropeukalo sais tommosen kasaan? =)
Mitenkä yleisiä nuo osat on. Mahtaiskohan ihan tommosesta "huoltomyynnistä" saada vai pitäiskö olla joku enemmän alan firma?

Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Jouluinen sävellyskilpailu
simop
07.12.2005 19:35:46 (muokattu 07.12.2005 19:37:31)

Hmm.. näyttäis jännältä vehkeeltä. Varmaan jopa minunkaltainen poropeukalo sais tommosen kasaan? =)

Varmasti. Itsekään en ollut rakentanut mitään vastaavaa aikaisemmin (muutaman rakennussarjan olin valmiille piirilevylle kasannut) ja ihan hyvin onnistui.

Mitenkä yleisiä nuo osat on. Mahtaiskohan ihan tommosesta "huoltomyynnistä" saada vai pitäiskö olla joku enemmän alan firma?

Ihan vakiokamaa. Pitäisi löytyä mistä tahansa elektroniikkaliikkeestä.
Esimerkiksi lähes kaikista näistä luulisi löytyvän: http://www.keltaisetsivut.fi/cgi-bi … b=&l=&r=&from=41&to=81&showtop=true

Netin kautta elektroniikan komponentteja voi tilata mm. seuraavista paikoista:
http://www.spelektroniikka.fi/
http://www.partco.fi/
http://www.bebek.fi/

pjl
08.12.2005 08:53:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olipas hyvät saundit! En olisi tuosta piiristä uskonut. Jännä ero 6x9:llä ja kitarakaiuttimella. Kitarakaiutin "honottaa" jotenkin häiritsevästi ja 6x9 toistaa ehkä jopa liian alas ja ylös.
Vilho
08.12.2005 09:45:58

Hyvät saundit :)
Ilmeisesti ite oon tehny rakentelussa jonkun mokan, koska särisee pienillä volumeilla ja isolla sekä pienellä kaiuttimella niin prkleesti, ei paljon tartte koskea kieliin niin menee ihan puuroksi!
Kytkentä tarkistettu kolmeen kertaan, on ihan speksien mukainen..??

vrajala
08.12.2005 09:59:33

No tuohan vaikuttaa näppärältä, jaksaiskohan sitä itsekin kasata tuollaisen. Ja koteloidea on melko veikeä.

Täytyypi muistaa kuunnella nuo näytteet jahka pääsee kotia.

Mää sano.
efunkelist
08.12.2005 13:05:10

Tyylikäs kotelointi :)

Mahtuisikohan tuo vahvistin ilman pikkukaiutinta tonnikalapurkkiin? Mulla on ollut suunnitteilla tuna-amp jo jonkin aikaa ja eka prototyyppi kusi. Tuli kuitenkin maalattua sen verran hienoksi se tonnikalapurkki ettei viitsisi pois heittää ;)

simop
08.12.2005 13:57:18

Kiitoksia kaikille palautteesta. :)

pjl:
Olipas hyvät saundit! En olisi tuosta piiristä uskonut.

Itsekin yllätyin positiivisesti, että noin yksinkertaisesta viritelmästä lähtee noin hyvä saundi.

pjl:
Kitarakaiutin "honottaa" jotenkin häiritsevästi

En tiedä, että mitä "honottaminen" tarkkaan ottaen meinaa, mutta kyllä tuo minusta kitarakaiuttimen kanssa todella hyvältä saundaa. Äänitettäessä mikin suuntaamiseen jne. ei ole paljoa aikaa tuhlattu (mikkitelineen virkaa toimitti laatikon päälle sijoitettu talvikenkä :D).

efunkelist:
Mahtuisikohan tuo vahvistin ilman pikkukaiutinta tonnikalapurkkiin?

Kyllä luultavasti. Itselläni tuo piirilevy on kooltaan 50x33mm. Sen lisäksi vielä paristo, potikat ja kaksi jakkia (jos et tarvitse kuulokeulostuloa). Erillistä virtakytkintähän ja lediä ei välttämättä tarvita. Voit käyttää kytkimellistä input-jakkia tai volumepotikkaa.

