Twinkle 07.02.2012 02:08:45 | |
---|
|
Aki 07.02.2012 07:34:50 | |
---|
Mr.Sit.com: onko mahollista saada pelkästään kaulamikki käyttöön ilman surinoita? Ei. Yksikelainen mikki tuottaa aina häiriöitä. Niitä voi joissain tapauksissa vähentää varmistamalla että sekä mikki että elektroniikkapotero on suojattu ja maadotettu kunnolla, käyttämällä maadoitettua pistorasiaa ja varmistamalla ettei kuvaputkinäyttö ole päällä jne, mutta jos hurinatonta haluat sun pitää hankkia hurinaton (noiseless/dual coil) mikki. Pikaratkaisuna rullaa tonea pois niin sirinät vähenee. Jos tallamikin vola on nollalla, tallamikin olemassaolo ei vaikuta hurinoihin eikä soundiin (enempää kuin mitä potikan tuoma rinnakkaisresistanssi pehmentää diskantteja hyvin vähän). "Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan."
- rintapek 10.1.2012 |
Mr.Sit.com 07.02.2012 08:39:15 | |
---|
Aki: Ei. Yksikelainen mikki tuottaa aina häiriöitä. Niitä voi joissain tapauksissa vähentää varmistamalla että sekä mikki että elektroniikkapotero on suojattu ja maadotettu kunnolla, käyttämällä maadoitettua pistorasiaa ja varmistamalla ettei kuvaputkinäyttö ole päällä jne, mutta jos hurinatonta haluat sun pitää hankkia hurinaton (noiseless/dual coil) mikki. Pikaratkaisuna rullaa tonea pois niin sirinät vähenee. Jos tallamikin vola on nollalla, tallamikin olemassaolo ei vaikuta hurinoihin eikä soundiin (enempää kuin mitä potikan tuoma rinnakkaisresistanssi pehmentää diskantteja hyvin vähän). Näin mä vähän aattelinkin. Sääh, ja sit ei tiiä yhtään miltä se mikki kuulostaa, ehkä vaan sit surisen. Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara |
Tuomoo 07.02.2012 21:27:29 | |
---|
"IntriguingMan: Siittimen läpsyttelyn todistajamieeeesss" |
retsi 08.02.2012 08:05:01 | |
---|
mikäs nyt on kun tina ei tartu komponentteihin ja piirilevylle? kolveja mulla on kolme halpismallia 3mm lattakärjillä: 30w biltema 40w biltema 60w lux-tools tinana on sellainen keltaisella korkilla varustettu putkilo ja toinen samanlainen missä on hopeaa seassa. liekö huonoa tinaa kun ennen on sujunut juottaminen helposti ja olen saanut toimivia vätkyttimiä rakenneltua. 0400-645516
retsi1@luukku.com |
Kefiiri 08.02.2012 09:32:33 (muokattu 08.02.2012 09:35:28) | |
---|
retsi: mikäs nyt on kun tina ei tartu komponentteihin ja piirilevylle? Tarkista että sulla on elektroniikkahommiin tarkoitettua se tina. Itse ainakin hämäännyin ostettuani jotain läkkipeltihommiin tarkoitettua tinaa. En saanut sitä tarttumaan mihinkään. Kun katsoin tarkemmin, pakkauksessa oli kuva peltipurkista ja liikennemerkin näköinen pyörylä jossa oli yliviivattu vastuksen kuva. Tavallisen oloista tinalankaa muuten. Tinan ja lyijyn suhde pitäisi olla tina 60% lyijy 40%, tuossa taisi olla päinvastoin. Voihan se tina olla sitä pahamaineista lyijytöntäkin mallia. Se tarvitsee kuuman kolvin. Itse en toistaiseksi ole rautakaupoissa törmännyt moiseen. |
jii.haanpaa 08.02.2012 20:21:59 | |
---|
Tein konkkarempan 25 vuotiaaseen jubilee-marsuun. Anodijännite muuttui noin 470 voltista likemmäs 600 volttia. Aika raikas nokitus, mutta kaikki pelittää, hurinatkin vähenivät ja rokki soi. Pitäisikös kuitenkin huolestua? Aletaan liikkumaan EL34 speksien limiteillä ainakin suojahilan jännitteen osalta. Jubileen muuntaja on askarreltu 220 voltin verkkovirralla ja 230/240V-valintaa ei ole. Vai onko kannukondensaattoreilla tapana kaivata jonkinlaista "sisäänajoa"? |
s151669 08.02.2012 21:23:58 | |
---|
jii.haanpaa: Tein konkkarempan 25 vuotiaaseen jubilee-marsuun. Anodijännite muuttui noin 470 voltista likemmäs 600 volttia. Hurjalta kuulostaa. Tyhjäkäynnillä mitattu ? Mitäs tapahtuu kun vahvistetaan signaalia ? Konkkien nimellisarvot lienevät samat ? Tarkistitkos biaksen ? Kuumemmalla biaksella tuppaa anodijännitteet laskemaan. Antikitarasankari |
jii.haanpaa 08.02.2012 22:21:39 (muokattu 08.02.2012 23:51:49) | |
---|
s151669: Hurjalta kuulostaa. Tyhjäkäynnillä mitattu ? Mitäs tapahtuu kun vahvistetaan signaalia ? Konkkien nimellisarvot lienevät samat ? Tarkistitkos biaksen ? Kuumemmalla biaksella tuppaa anodijännitteet laskemaan. Jep, mitattu ilman putkia. Nimellisarvot ovat samat ja kondensaarit ovat F&T 50_Fx50_F / 500. Bias-jännite säädetty uudellen 600 volttia vastaavaks, 70% dissipaatio. Tämän jälkeen putket uudelleen irti ja uusintamittaus, sama 600V. Edit: ok, putkien kanssa parin biasointikierroksen jälkeen mittasin anodijännitteeksi noin 450V. Tämäkö on oikea tapa? En tiedä mistä on tarttunut hihaan tämä, että anodijännite pitäisi mitata ilman putkia. Tämän seurauksena on tullut parikin vahvaria näköjään biasoitua pykälää koleammaksi. Heihou! |
Puavali 09.02.2012 08:54:46 | |
---|
Mr.Sit.com: Näin mä vähän aattelinkin. Sääh, ja sit ei tiiä yhtään miltä se mikki kuulostaa, ehkä vaan sit surisen. dummycoil kitaraan, ja surinat ainakin vähenee. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
Mr.Sit.com 09.02.2012 09:19:54 | |
---|
Ekman: dummycoil kitaraan, ja surinat ainakin vähenee. Onkohan noita bassolle? Pikanen googlaus ei tuottanu tulosta. Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara |
tommiot 09.02.2012 09:31:20 | |
---|
jii.haanpaa: Jep, mitattu ilman putkia. Nimellisarvot ovat samat ja kondensaarit ovat F&T 50_Fx50_F / 500. Bias-jännite säädetty uudellen 600 volttia vastaavaks, 70% dissipaatio. Tämän jälkeen putket uudelleen irti ja uusintamittaus, sama 600V. Edit: ok, putkien kanssa parin biasointikierroksen jälkeen mittasin anodijännitteeksi noin 450V. Tämäkö on oikea tapa? En tiedä mistä on tarttunut hihaan tämä, että anodijännite pitäisi mitata ilman putkia. Tämän seurauksena on tullut parikin vahvaria näköjään biasoitua pykälää koleammaksi. Heihou! Kyllä, noin se kuuluu tehdä. Putkien läpi kulkeva virta aiheuttaa muuntajissa, kuristimessa yms. jännitehäviön, joten anodijännite putoaa. |
vvaltsu 12.02.2012 17:28:23 (muokattu 12.02.2012 22:30:08) | |
---|
Höhöö, eipä mittään. I remember singing To Be With You in a Karaoke Revolution game, on Playstation. And I won. - Eric Martin |
fox 12.02.2012 18:04:14 | |
---|
Mr.Sit.com: Onkohan noita bassolle? Pikanen googlaus ei tuottanu tulosta. Sun täytyy teettää, varmaan joku kotimainenkin mikinkäämijä moisen no-load reversewound kelan tekee. |
Mr.Sit.com 12.02.2012 22:39:25 | |
---|
fox: Sun täytyy teettää, varmaan joku kotimainenkin mikinkäämijä moisen no-load reversewound kelan tekee. Sääh. Saa nähä jaksaako :p Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara |
Jaqqi1991 14.02.2012 22:10:26 (muokattu 14.02.2012 23:57:28) | |
---|
http://www.loop-master.com/product_info.php?products_id=205 Voisiko joku tehdä minulle korvausta vastaan linkin tyylisen patchbay pedaalin? Haluaisin kuitenkin plugit molemmille puolille reunoille, eikä toista päälle kuten linkissä, ja mahdollisimman pieni pitäisi olla. Laadukkaista osista kestävä boksi hakusessa. Pikaviestillä voi tarjota. Jos jollain tiedossa jokin valmis palikka niin voi vinkata, itse en googlettamalla löytänyt. E: Päätin nyt kuitenkin, että teen itse kun on ehkä helpoin laitos mitä voi olla. Kotelonkin voin tuolle duunata just oikean kokoisena ja ilmaiseksi työnpuolesta. Jos oikein päättelin toiminnan niin ei mitään muuta kuin 8 jakkia joista aina vastakkaiset juotetaan yhteen. Huomioitavaa? http://uraltone.com/kauppa/product_ … p;XTCsid=pav437tov1niv6vv3b433sqr84 tuollaiset ajattelin tilata tähän.. Jossain neuvottiin juottamaan maat kaikkien jakkien kanssa yhteen. Eli siis aina edellisestä jakista seuraavaan. Oikein? We may be humans, but we're still animals |
uusiipe 15.02.2012 08:37:30 | |
---|
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas. |
s151669 15.02.2012 09:22:30 | |
---|
uusiipe: Tuo jakki on eristämätön, eli maat ovat yhdessä jo metallikotelonkin kautta. Ainakin niin kauan kuin alumiini ei hapetu tai ruuvi löysty. Eli sikäli sen maakarvan kuljettaminen ainakin vastakkaisten jakkien välillä on luotettavuuden kannalta hyvä juttu. Antikitarasankari |
Jaqqi1991 16.02.2012 01:40:05 | |
---|
We may be humans, but we're still animals |
uusiipe 16.02.2012 10:03:07 (muokattu 16.02.2012 10:09:07) | |
---|
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas. |