Aihe: Yksinkertaiset OD:t, boosterit ja fuzzit..
1 2 3
Ekku01
28.03.2012 15:48:43 (muokattu 29.03.2012 13:18:49)
Mun Fuzz Faceen tuli sitten sen verran muutoksia, että päätin puhtaaksikirjoittaa uuden layoutin: http://dl.dropbox.com/u/58052159/Fuzz%20face%20bc108c1.gif

Volataso piti saada vähän suuremmaksi, ettei jää Bad Monkeyn jalkoihin, joten siihen vaikuttava vastus vaihtui trimmeriin. BIAS-trimmeri oli myös äärimmäisen tarpeellinen lisäys. Volumepotikkakin vaihtui pienempiarvoiseen ja yksi häiriöääniä poistava konkka tuli lisättyä. Aika tyytyväinen olen lopputulokseen.

EDIT: toimimaton linkki korjattu.
"Joh. 3:16"
Ekku01
28.03.2012 15:55:10
kerbdogg: Tein tuon Colorsound One Knob Fuzziin ja oli mulla kaikilla BC107/BC108/BC109 trankkuyhdistelmillä niin "räkäinen" fuzzi että lisäsin juurikin tuon 50k trimmerin eteen vähän pehmentämään.

Mä taas poistin - sittenkin - Fuzz Facesta tuon trimmerin, kun se ei sitä lopulta kuitenkaan tuntunut kaipaavan.

En tiedä mitä tarkoitat räkäisyydellä, mutta eikö fuzzin juuri tule ollakin räkäinen?
Oletko biasoinut (tai mitannut) tuon fuzzin? Liian pienellä bias-jännitteellä meinaan saa todella "räkäistä" ääntä aikaan.
"Joh. 3:16"
kerbdogg
28.03.2012 16:12:42
Ekku01: Mä taas poistin - sittenkin - Fuzz Facesta tuon trimmerin, kun se ei sitä lopulta kuitenkaan tuntunut kaipaavan.

En tiedä mitä tarkoitat räkäisyydellä, mutta eikö fuzzin juuri tule ollakin räkäinen?
Oletko biasoinut (tai mitannut) tuon fuzzin? Liian pienellä bias-jännitteellä meinaan saa todella "räkäistä" ääntä aikaan.

On se mullakin aika pienellä se trimmeri (muistaakseni). Räkäinen termin voisi kuvailla ehkä paremminkin suhteessa tuon saman fuzzin youtube esimerkkeihin eli minun on räkäisempi. Mutta siis omaan pedaaliin se tavallaan sopiikin kun pehmeyttä saa switchillä, on sitten kontrastia.

Voltaget Q2 collectorissa oli ihan linjassa freestompboxes foorumilla olevien toimivien fuzzien kanssa. Tässähän ei kuulunutkaan muistaakseni olla se fuzzfacen -4,5V, vaan jotain n. -6V. Pitäisi kuitenkin varmaan jossain vaiheessa kokeilla trimmeria sen 2k2 vastuksen tilalle ja säätää korvalla. Mutta en tiedä milloin jaksaisin kun tuo on ihan OK ja aloitettuja ja aloittamattomia projekteja jo vino pino.
Only dead fish go with the flow
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)