Kefiiri 28.07.2011 10:10:47 | |
---|
Mä olen huolissani siitä miten nopeasti noi potikat alkaa pätkimään. Eikö ihmiskunnalle ole jo koitunut tarpeeksi harmia suoraan piirilevylle kolvatuista vahvistinten potikoista? |
Aki 28.07.2011 12:35:43 | |
---|
Kefiiri: Eikö ihmiskunnalle ole jo koitunut tarpeeksi harmia suoraan piirilevylle kolvatuista vahvistinten potikoista? Ei yhtä paljoa kuin asiallisesti tehdyn laitteen kalliista hinnasta johtuvasta myynnin vähäisyydestä. "Your hair is like a sunset after a bomb went off. Pretty"
- Terry Bellefleur |
mattim 28.07.2011 12:48:52 | |
---|
Kefiiri: Mä olen huolissani siitä miten nopeasti noi alkaa pätkimään. Eikö ihmiskunnalle ole jo koitunut tarpeeksi harmia suoraan piirilevylle kolvatuista vahvistinten potikoista? Vahvistimissa ne potikoissa roikkuvat piirilevyt ovat monesti painavampia ja alttiina tärinälle ja lampötilan vaihteluille. Minulla on piirilevyllä varustettu kitara vuodelta 1981, ei ongelmia vielä tähän mennessä. Tseka bu hao, tseka bujao, sie sie ni ! |
markus16 29.07.2011 00:10:10 | |
---|
Kaverini opiskelee sähköasentajaksi ja olisi kiinnostunut kokeilemaan efektipedaalien väsäilyä ihan iltapuhteina. Mulla on joku wahin näköinen rikkinäinen keinulauta lipaston ylälaatikossa. Muistaakseni se on kyllä bossin tms distortion ehkä 70-80 luvulta. Oliskohan sopiva projekti aloittelijalle repiä tuosta vekottimesta elektroniikat poies ja tehdä siitä expression pedaali? Mulla kun sattuis olla sellaiselle tarvetta, ja taitaapi olla ihan yksinkertaisimmasta päästä rakentaa(?) Se pedaalikin olis kyllä mukavan tukeva verrattuna parinkympin b-tuotteeseen. Olisko linkata jotain paikkaa mistä löytäis kytkentäkaaviota? Muita neuvoja? Old school? New school? Shit! I didn't even go to school. |
ECrow 31.07.2011 19:46:05 | |
---|
|
Smoked 31.07.2011 21:42:25 | |
---|
Voisiko joku ihan rautalangasta vääntää mulle, että miten dpdt kytkin laitetaan pedaalissa kiinni? Siis ensimmäistä pedaaliprojektia suunnittelen ja kattelin noita layoutteja tonepad.comista. Kaikki on muuten täysin selvää mutta noissa ei näy kytkintä. Varmasti kytkin tulee jakkeihin kiinni, mutta miten se käytännössä juotetaan kun halutaan se true bypassiksi? Varmasti ihan yksinkertainen asia, mutta hankala miettiä kun ei ole osia kädessä. "Musiikkini on oikeasti parempaa, kuin miltä se kuulostaa!" |
tommiot 31.07.2011 21:50:52 | |
---|
Smoked: Voisiko joku ihan rautalangasta vääntää mulle, että miten dpdt kytkin laitetaan pedaalissa kiinni? Siis ensimmäistä pedaaliprojektia suunnittelen ja kattelin noita layoutteja tonepad.comista. Kaikki on muuten täysin selvää mutta noissa ei näy kytkintä. Varmasti kytkin tulee jakkeihin kiinni, mutta miten se käytännössä juotetaan kun halutaan se true bypassiksi? Varmasti ihan yksinkertainen asia, mutta hankala miettiä kun ei ole osia kädessä. http://www.theguitarfiles.com/files/dpdtwiring.gif |
Aki 31.07.2011 22:07:41 (muokattu 31.07.2011 22:23:46) | |
---|
ECrow: Mikit näyttävät toimivan switchin etu- sekä taka-asennoissa mutta keskiasento ei anna mitään ääntä. Koko ajan läsnä on kuitenkin hyvin voimakas surina. Ja keskiasennossa tuo surina on voimakkain. Joko sun kytkin on juotettu väärin tai se on rikki. (Edit: Ainakin tällä hetkellä kytkin on juotettu aivan väärin, eikä kaikissa tarvittavissa korvakkeissa ole näemmä edes ollut tinaa.) Jos olet juottanut ne kuin tässä ohjeessa, mutta silri ei ole kuulunut, mittaa yleismittarilla päästääkö kytkin ääntä läpi: http://i37.photobucket.com/albums/e … /Wiring/Help/3s_1v_2t_5wCEK8lug.jpg "Your hair is like a sunset after a bomb went off. Pretty"
- Terry Bellefleur |
ECrow 01.08.2011 09:43:07 | |
---|
Aki:Jos olet juottanut ne kuin tässä ohjeessa, mutta silri ei ole kuulunut, mittaa yleismittarilla päästääkö kytkin ääntä läpi: http://i37.photobucket.com/albums/e … /Wiring/Help/3s_1v_2t_5wCEK8lug.jpg En omista yleismittaria. Onko tuo nyt siis se kaavio jolla switchin pitäisi toimia em. tavalla? Voisiko joku selventää mitä virkaa tässä kuvassa näkyvillä pienillä lenkeillä on? Lenkit ovat merkitty punaisilla nuolilla. Samassa kuvassa on myös vihreällä ympyröidyt kohdat, tuleeko minun vetää ns. jumper wire siis noiden lenkkien välille (niin olen jo tehnyt, mutta ennen nykyistä kolvaustilannetta)? http://imageshack.us/f/59/switchg.jpg/ Vieläkin on epäselvää miten tuollainen fender tyylinen 3-way switch maadoitetaan? Lisäksi hämmennystä herättää että alunpitäen nuo mikit olivat maadoitettu switchin toiseen pieneen lenkkiin (punainen nuoli) ja toisesta lähti muistaakseni johto volumen kuoreen, nyt olen maadoittanut mikit suoraan volumen kuoreen. |
Aki 01.08.2011 14:29:19 | |
---|
ECrow: En omista yleismittaria. Kannattaa hankkia. Se on halpa ja sitä tarvitsee kolvatessa usein. Onko tuo nyt siis se kaavio jolla switchin pitäisi toimia em. tavalla? On. Voisiko joku selventää mitä virkaa tässä kuvassa näkyvillä pienillä lenkeillä on? Kuten huomaat, ne ovat kiinni kytkimen rungossa. Niitä voi käyttää maadotuspisteinä. Samassa kuvassa on myös vihreällä ympyröidyt kohdat, tuleeko minun vetää ns. jumper wire siis noiden lenkkien välille Kyllä. Kaikki mustat viivat kaaviossa tarkoittavat johtoa. Vieläkin on epäselvää miten tuollainen fender tyylinen 3-way switch maadoitetaan? Juottamalla maadotuspisteeseen eli runkoon maapiuhan. (?) Lisäksi hämmennystä herättää että alunpitäen nuo mikit olivat maadoitettu switchin toiseen pieneen lenkkiin (punainen nuoli) ja toisesta lähti muistaakseni johto volumen kuoreen, nyt olen maadoittanut mikit suoraan volumen kuoreen. Maa on maa. On ollut helpompi juottaa johdot eri korviin kuin kaikki samaan. Voit siis kerätä kaikki maat volapotikan taakse ja sieltä johdoilla maadottaa tarvittavat muut osat, tai millä tahansa muulla tavalla liittää kuoret ja maat yhteen. "Your hair is like a sunset after a bomb went off. Pretty"
- Terry Bellefleur |
ECrow 01.08.2011 14:47:27 (muokattu 01.08.2011 14:48:33) | |
---|
Aki:Juottamalla maadotuspisteeseen eli runkoon maapiuhan. (?) Lähinnä tarkoitin sitä että miksi ihmeessä mistään kaaviosta en ole löytänyt fender tyyppiselle 3-way switchille maadoitus kohtaa, eli sitä viivaa jonka päässä on katkoviivallinen kolmio. Otetaan nyt kuitenkin huomioon että minulla ei tule olemaan toneja, vain yksi volume molemmille mikeille, siispä tarvitseeko noita jumper wirejä vetää tuosta switchin kohdasta 1 kohtaan 2 tai kohdasta 3 kohtaan 2 (kuvasta selviää mitä tarkoitan)? Tuostahan ne lähevät suoraan tone potikoihin. |
tommiot 01.08.2011 15:09:50 | |
---|