Jos ei mahdu, niin toisen tai vaikka molemmat potikoista voi korvata kiinteillä vastuksilla ja jakit voi korvata 3,5 millisillä.
pjl
08.12.2005 14:51:24

En tiedä, että mitä "honottaminen" tarkkaan ottaen meinaa, mutta kyllä tuo minusta kitarakaiuttimen kanssa todella hyvältä saundaa. Äänitettäessä mikin suuntaamiseen jne. ei ole paljoa aikaa tuhlattu (mikkitelineen virkaa toimitti laatikon päälle sijoitettu talvikenkä :D)

Hyvältä tuo kitarakaiutinkin saundaa. Ilman vertailukohtaa tuskin olisin tajunnut edes kommentoida. Lähinnä sitä tuossa arvuutin että tuo kitarakaiutin painottuu todellakin tuohon keskiäänialueelle. Siitä varmaan tämä "honottaa" -termi. Joku viisaampi on tuon joskus keksinyt. Tuo 6x9 oli selvästi "tasaisempi" toistoltaan. Miten mahtaisi toimia joku PA-kaappiin tarkoitettu "kokokaistaelementti" kitaralla? Mä olen käyttänyt mikkiständinä ylensä kameralaukkua...
ravensoul
08.12.2005 15:33:23

Helvetti, soundaapa hyvältä puoli-ilmaiseksi värkiksi. Josko jaksais iteki värkätä tuollasen kämpille, kun sattuu vieläpä nurkissa lojumaan käyttämättömänä pari 6.5" elementtiä.

"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät #27 :'-)
Luojan kiitos, olen ateisti!
saha
10.12.2005 13:45:10

Hoh, pakko kai tuommonen on tehdä, vaikka sille ei ole käyttöäkään.

Kuinka isosti se laulaa tuommosen 2" ämyrin kanssa?

>-)))> #2
Punttisika #5
"kuuntelette musaa jossa porukalla on kireetä nahkaa munien ympärillä ja sanotte jotain kaulaliinaa noloksi." -pliksu
Teijo K.
10.12.2005 13:47:58

Sain eilen valmiiksi todella hienon ;) Ruby-minivahvistimen. Kommentteja otetaan vastaan.

http://koti.mbnet.fi/simopot/rakentelu/
Sivulta löytyy muutamia huonoja kuvia ja vielä huonompia ääninäytteitä. :)

Minivahvsitin?

Joo, sori :) Hieno peli.

Munsta.
simop
10.12.2005 16:48:00

Minivahvsitin?

Hups, en huomannutkaan tuota, mutta nyt sen on kai jokin ylempi taho (?) käynyt korjaamassa.

Hieno peli.
Näin on. :)
päänahka
10.12.2005 16:59:37

Hoh, pakko kai tuommonen on tehdä, vaikka sille ei ole käyttöäkään.

Kuinka isosti se laulaa tuommosen 2" ämyrin kanssa?

Mulla ainakin ihan hyvin. Itse asiassa juuri sopiva voimakkuus kotisoitteluun.

Soolot on perseestä. AKKK #7
Hannu H.
10.12.2005 17:09:13

Tuolla elementillä ei periaatteessa hirveästi ole väliä ton vahvarin kanssa? Olis joku bilteman kaksoiskartiokajari pölyttymässä hyllysä, niin sitä vois koittaa soveltaa.. =)

Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Jouluinen sävellyskilpailu
formaldehyde
10.12.2005 17:10:29

Mulla ainakin ihan hyvin. Itse asiassa juuri sopiva voimakkuus kotisoitteluun.

...mutta kuulostaa paljon paremmalta isommalla kaiuttimella. Ite tykkään soitella mun aikoja sitten turhaksi jääneen Behringerin 8" elementin kautta tällä hetkellä. Itse asiassa valehtelematta voin sanoa että Ruby kuulostaa PALJON paremmalta kuin se vahvistimen irvikuva, jonka kyljessä lukee Behringer.
Aion kuitenkin koteloida tuon Rubyn jossain vaiheessa, kunhan saan sopivaa puutavaraa, ja teen siitä 2x2" combon :)

Vandalism: as beautiful as a rock in a cop's face
janik
10.12.2005 17:11:16

Tuolla elementillä ei periaatteessa hirveästi ole väliä ton vahvarin kanssa?

Minusta niissä on kauhea ero, kuuntelitko ne samplet?

-------------------------Fahrenheit
Hannu H.
10.12.2005 17:11:55

ja teen siitä 2x2" combon :)

Bassman modit teet ja 1:1 minisilverface siittä =)

Hannu H.
10.12.2005 17:12:34

Minusta niissä on kauhea ero, kuuntelitko ne samplet?

Meinasin noin niinku sähköasiamielessä.. eli ohmit ja tehonkestot sun muut (½w ei pahemmin mitään riko..). Tuo ohmiasia voikin jo enemmän vaikuttaa..

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti