![]() 30.09.2006 16:42:48 | |
---|---|
Mielenkiintoista rakentelua. Itse tilasin makuuhuonekäyttöön Torresin Tiny Tone Marshall kit http://www.torresamps.com/promotion.htm . Tehoa tuosta löytyy 1-1.5wattia, eli aika sopivasti makuuhuonevingutteluun. Parin viikon sisällä pitäisi päästä kolvaushommiin. | |
![]() 13.10.2006 00:10:53 (muokattu 13.10.2006 00:17:57) | |
Noniin, nyt on Super Lead melkein kasassa, enää turret- levyn komponentit paikalleen ja kytkentöjen tarkistus sekä Biasin säätö Kiviojalla. Kovin kauniita noista johdotuksista ei tullu, mutta sitä en hakenutkaan. Hermot on pariin otteeseen palanut, mutta loppujen lopuksi hyvin on mennyt. Hitaasti valmistui muiden kiireiden takia, nyt enään odotellaan teetettyä valkoista puukoteloa! Ja tietenkin että pääsee kokeilemaan 4x12 Greenbackeillä... Keinokuorma on aika must luultavasti. PS. Moitteita mitä tulee mieleen, niin yksi konkka puutui setistä ja jonka jouduin Kiviojalta ostamaan 10 eurolla. Lisäksi kitaran inputi jakkien reiät olivat epäsymmetrisesti etupaneelin kanssa, jouduin näyttää viilaa. Siihen kytkentäjohtoon meni pari kertaa hermot, sekä tuo turret- levyn kiinnitysreiät olivat myös hieman epäkohdillaan, kaikki ruuvit eivät mene kunnolla. Muuten ihan kiva. | |
![]() 12.01.2007 21:13:03 | |
Tahtoiskos joku ystävällinen sielu, jolla toi TADin JTM45 on, mitata chassiksen? Tommonen himottais tuhottomasti, ja tossa olis oivallinen kotelo, jos vaan mitat riittää. Kiitos! | |
![]() 12.01.2007 21:31:50 (muokattu 12.01.2007 21:35:46) | |
Tahtoiskos joku ystävällinen sielu, jolla toi TADin JTM45 on, mitata chassiksen? Tommonen himottais tuhottomasti, ja tossa olis oivallinen kotelo, jos vaan mitat riittää. Kiitos! Mä voin ottaa noita mittoja putkienvaihdon yhteydessä ... jahka vain saan uudet KT66:t kotiin ... se voi kestää n.1-2viikkoo ... jos sulla ei ole paha KIIRE asian kanssa? ~ texas oil ... since 1930 ~ | |
![]() 12.01.2007 23:03:21 | |
Mä voin ottaa noita mittoja putkienvaihdon yhteydessä ... jahka vain saan uudet KT66:t kotiin ... se voi kestää n.1-2viikkoo ... jos sulla ei ole paha KIIRE asian kanssa? Ei mikään mahdoton ole. Kiitoksia! | |
![]() 14.01.2007 11:26:57 | |
Mielenkiintoista rakentelua. Itse tilasin makuuhuonekäyttöön Torresin Tiny Tone Marshall kit http://www.torresamps.com/promotion.htm . Tehoa tuosta löytyy 1-1.5wattia, eli aika sopivasti makuuhuonevingutteluun. Parin viikon sisällä pitäisi päästä kolvaushommiin. Yo!!! Jokos on Torres tehty ja voitko laittaa siitä jotain kommenttia... Töissä intissä - vikaa vintissä | |
![]() 26.01.2007 21:28:00 (muokattu 28.01.2007 13:27:23) | |
Tahtoiskos joku ystävällinen sielu, jolla toi TADin JTM45 on, mitata chassiksen? Tommonen himottais tuhottomasti, ja tossa olis oivallinen kotelo, jos vaan mitat riittää. Kiitos! eli ne kotelon mitat ... korkeus ~ 6.3cm leveys ~ 43.1cm (~ 46.5cm) syvyys ~ 16.5cm ~ texas oil ... since 1930 ~ | |
![]() 26.01.2007 21:31:08 | |
