Aihe: Telen piirustukset haussa
1 2
big mac
09.11.2005 11:18:13

Olisiko kellään myydä kohtuuhintaan Telen kuvia. Tarkoituksena olisi tehdä "Thinline" kahdella humpparilla, että jos kyseisetä mallista löytyisi kuvat, niin hyvä olisi.
Hullu kaiken kokeilee...
MPU
09.11.2005 11:52:24
Kirjastoista löytyy J. Vainion tekemät piirustukset. Eilen vein juuri pois kirjastoon. Kaukolainalla saa, jos ei muuten.

Marko
miktol
09.11.2005 14:47:14
Ja piirustusten kopiointi kopiofirmassa maksaa vain muutaman euron. Muistaakseni viimeksi maksoi 4 €/kopio.
MPU
09.11.2005 16:40:34
Ja kaukolaina 3 egeä, joten ei ole kallista kun vertaa muuhun projektiin uppoavaan rahaan:)
Marko
kulmahiomakone
09.11.2005 21:35:24
Ja kaukolaina 3 egeä, joten ei ole kallista kun vertaa muuhun projektiin uppoavaan rahaan:)
Marko

Missäs noin halpoja kaukolainoja saa? Vaasassa on muistaakseni 7 euroa tuo kaukolainataksa...
ECL82 pääteputkella varustetun putkiradion haluan mä. Tarjoa!
MPU
10.11.2005 10:19:16
Kouvolan kirjastosta. Tosin piirustukset tulivat vierestä Karhulan tai Haminan kirjastosta.
Marko
Temecaster
10.11.2005 11:31:27
Vääntäkääs rautalangasta: kun menee kirjastoon tuommosia ettimään, niin mistä hyllystä ne löytyy, tahi millä tittelillä niitä kannatta kysyä?

"Löytyiskö Telen mittapiirrustuksia?"
"Tää on kirjasto, puhelinyhtiö on tossa seuraavassa talossa"
MPU
10.11.2005 11:47:52
Meilläpäin ovat tuolla puutyökirjojen hyllyssä. Tekniikka, käsityöt jne. Haulla hain kitaranrakennus-sanalla. Ja ainahan voi kysyä siltä tiskin takana istuvalta henkilöltä. He kun ovat siellä sitä varten, että voi kysyä.
Marko
spyykko
10.11.2005 11:51:51

Vääntäkääs rautalangasta: kun menee kirjastoon tuommosia ettimään, niin mistä hyllystä ne löytyy, tahi millä tittelillä niitä kannatta kysyä?

Kysy soittimien työpiirustuksia, tai hae kirjaston asiakaspäätteellä (edellyttäen että sellainen on) vaikka asiasanalla soitinrakennus, tai suoraan nimikkeellä tele(caster).

Eikös kouluissa enää harjoitella edes kirjaston käyttöä?-)
Ite olis taas tarvinnu tehdä
Temecaster
10.11.2005 12:22:07
Eikös kouluissa enää harjoitella edes kirjaston käyttöä?-)
Ei aavistustakaan, viimeks harjottelin Yliopiston kirjaston käyttöä joskus 80-luvun lopussa. Sillon aikoinaan ei vielä harjoteltu koulussa juuri mitään...

Mutta nyt kun tiesi mitä ettii, niin johan HelMetillä napsahti kohdalleen. Näyttää vaan olevan mokoma lainassa (varmaan sama sälli joka kiertää ostamassa kaikki tarjousosat pois just ennen mua ;-)

Harmi vaan että se on sitte oma vika, jos tosta pöllistä ei tuukkaan tunnistettavan näköstä...
jarmos
10.11.2005 12:49:18
Tuntuu vähä oudolta, mulla on sellainen mielikuva että olisin nähnyt telen piirustuksia useassakin hesa, vantaan kirjastoissa, saatan olla väärässäkin. Tuolla Tuusulan kirjastossa löyty sellainen outo 19 piirustuksen kansio, missä myös Telen piirustukset, Tässä pastettuna se hakemisto.
Varmaan saa kaukolainattuakin.

--------------------------
AINEISTOLAJI Työpiirustus ID 285719

TUUSULA Luokka 64.54 SOI

NIMEKE SOITINPIIRUSTUKSIA

JULKAISUKIELI suomi

ULKOASU 1 kansio : kuv. ; 31 cm.

