kojones 05.02.2013 22:33:08 | |
---|
|
Aki 05.02.2013 23:08:54 | |
---|
Lastinen: Mikä olisi helpoin keino, jos haluaisi JCM800:n molemmat kanavat käyttöön samaan aikaan? http://music-electronics-forum.com/ … ts/16520d1324307354-jcm800_2204.gif Nyt muistaakseni hi-gain mykisti lo-gainin. Kytkiksen perusteella lo gain mykistää hi-gainin. Lo gain tulo ohittaa ensimmäisen vahvistusasteen, joten tonne pitäis rakentaa lo gainille oma erillinen bufferi että ne sais summattua. Miksi haluaisit saada molemmat kanavat käyttöön samaan aikaan? "En mä oo löytäny tästä Lumiasta mitään hyvää."
- Nokia Lumia 800 -käyttäjä, 12/2012. |
Tympee Huttunen 06.02.2013 06:58:08 | |
---|
Aki: Kytkiksen perusteella lo gain mykistää hi-gainin. Lo gain tulo ohittaa ensimmäisen vahvistusasteen, joten tonne pitäis rakentaa lo gainille oma erillinen bufferi että ne sais summattua. Miksi haluaaada molemmat kanavat käyttöön samaan aikaan? Ajaisin lo-kanavaan puhtaan soundin efekteineen ja haluaisin käyttää marsun hi-inputin säröä, mahdollisesti pienen boostin kera. Toki voin koittaa loopperipedaaliakin, mihin pitäisi jokin pedaali tunkea, joka laskisi signaalin niin, ettei se säröytyisi clean-puolta ajatellen. Tällä hetkellä mulla on tuo kahden inputin keino käytössä Supergroupin kanssa. |
karkki 06.02.2013 12:05:19 | |
---|
Kaveri lupasi tehdä Stratooni kytkentämodauksen, mutta hän ei ymmärrä kitaroista mitään enkä minä elektroniikasta. Yksi pikkuasia on siis kysymysmerkillä. Modauksessa käytetään .005 UF konkkaa (kaipa nollien määrä meni oikein, ohje ei ole just nyt käsillä). Kaveri kysyi jotakin jännitteistä, mutta niistä ei ohjeissa puhuttu mitään. Kysymys siis kuuluu: onko noita .005-konkkia useammanlaisia, ja jos on, mikä on oikea? Soittoa kuulee tuolta: www.myspace.com/xxkarkki |
fox 06.02.2013 12:32:26 | |
---|
karkki: Kaveri kysyi jotakin jännitteistä, mutta niistä ei ohjeissa puhuttu mitään. Kysymys siis kuuluu: onko noita .005-konkkia useammanlaisia, ja jos on, mikä on oikea? Kitaraelektroniikassa ei jännitteen kestolla oo niin väliä, paitsi life-saverissa. Mielestäni se "tärkeempi kriteeri" on koko. Kitarasta ulospäin tulee passiivissa jotain max puolen voltin luokkaa, aktiiveissa sitten vähän enemmän, joten ei sillä konkan jännitekestolla ole merkitystä. |
julkke 06.02.2013 18:54:43 | |
---|
Onkos pienen pieni napsahdus kitaran metalliosiin koskiessa normaalia? Maadoitukset on kunnossa, mutta häiriösuojausta ei kitarassa ole. Staattista sähköä? "Practice cures most tone issues." -John Suhr |
fox 06.02.2013 20:04:13 | |
---|
julkke: Onkos pienen pieni napsahdus kitaran metalliosiin koskiessa normaalia? Maadoitukset on kunnossa, mutta häiriösuojausta ei kitarassa ole. Staattista sähköä? Ihan hyvin saattaa olla juurikin sitä. Ja kuten tiedät, tietyt olosuhteet saattaa vielä staticcia lisätä. |
rokettirollari 09.02.2013 03:58:46 (muokattu 09.02.2013 03:59:04) | |
---|
Minkä paksuista on pedaaleissa yleensä käytetty kytkentäjohto? |
Zeeboo 09.02.2013 09:23:01 (muokattu 09.02.2013 09:23:20) | |
---|
rokettirollari: Minkä paksuista on pedaaleissa yleensä käytetty kytkentäjohto? Tarkoitat varmaan johtoa kytkimeltä & potikoilta levylle jne? Itse olen käyttänyt AWG24, joka vastaa noin 0.20mm^2. Ei mun mielestä ole kovin nuukaa neliöiden suhteen. White men can't Monk |
rokettirollari 09.02.2013 14:21:15 | |
---|
Zeeboo: Tarkoitat varmaan johtoa kytkimeltä & potikoilta levylle jne? Itse olen käyttänyt AWG24, joka vastaa noin 0.20mm^2. Ei mun mielestä ole kovin nuukaa neliöiden suhteen. Sitäpä juuri, kiitos! Entäpä piuha mitä löytyy kitaroiden elektroniikoista, se taitaa olla vähän ohuempaa? Näin sitä ummikko pikkuhiljaa aloittelee elektroniikkatouhuja, jos sitä vaikka ensin opettelisi jonkun A/B-kytkimen, piuhat ja kitaran elektroniikat tekemään. |
Zeeboo 09.02.2013 14:40:12 | |
---|
