vrajala 12.06.2005 13:49:54 | |
---|
Ookoo.. Hmm... Minen ny ymmärrä mutta jos sun johtopäätösten mukaan nuo on ihan järkeviä niin kai sie sitten oikeasssa olet. Mähän olen todistettavasti ollut myös väärässä. Hyvin harvoin toki, mutta kuitenkin. Vaan katotaan nyt. Täytyypi vielä tarkistella. Ota näistä sitten selvää |
Juzzu 12.06.2005 18:26:55 | |
---|
Kyllä se nyt pitää niellä tappionsa huonosti kuin suomalainen mies. Taidan tuoda hevosen pään kotiovellesi.. Elikä 2 1/16" on itse asiassa jotain muuta kuin mitä se alkuperäisessä piirustuksessani oli, nyt pikkaisen viksailtuna sain tällaiset lukemat: 0.722mm ja 1.083mm... Eli oli ne Gotohin tallassa ihan tarpeeksi kohallaan :P Jaa mää vai? |
Juzzu 12.06.2005 18:28:53 | |
---|
..josta päästääkin sujusvasti seuraavaan aiheeseen... Onko kelläään kokemusta TOMin säteen muuttamisesta? Eli onnistuuko radiuksen kasvattaminen esimerkiksi syventämällä tallapalan koloja. Gotohin talloissa ainakin syventämiseen on reilusti varaa... Vissiin aika hienoksi saa viimeistelly syvennykset ettei tallasta tule armotonta kielileikkuria. Jaa mää vai? |
Juniper 12.06.2005 19:06:54 | |
---|
..josta päästääkin sujusvasti seuraavaan aiheeseen... Onko kelläään kokemusta TOMin säteen muuttamisesta? Eli onnistuuko radiuksen kasvattaminen esimerkiksi syventämällä tallapalan koloja. Gotohin talloissa ainakin syventämiseen on reilusti varaa... Vissiin aika hienoksi saa viimeistelly syvennykset ettei tallasta tule armotonta kielileikkuria. Mä olen joskus muuttanut TOMin radiusta viilaamalla tallapaloja päältä ja tekemällä uuden uran kieliä varten. Ei ole mikään ihmeellinen homma. |
vrajala 13.06.2005 00:35:46 | |
---|
Taidan tuoda hevosen pään kotiovellesi.. Muista sitten soittaa ovikelloa niin tehhään hevosenpääkeittoa. Onko kelläään kokemusta TOMin säteen muuttamisesta? Njooo... Mä viilailin joskus yhen halpatallan isompaan radiukseen mutten kyllä käyttänyt sitä koskaan. Joten en tiedä kuinka olisi toiminut käytännössä. Vaikutti kyllä ihan asialliselta. Syventelin urat ensin sulkaviilalla ja viimeistelin hiomakiven kulmalla. Tossa ensmäsessä itetehdyssä mulle tuli pikkasen jyrkkä pyöristys otelautaan. Meinasin ensin viilata senkin tallan mutta totesin, että taitaa olla parempi vaihtaa koko otelauta (muitakin mokia oli...). Joten sääsin tallapalojen korkeutta rakotulkin liuskoista leikattujen ja taitettujen palojen avulla. Toimi sekin, joskaan en kiinnittänyt paloja lainkaan paikalleen. Ratkaisu kun oli vain väliaikainen. Ota näistä sitten selvää |
poppamies 13.06.2005 16:00:26 (muokattu 13.06.2005 16:05:04) | |
---|
...Tuli tilattua Amf-soitinrakentajilta, enkä älynny että siinä ei ois sitä.. Onks vaikeeta tehä ite radius? ... Tottakai otelauta-aihio aina toimitetaan ilman radiusta. Jokainen tehköön siihen sellaisen kuin haluaa. vain valmiissa otelaudoissa on valmiina radius. Radiuksen tekeminen on tosi simppeliä jos jostain löytyy kunnonkokoinen nauhahiomakone. Itse olen aina tehnyt niin että otelauta-aihio liimataan kaula-aihioon ja kaula sahataan päältäpäin katsottuna muotoonsa ja sitten pyörräytän sen radiuksen vapaamielisesti nauhahiomakoseessa. Siinä ei mene yhtään ja lopputulos on n.s "compound radius", eli radiusaatelia. Mahdollisesti myytävänä EBS MultiComp jos hyvin sattuu. En myy sittenkään! Saatan sensijaan myydä jotain muuta. |