HUOMAUTUKSET 19 työpiirustusta: teräskielinen kitara, nauhaton bassokitara, nauhaton jazz-basso, tarkkuusbasso, lankkukitara lp, lankkukitara strato, lankkukitara tele, bassomandoliini, a-mandoliini, sähkömandoliini, Saarijärven kantele, Perhonjokilaakson kantele, virsikantele, 10-kielinen kantele, quatro venezuelano, jouhikko, kitara,viulu

ASIASANAT soittimet : työpiirustukset

------
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
MPU
10.11.2005 12:57:53
Kyl myö täällä koulussa opetetaan kirjaston käyttöä, eri asia on, miten oppi tarttuu:) Kieltämättä tuo hakusanan keksiminen joskus on hieman työlästä. Varsinkin jos haluaisi tarkan haun eikä tuhansia osumia.
Marko
jpm83
10.11.2005 12:58:42
Juzzu
10.11.2005 12:59:49 (muokattu 10.11.2005 13:01:10)
Ihan mielenkiinnosta, miten te varsinaisesti hyödynnätte noita piirustuksia? Katsotte niistä rungon muodon? Mitoitatte kaulataskun piirustuksen mukaan millilleen (...kymppeihin)? Otatte kaikki kaulan mitat siitä?

Mä kyllä työssäni oon tekemisisssä jatkuvaasti monenlaisten työ- ja rakennepiirustusten kanssa joten älkää ymmärtäkö tätä kysymystä sitten sillä lailla väärin, ajattelin vain mitä hyödynnettävää noista piirustuksista teille on?

Tuolla on joku DFX muodossa. www.guitarbuild.com/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=31

Jos tuo on se miksi mä sitä luulen (ei jaksa ladata), ni ei maksa vaivaa kyllä moisen kanssa pelehtiminen. Mulla on myös tuo koneella.. Karmia :o)
Haku Robotti
10.11.2005 14:14:08

Ihan mielenkiinnosta, miten te varsinaisesti hyödynnätte noita piirustuksia? Katsotte niistä rungon muodon? Mitoitatte kaulataskun piirustuksen mukaan millilleen (...kymppeihin)? Otatte kaikki kaulan mitat siitä?

No mä olisin piirtänyt rungon, jos olis tarvinnut, sitten mä:
- mittasin mimmonen on 4 astetta käytännössä
- mallasin lavan puuhun
- mittasin tosiaan kaulakolon
- viisasin kavereita nauhankohtien suhteen

mm.
Puun väriset sähkikset on puolivalmiita.
Juzzu
10.11.2005 14:18:56
viisasin kavereita nauhankohtien suhteen

Mittaisit siis nauhojen paikat piirustuksesta?!?!??!
spyykko
10.11.2005 14:24:07

Mittaisit siis nauhojen paikat piirustuksesta?!?!??!

Ei niitä mitata tarvi. Ikaalisten kuvissa ne on mitoitettu (toisissa erilliseen taulukkoon)

Mun mielestä hyvät (esim. Ikaalisten) kuvat on hyvä lisäinformaation lähde rakennellessa. Ei niitä tietenkään saa sokeasti uskoa, mutta monta juttua niistä on varsin nopea tarkistaa.
Ite olis taas tarvinnu tehdä
Juzzu
10.11.2005 14:28:36
Ei niitä mitata tarvi. Ikaalisten kuvissa ne on mitoitettu (toisissa erilliseen taulukkoon)

Tarkoitin sitä, etti mittaa sen nauhan sijainni piirustuksesta, joka on tietenkin kovasti väärin koska paperi venyy ja kutistuu riippuen kosteudesta, lämpötilasta, kuidun suunnasta jne.
Tietenkin numerotaulukosta pitää ne mitat katsoa.
Haku Robotti
10.11.2005 14:48:41

Tarkoitin sitä, etti mittaa sen nauhan sijainni piirustuksesta, joka on tietenkin kovasti väärin koska paperi venyy ja kutistuu riippuen kosteudesta, lämpötilasta, kuidun suunnasta jne.
Tietenkin numerotaulukosta pitää ne mitat katsoa.

Niin niin juu juu, taaskaan en osannut ilmaista itseäni hyvin, eli kattoivat taulukosta millit ja kympit. Mulla on otelaudassa urat by s.r.amf.
Puun väriset sähkikset on puolivalmiita.
MPU
10.11.2005 16:56:25
Itse tuota Teleä varten käytän piirustuksista bodyn muodon, lavan muodon sekä piirustuksiin ilmoitetut mitat (kaulan paksuus/leveys, bodyn paksuus, bodyn leveys). Kun kaveri tilasi Telen niin en viitsi enkä halua kovin paljoa poiketa Telen mitoista. Leppävirralla sanoivat noiden piirustusten mittojen olevan ok. Tosin kun teen thinlineä joudun väkisinkin soveltamaan Warmothin thinline-kuvaa noiden onteloiden tekemiseen. Että siihen niitä piirustuksia.
Marko
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)