rokettirollari: Sitäpä juuri, kiitos! Entäpä piuha mitä löytyy kitaroiden elektroniikoista, se taitaa olla vähän ohuempaa? Näin sitä ummikko pikkuhiljaa aloittelee elektroniikkatouhuja, jos sitä vaikka ensin opettelisi jonkun A/B-kytkimen, piuhat ja kitaran elektroniikat tekemään. Sillon kun kyseessä ei ole isot tehot, niin johdon läpimitta ei tarvitse olla ylen suuri. Esim tuollaiseen A/B kytkimeen ja kitaran konehuoneen kytkentöihin piisaa hyvin tuota AWG24:sta ohuempikin johto. Mun mielestä on aikalailla makuasia, haluaako käyttää yksi- vai monisäikeistä piuhaa, jne. Johtimet ovat näissä kuitenkin aika lyhyitä. White men can't Monk |
tommiot 09.02.2013 20:39:08 (muokattu 09.02.2013 20:40:01) | |
---|
Rakentelen simppeliä OPA454-oparilla toimivaa efektilooppia Marshalliin. Opari tulee paluusignaalin vahvistamiseen vaiheenkääntäjää varten. Osaisiko joku vinkata n. 100 voltilla (varmaan käytännössä 80V, koska 100V on datasheetin mukaan maksimi) toimivan edullisen BJT:n tonne lähdön bufferointiin? Oletan, että MOSFET-bufferi ei ole käyttökelpoinen hilakapasitanssin takia, kun signaali tulee bufferille jo muutenkin raskaalta tonestackilta. Toisaalta jos kytken BJT:n virtuaalimaan ja Vcc:n väliin, niin pienempikin maksimijännite riittää, mut sit taas kuluu useampia komponentteja. Oon kauheen laiska selaamaan komponenttilistoja läpi, joten oliskohan täällä jollain tiedossa suoraan sopiva komponentti? :) |
kookoo65 12.02.2013 10:46:06 | |
---|
Tervehdys to everybody! Mul on Fender London 185 kitarastyrkkari, siis mallia pelkkä nuppi. Minkähän moinen footswitch siinä pelittäis? Sain Marshall-merkkisen 2-toimisen, channel + reverb-vaihtarilla, ja ku kytkin, niin vaihtaa kyllä kanavaa ok, mutta kaiku ei kuulu ku ns. särökanavalla. Ja silloin kun kaiku kuuluu, ei se lähde pois vaikka polkasee reverb-kytkintä. Siinä on stereoplugi piuhan päässä, mikä menee vahvistimeen. Mikä eteen? Kiitoksia jo etukäteen kaikille vastanneille. Keijo Koo |
Aki 12.02.2013 18:34:30 | |
---|
kookoo65: Mul on Fender London 185 kitarastyrkkari, siis mallia pelkkä nuppi. Minkähän moinen footswitch siinä pelittäis? Jos sun Marshall-kytkimessä on ledit, niin veikkaan että Fenderissä toimisi kytkin jossa ei ole ledejä. Ne voi toki poistaa käytöstä myös tuosta sun Marshallista. "En mä oo löytäny tästä Lumiasta mitään hyvää."
julkke 12.02.2013 21:34:57 | |
---|
Mua on viimeaikoina mietityttänyt nämä suojamaadoitusjutut ja nyt iski sellainen päähän, että kun omassa vahvarissani se suojajohtimena on käytetty uraltonen 18AWG teflonpiuhaa, joka on hopeoitua. Eikös tuo hopeakupari-yhdistelmä voi hapettua, ja jos voi niin voiko se muuttua siinä vaiheessa jopa vaaralliseksi? Ei tekisi mieli lähteä vaihtamaan kun se on nyt niin vankasti kiinni, mutta mikäli tarve vaatii, turvallisuus ennen kaikkea... "Practice cures most tone issues." -John Suhr |
lonkkari 13.02.2013 15:19:50 | |
---|
Sain käsiini vanhan Marlin Lonerin joka nopea googletuksen jälkeen on joku halpiskeppi. Se kuitenkin vaikuttaa lähes identtiseltä Jacksonin PS-4 mistä kovin tykkään. Marlinista ei tule pihaustakaan ulos. Mistä pitää lähteä testauksessa liikkeelle ja miten esim. mikit testataan? Ei viitsisi kaikkea lähteä vaihtamaankaan, hinta nousee kuitenkin äkkiä yli kepin arvon. |
Aki 13.02.2013 15:39:28 | |
---|
lonkkari: Marlinista ei tule pihaustakaan ulos. Mistä pitää lähteä testauksessa liikkeelle Omista silmistä. Elektroniikat esille, ja katso jos jokin johto on irti, huonosti kiinni tai ottaa kontaktia väärään paikkaan. Jos kaikki näyttää hyvältä niin mittaa yleismittarin vastusmittauksella että sähkö pääsee oikeaan paikkaan ilman oikosulkuja. "En mä oo löytäny tästä Lumiasta mitään hyvää."
zam 17.02.2013 22:56:14 | |
---|
|
Shredator 18.02.2013 20:35:39 | |
---|
Miksi soittaa hitaasti, kun voisi soittaa myös nopeasti? |
kojones 18.02.2013 20:49:36 | |
---|
Shredator: Rakentelen Suhr Riot -kloonia, perustuen tähän: http://tagboardeffects.blogspot.fi/ … ed-versions-of-this-pedal-both.html Missä kohdin tuossa piirissä on ulostulo? Kytkin sen tuosta volume 3:sta, mutta en saa pedaalia toimimaan. Signaali kyllä kulkee läpi, kun pedaali on pois päältä. volume 2 on ulostulo, kuten alhaalla sanotaankin. Onko oparit oikein päin? |