eli ne kotelon mitat ... Jees, kiitoksia! Eipä ois mahtunu noihin kuoriin. Onko sisällä kuinka paljon tyhjää tilaa, eli jos oikein hyvin suunnittelis niin meniskö turret alle 30cm? | |
![]() 26.01.2007 21:41:31 (muokattu 26.01.2007 21:43:36) | |
jos oikein hyvin suunnittelis niin meniskö turret alle 30cm? jep ... menee ... vaatii toki huolellisen suunnittelun ... onhan toi kotelo vähän ahtaan oloinen ... ei liiemmin turhaa tilaa ... turret board:n leveys on ~ 26cm ~ texas oil ... since 1930 ~ | |
![]() 18.05.2007 19:30:54 | |
no niin ja tässä olisi se valmis kokoonpano ... > http://s34.photobucket.com/albums/d113/beano74/TAD_2x12_Custom_Cab/ < ... nuppi on siis itse koottu TAD JTM45 kit ... p2p ... päivitettynä KT66:lla ... ROK ~ texas oil ... since 1930 ~ | |
![]() 19.05.2007 08:28:37 | |
Hienoa jälkeä. Tosi siisti yhdistelmä. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee | |
![]() 20.05.2007 16:13:38 (muokattu 20.05.2007 16:16:17) | |
kiits kiits ... aikamoinen "spagetti" hässäkkähän noista piuhoista tuli, näin amatöörinkin silmin nähtynä ... toimii joka tapauksessa, eikä kuulu turhia häiriöitä/kohinoita ym ... heh ~ texas oil ... since 1930 ~ | |
![]() 16.07.2007 09:33:19 | |
Tulipas sitten hommattua projekti. Ceriatonelta tilasin sarjan kun en viitsinyt tekemään osaluetteloa ja tilamaan uraltonelta. Verot nostaa hinnan kohtuu korkeaksi verrattuna vaikka tubeampdoctorin hintoihin, mutta olkoon. Jos tekis sen seuraavan sitten ihan osista? Onko kukaan nähnyt plexsistä tehtyä koteloa? Tarkoitan siitä läpinäkyvästä muovista. Olisi sähköturvallinen, mutta paloturvallisuus ehkei niinkään. Jossain pimeässä soitettuna voisi olla hyvän näköinen putkiloimotus. JoM | |
![]() 16.07.2007 13:28:58 | |
Onko kukaan nähnyt plexsistä tehtyä koteloa? Tarkoitan siitä läpinäkyvästä muovista. Olisi sähköturvallinen, mutta paloturvallisuus ehkei niinkään. Jossain pimeässä soitettuna voisi olla hyvän näköinen putkiloimotus. Ei ole oikein hyvä ratkaisu: painaa, ei kestä kolhuja, vaikea tehdä (siistit sahaukset, vaatii erikois sahanterän), eikä vältämättä kovin nätin näköinenkään. Suosittelen pysymistä alkuperäisen kaltaisessa kotelossa. Ota taka levy irti niin pääsee ihailemaan putkien hehkua. | |
![]() 01.03.2020 15:42:50 (muokattu 01.03.2020 15:52:17) | |
https://www.uraltone.com/custom-sho … tml#product_tabs_description_tabbed Onko kenellläkään kokemusta tästä Uraltonen JTM45-rakennussarjasta? Tekisi mieli alkaa "marsua" kasaamaan. Hinta on kilpailukykyinen ulkomaisten kauppojen kitteihin verrattuna ja Uraltonelta kehutaan, että yksityiskohtaiset ohjeetkin tulee matkaan. Rakentelussa olen itse noviisi. Kaiutinelementtejä ja putkia olen vaihdellut+ pedaalien kanssa värkäillyt. | |
![]() 04.03.2020 08:57:45 | |
