2N3904 25.05.2005 11:13:55 | |
---|
Kataja ja mänty ovat minun suosikkini. Mäntyhalkoja on tuoksun takia paljon mukavampi hakkailla kun koivuisia, vaikka polttopuuna koivu onkin parempi. Sitten tuo sama juttu (ehkä?) kun päänahalla: esim. Jyväskylässäkin on kaupungilla jotain mitä lie jaloja lehtipuita, jotka tuoksuvat varsinkin keväisin melko huumaavalle. Noille puille on myös ominaista se, että jos autonsa pysäköi sen alle, konepellillä on kohta siirapimaisia pisaroita, jotka eivät lähde millään pois. Kuka tietää mitä nuo puut ovat? kalamies#22 >-)))>
-Tieto lisää tuskaa, tiedottomuus ennakkoluuloja- |
P2 25.05.2005 11:19:04 | |
---|
Kuka tietää mitä nuo puut ovat? Mun arvaus ois lehmus. Tippuu semmosta ihme töhnää, mikä ei meinaa lähtee ees pesussa pois. Kyllä katajan tuoksu on yksi parhaimmista puun tuoksuista munkin mielestä. Wenge ei kyllä mulla haissu ihmeemmin millekään. Syreeni vai mikä se on tuoksuu kyllä näin keväisin ulkona kivalta, samoin kun omenapuu. Myykää mulle wahi! |
JuniperThree 25.05.2005 11:23:22 | |
---|
Meillä kasvaa tuossa pihassa varmaankin 150-vuotinen tuomi ja aivan armoton kesäfiilis tulee aina kun kävelee sen oksien alta ja niiden kukkien tuoksu ympäröi... |
Trebla 25.05.2005 11:27:39 | |
---|
Kataja ja männyn tervaskannot. Näin keväällä, etenkin sateen jälkeen, koivun lehdet tuoksuvat hyvälle. Tuomen kukat tuoksuvat hyvälle vaikka itse puu (tai sen kuori) onkin etovan hajuinen. Myös pihlaja (puu, ei kukat) haisee pahalle. DAM: Mothers Against Dyslexia. |
WT 25.05.2005 15:20:33 | |
---|
Olen nyt viime päivinä työskennellyt aika paljon merbaun parissa (upotusharjoittelua bassoa varten, merbau kun on ominaisuuksiltaan aika lailla eebenpuuta vastaavaa, mutta halvempaa). Siinä on ihan miellyttävä tuoksu. Leppä oli myös ihan kiva. Parin päivän päästä pääsee haistelemaan vaahteraa, kunhan aloitan kaulan tekemisen. "In the battle between you and the world, bet on the world." |
tommi_899 25.05.2005 16:04:17 (muokattu 25.05.2005 16:05:26) | |
---|
jossain yhteydessä kun leppästä tein tota lespan kantta niin alkoi siitä alkoi tulla popkornin hajua :D taisi olla siinä vaiheessa kun hioin sitä hiomakoneella. hyvä kikka varmaan saada naapurit kateellisiksi, mene hiomaan leppää ylös niin koko kylässä haisee popkorni. en kyllä tiedä mistä se haju johtui, lepästä se ainakin tuli |
tonicaster 25.05.2005 17:06:02 | |
---|
Pähkinäpuu. On just jees... |
miccomalliton 25.05.2005 17:59:45 | |
---|
Tuli kerran korjailtua Intiasta tuotua isoa ruokapöytää. Tummaa, ilmeisesti jotain palisanteria oli kyseessä. Ei saatu varmaa selvyyttä lajista. Monta opettajaakin sitä arvaili. Asiakas halusi, että poistan pöydän reunaa kiertävän korokelistan, jonka päälle olisi tullut lasi. Ei halunnut laittaa lasia jotenka listakin sai lähteä. Ei muuta kuin suurimmat karkeanauhaisella hiomakoneella pois --> Seurauksena uskomattoman kitkerä PASKAN haju. Puu oli niin kovaa, että höylä ei jättänyt siistiä pintaa ja terät tylsyi.... "Ylistäkää häntä rumpua lyöden ja karkeloiden...ylistäkää häntä helisevillä symbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla symbaaleilla!" psalm. 150
kalamies#24 >-)))> olen Hulkki! ESTR #1 Punttisika #1 |
blöö 25.05.2005 18:51:38 | |
---|
Bubinga haisee sanonko mille ;) Eben haisee jyrsiessä eläinkaupalle sanon ma, hiomalla ei enää niin paljoa. |
Hannu H. 25.05.2005 21:11:19 | |
---|
Kataja. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
manne 27.05.2005 18:19:14 | |
---|
pihtakuusta kun työstää niin pääsee hajumatkalle kissinpissiastialle. |
WT 27.05.2005 19:35:16 | |
---|
Hih. Vaahteraa kun koitin vannesahata, niin sehän melkein poltti sitä puuta. Nautiskelin hetken popcornin hajusta, ennen kuin siirryin muihin työkaluihin. "In the battle between you and the world, bet on the world." |
pardy 27.05.2005 22:52:20 | |
---|
Wenge tuoksuu ihan kivalle, en paljoa ole puita haistellu, eksoottisia siis, mutta tämä nyt niistä paras mun mielestä. |
Jormaz 28.05.2005 08:35:51 | |
---|
Sikarilaatikon tuoksu, onkos ne nyt sitten seetriä? In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
Vapour 28.05.2005 15:28:04 | |
---|
Sikarilaatikon tuoksu, onkos ne nyt sitten seetriä? Varmaan pikemminkin paahdettu Nicotiana Tabacum... Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja mitä menettää. -Allekirjoittanut |
Puavali 28.05.2005 16:23:50 | |
---|
Sikarilaatikon tuoksu, onkos ne nyt sitten seetriä? Espanjan seetri, Cedrela Odorata eli tuoksuva cedrela? (Ei itse asiassa ole seetri, mutta väliäkö sillä) Siinä on tuoksuja todellakin. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
SirElwood 28.05.2005 22:45:46 | |
---|
Kyllä se varmaan kataja on... Isäukko on veistellyt vuonna ´76 sellaisen käsivarren paksuisen kataja "halon", joka antaa varsin miellyttävää tuoksua vieläkin... Muutama katajanoksa kertalämmitteisen kiukaan pesään ennen saunomista tuottaa myös mielestäni mahtavan tuoksun. En tiedä toimiiko jatkuvalämmitteisessä kiukaassa, kun tuppaa menemään kaikki hormista suoraan pihalle... hmm... pitää kokeilla joku kerta. |
efunkelist 30.05.2005 00:08:12 | |
---|
Muistetaanhan että kataja on pylväsmäisenä puuna rauhoitettu? :) |
SirElwood 30.05.2005 02:19:42 | |
---|
Muistetaanhan että kataja on pylväsmäisenä puuna rauhoitettu? :) Ei voi tietää mikä on sen puun kohtalo ollut... Oon näet syntyn vasta ´81... :) |
Jormaz 30.05.2005 03:06:39 | |
---|
Ei voi tietää mikä on sen puun kohtalo ollut... Oon näet syntyn vasta ´81... :) Suomessahan perinteisesti henkirikoskin vanhenee nopeammin kuin laiton puun kaato. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |