Aihe: Oman kitaran valmistus (ensikertalainen)
1 2 3
Juzzu
24.03.2005 07:41:11
Kokopuisen kitaran kannessa tosin ei oo varmaan suurta merkitystä, kun se liimataan niin topakasti...

No mä liimasin kansipuun valmiiksi tuossa pari kuukautta sitten, ja aikamoisella vänkyrälle ehti sekin mennä. Vähän oijoin sitä ja hirveellä puristinmäärällä sitten "pakotin" sen mahonkia vasten suoraksi. Tulipahan opittua että taidan tästä lähin bookmätsätä koivukannen vasta vähän ennen runkoon liimausta.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin kitaranrakennus eikä sekään ole kovin tärkeää.
Pete-69
24.03.2005 09:19:15

Hyvä että muillakin on ollut samanlaisia ongelmia kun mulla... Thinlineen (löytyy omasta kuvasta) liimailin kanneksi bookmätsäämäni loimukoivukannen ja kansi perkules väänsi bodin kulmasta kulmaan (onneksi vain) lievästi ässälle. Hitonmoinen voima on koivulla.
Asioilla on tapana järjestyä.
buffalo-eemeli
24.03.2005 12:40:25
kansi perkules väänsi bodin kulmasta kulmaan

No just nuin kävi minun maniskalleki. Tein yhteen kitaraan kaulan koivusta, joka oli ollu liki kymmenen vuotta ulkokuivatuksessa kaatamisen jälkeen. (Kuivasin sitä kyllä sisätiloissa puolisen vuotta, ennenku alotin veistelemään...) Se on pysyny tosi hyvin suorana nyt jonku kaheksan vuotta, vaikka on vaan yhestä palasta. Koivun pitäs vaan vissiin antaa kuivua ja asettua vähä pitempään...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)