Moi. Icy-Sun: https://www.uraltone.com/custom-sho … tml#product_tabs_description_tabbed Onko kenellläkään kokemusta tästä Uraltonen JTM45-rakennussarjasta? Henkilökohtaista kokemusta ei ole (taitaa olla varsin tuore kitti), ja vaikken kovinkaan paljon heidän kanssaan ole ollut tekemisissä, ainakin itse luottaisin täysin tuotetukeen, asiakaspalveluun ja jälkimarkkinointiin. Icy-Sun: Tekisi mieli alkaa "marsua" kasaamaan. Hinta on kilpailukykyinen ulkomaisten kauppojen kitteihin verrattuna ja Uraltonelta kehutaan, että yksityiskohtaiset ohjeetkin tulee matkaan. Vaikka JTM 45:n ja muiden vastaavien turret-konstruktio on vasta-alkajallekin suhteellisen suoraviivainen... Icy-Sun: Rakentelussa olen itse noviisi. Kaiutinelementtejä ja putkia olen vaihdellut+ pedaalien kanssa värkäillyt. Suosittelisin kyllä valkkaamaan ekaksi putkivahvariprojektiksi jonkun vieläkin yksinkertaisemman, esimerkiksi Champin. Vasta-alkajankin on toki täysin mahdollista saada PP putkivahvari laakista soittokuosiin -etenkin opastettuna- mutta kämmäysmahdollisuuksiakin on runsaasti. Kun sähköturvallisuusasiat ovat kirkkaana mielessä ja niitä noudattaa, kämmeistä ei itselle tai sidosryhmille ole terveydellistä haittaa, mutta kalliita osia saattaa tuhoutua turhaan. Ja jos asuu muualla kuin pääkaupunkiseudulla, noiden osien tilailusta tulee turhia kustannuksia ja projektin seisahtumisia. Mittalaitteista oskilloskooppi ja sen käyttötaidot ovat likipitäen välttämättömiä lopputestauksessa, teeseitseputkivahvari värähtelee hallitsemattomasti joko kuuloalueen ylä- tai alapuolella hyvin suurella todennäköisyydellä, etenkin jos johdotuskaaviota ei joko ole, tai sitä ei noudata pilkulleen. Samoin keinokuorma on pakollinen testauksessa koska mahdollisesti testissä hajoava kaiutin rikkoo herkästi muutakin. Rakentelun iloa jos päädyt JTM:n tai jonkun muun vahvariprojektin kasaamaan. T:Samuli | |
![]() 04.03.2020 14:22:08 | |
Aika optimistinen tuo Uraltonen JTM:n kasausaika on, aloittelijalla 2-3pv. En edes laskenut kauanko rakensin yhtä 5E3:sta. Tuo turret + point-to-point ei ole välttämättä maailman helpoin tapa rakentaa vahvistimia, kun piirilevy ja putkenkannat tms. ovat paikallaan ja johdot minimipituisia niin on aika vaikeata lähteä kurkkimaan sinne piirilevyn alle että menivätkö kaikki johdotukset oikein. Tuossa JTM:ssä sentään putket ovat ylöspäin joten juottaminen onnistunee jotenkin. Hommaa ehkä helpottaisi jos kaikki putkenkannat kiinnittäisi sisäpuolelta, ja että ennen kasausta tekisi vaikka pahvista tai vanerista mockupin jonka päällä tekisi kytkennän (putki - piirilevy - potikat) ja vasta siitä siirtäisi koteloon jossa kasaaminen on vaikeata (varsinkin 5E3:n sisällä kun ei ole paljon tilaa). Jos ylipäänsä marsujen saundi kiinnostaa ja haluaa vähän simppelimmän (ja ehkä halvemmankin) aloitusprojektin niin tuollainen 18W nuppi voisi myös olla hyvä vaihtoehto (varsinkin jos Champille ei ole käyttöä): https://www.enovaz.com/amplificator … _store=en&___from_store=default (käytä Chromen/Googlen kääntäjää jos kieli ei ole tuttu koska tuo sivu ei englannin valinnallakaan ylävalikosta näytä kuin otsikot enkuksi) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)