Otetaan nyt kuitenkin huomioon että minulla ei tule olemaan toneja, vain yksi volume molemmille mikeille, siispä tarvitseeko noita jumper wirejä vetää tuosta switchin kohdasta 1 kohtaan 2 tai kohdasta 3 kohtaan 2 (kuvasta selviää mitä tarkoitan)? Tuostahan ne lähevät suoraan tone potikoihin. Tarvitsee, tai siinä keskiasennossa ei kuulu mitään. |
Aki 01.08.2011 15:29:35 | |
---|
ECrow: Lähinnä tarkoitin sitä että miksi ihmeessä mistään kaaviosta en ole löytänyt fender tyyppiselle 3-way switchille maadoitus kohtaa, eli sitä viivaa jonka päässä on katkoviivallinen kolmio. Koska Telet maadottaa metallisen kontrollilevyn kautta, ja Strato pleksin alla olevan folion kautta. minulla ei tule olemaan toneja, vain yksi volume molemmille mikeille Silloin jätät pelkästään tonelle menevän piuhan pois, et muita. Huomaa että sun pitää kytkeä volapotikat ennen kytkintä. "Your hair is like a sunset after a bomb went off. Pretty"
- Terry Bellefleur |
Raimo Luksusjahti 02.08.2011 15:43:14 | |
---|
Help myself! Yamaha natural sound ax-490 on alkanut menettämään tehoaan. Juu korvat ovat kunnossa mutta koko ajan joutuu pistämään lujemmalle että pysyy kuuntelunautinnossa mukana(alkoholilla ei osuutta asiaan). Olen koittanut eri äänilähteitä ja eri inputteja mutta tulos on sama. Ääni ei säröydy tai kiukuttele muutenkaan mutta sitä volaa pitää vaan koko ajan vääntää lujemmalle pysyäkseen edes puheääni-tasolla volassa. Omituinen dilemma mutta voisitteko jättää ne rölöttämiset ja auttaa heeboa hädässä.. Tuopillinen linnunmaitoa ja öljytty sipuli! |
Raimo Luksusjahti 02.08.2011 15:48:39 | |
---|
No nyt se pimeni kokonaan...nice. Tuopillinen linnunmaitoa ja öljytty sipuli! |
Aki 02.08.2011 15:52:48 | |
---|
Raimo Luksusjahti: No nyt se pimeni kokonaan...nice. Sieltä on mennyt joku elektroniikan komponentti rikki. "Your hair is like a sunset after a bomb went off. Pretty"
- Terry Bellefleur |
Raimo Luksusjahti 02.08.2011 21:49:47 | |
---|
Aki: Sieltä on mennyt joku elektroniikan komponentti rikki. Kiitos huomautuksesta:( Tuopillinen linnunmaitoa ja öljytty sipuli! |
ECrow 04.08.2011 11:13:04 | |
---|
Kiitokset Akille, sain homman skulaamaan. |
Tappokirves 04.08.2011 21:14:52 | |
---|
Mikähän ihme lie kun bassossani (ltd ex-104) on jännä elektroninen vika. Jossain vaiheessa kun on tarpeeksi soittanut, basso jää tavallaan soimaan, vaikka kielet on sammutettu. Volapotikan kääntää nolliin, ääni häviää mutta kun volat kääntää takaisin niin sama ulina jatkuu. Ääni on milloin mitäkin korvia raastavaa. Toisekseen, minulla on jo hyllyssä odottamassa 2 kpl EMG 35DC:tä. Ne aion laittaa kiinni, mutta kun bassossa on 4 potikkareikää, tarvitsisin yhden jonkun lisäpotikan toomannilta siihen, jonka voisi liittää mikkeihin. Joku 2-toiminen eq tjsp. Kytkentä menee vissiin nyt että Volume-Volume-Master Tone. Suosituksia? On luovuutta olla humalassa |
Juicy 04.08.2011 21:30:31 | |
---|
Tappokirves: Mikähän ihme lie kun bassossani (ltd ex-104) on jännä elektroninen vika. Jossain vaiheessa kun on tarpeeksi soittanut, basso jää tavallaan soimaan, vaikka kielet on sammutettu. Volapotikan kääntää nolliin, ääni häviää mutta kun volat kääntää takaisin niin sama ulina jatkuu. Ääni on milloin mitäkin korvia raastavaa. Loputon sustaini ei olekaan myytti. =) "Voisssss, kello on kohta 12.. nyt on pakko mennä tutimaan." -vvaltsu |