spyykko 15.04.2005 14:48:12 | |
---|
Ainakaan Turun teollisuusetolasta ei järkeviin hintoihin saanut pleksiä, tietysti 33e 2x3m pleksistä ei ole paljon, mutta mitäs tehdään sitten sille ylimääräiselle 1,7mx2,6m palalle... Hassua ettei noita voi leikata pienemmiksi. Jaa, kyllä mä olen tuolta töihin tilaillut ainakin polycarbonaattia valmiiksi sahattuna eikä ole tarvinnut ylimääräisiä ottaa. Sahausmaksu on vitosen (+ alvi). Ite olis taas tarvinnu tehdä |
P2 15.04.2005 14:54:17 | |
---|
Polystyreeniä ei saanut kuin paloissa, akryylilevyä olis saanu sahattuna, mutta hinta ois ollu suht kova juurikin tuon sahausmaksun takia. Laatukitaran nauhanpäitä ei tarvitse viilata tehtaalta lähdön jälkeen.
Jos pitää, kyseessä ei ole laatukitara. -SoulMan |
Kukko 17.04.2005 17:07:26 (muokattu 17.04.2005 17:13:43) | |
---|
TKA:lta olen hakenut plexiä ja muovia. Ainakin Seinäjoella sahasivat niin pientä kun halusi. Asiallinen palvelu yms. Sinne! BTW Tuota suojuksen tekoa helpottaa huomattavasti, kun hommaat avuksi hyvän viilan... Tuolla omakuvassa on semmonen itte viilailtu... http://www.tka.fi/"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
zzy 17.04.2005 22:34:51 | |
---|
Jos sattuu asuinpaikkakunnalta löytymään jonkinlainen muovialan tehdas, niin luulisi sieltä irtoovan jämä paloja ilmaiseksikkin. Meiltä ainakin duunista saa tulla roskiksista tonkimaan. löytyy vaikka minkä sorttista muovia ja mie ainaki oisin hyvilläni jos joku mun roskiksen tyhjentäisi muoveista :) |
spyykko 22.04.2005 18:01:46 (muokattu 22.04.2005 18:07:33) | |
---|
Mistä sais halvalla? Tollasta pleksiä. Vähän tulee jo myöhässä, mutta kävelipä internjetissä haahuillessa vastaan tällanen firma: www.stepsystems.fi Pulju myy käsittääkseni tuotteita lähinnä peruskoulujen teknisen työn opetukseen. Luettelossa näytti olevan hyvällä värivalikoimalla ohuita PS-levyjä inhimillisen kokoisina palasina. Eikä hintakaan näyttänyt ihan kamalalta. Edit, typoja Ite olis taas tarvinnu tehdä |
JuniperThree 22.04.2005 19:56:27 (muokattu 22.04.2005 19:57:12) | |
---|
Kuinka hyvin se spray pysyy siinä sileässä ja kiiltävässä pinnassa? Jos koko pleksin haluais maalata siis... Pitäskö pleksille näyttää aluks vaikka kolmesatasta hiekkapaprua... Sit pohjamaali, väri ja lakka päälle... |
efunkelist 24.04.2005 11:36:53 | |
---|
Kuinka hyvin se spray pysyy siinä sileässä ja kiiltävässä pinnassa? Jos koko pleksin haluais maalata siis... Pitäskö pleksille näyttää aluks vaikka kolmesatasta hiekkapaprua... Sit pohjamaali, väri ja lakka päälle... Taisit juuri vastata itse omaan kysymykseesi :) Tai sitten tekee siten että kaksi pleksiä päällekäin ja maalit sinne väliin. |
k1mm0 25.04.2005 18:32:21 | |
---|
Kysäisenpä itsekin tähän väliin. Olen ajatellut Exploreriin toteuttaa uuden pleksin siten, että siihen pitäisi kuviota kaiverrella. Tuolla tavalla, kuin jPekka kertoo tässä: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=15&t=88293&o=0#p2543812 Sattuisikohan kukaan tietämään, missä tuon kaivertamisen voisi toteuttaa, mielellään mahdollisimman halvalla? Oman käden taidot eivät siihen riitä, enkä omaa tarvittavia välineitäkään. CNC-koneellakaan tuota ei voi oikein toteuttaa, kun sen verran pikkutarkkaa jälkeä pitäisi olla. Eli käsipelillä pitäisi toteuttaa. Peto rakasti minua, mutta minä en rakastanut sitä.
Tabiteollisuus takoo tasokkaita tabulatuureja |
Juzzu 25.04.2005 19:23:33 (muokattu 25.04.2005 19:25:12) | |
---|
Sattuisikohan kukaan tietämään, missä tuon kaivertamisen voisi toteuttaa, mielellään mahdollisimman halvalla? Oman käden taidot eivät siihen riitä, enkä omaa tarvittavia välineitäkään. CNC-koneellakaan tuota ei voi oikein toteuttaa, kun sen verran pikkutarkkaa jälkeä pitäisi olla. Eli käsipelillä pitäisi toteuttaa. Miten ois laserilla: CO2-merkkauslaser soveltuu lasermerkattavien muovien ja muiden pintakerroksen poistoon perustuvien materiaalien kuten puun, lasin, nahkan yms. merkkaukseen. Laser soveltuu myös akryylimuovien yhden työvaiheen kyltti- ja kaiverrusleikkaukseen. Työala 730 x 430 mm http://www.htlaser.fi/ CAD-kuvalla tekisi tarvittavat kaiverrukset tms. ja kysyisi missä formaatissa haluavat, .dxf kelvannee todennäköisesti. Tietenkin, tarjouspyyntö kannattaa tehdä ensin. Ja eip ole kovin kaukana Jyväskylästäkään tuo (jos sillä nyt mitään väliä on kun postikin on keksitty) Samaan hikeenhän leikkaavat sulle koko pleksin samalla. Reunaviisteet ehkä joutuu sitten itse tekemään.. Oot omo |
k1mm0 25.04.2005 20:20:10 | |
---|
Miten ois laserilla: http://www.htlaser.fi/ Ei ollenkaan huonompi vaihtoehto. CAD-kuvalla tekisi tarvittavat kaiverrukset tms. ja kysyisi missä formaatissa haluavat, .dxf kelvannee todennäköisesti. Niin, mitenköhän tuon sitten CAD-kuvaksi saisi. Minulle tuosta tulee vain jpg tai joku vastaava kuva, yksi tuttu taiteilee tuon kuvion ihan käsipelillä ja skannaa minulle. Kaveri sanoi, ettei sitä ole mahdollista suoraan liittää AutoCADiin, ja minähän en tuosta ohjelmasta tiedä mitään. Ja eip ole kovin kaukana Jyväskylästäkään tuo (jos sillä nyt mitään väliä on kun postikin on keksitty) Näkyi tuolla toimipisteissä olevan yksi ihan Jyväskylässäkin Vesangantiellä. Samaan hikeenhän leikkaavat sulle koko pleksin samalla. Reunaviisteet ehkä joutuu sitten itse tekemään.. Tuon saatan ehkä pystyä teettämään kaverilla, voisi varmaan sahata samantien viistoterällä. Peto rakasti minua, mutta minä en rakastanut sitä.
Tabiteollisuus takoo tasokkaita tabulatuureja |
CD 27.04.2005 09:13:23 | |
---|
Mites ootte tehneet reunaviisteet ja hionnan sen jälkeen? On ollut vähän ongelmia palauttaa kiilto hionnalla siihen pleksilevyyn. |
Juniper 27.04.2005 09:56:38 | |
---|
Mites ootte tehneet reunaviisteet ja hionnan sen jälkeen? On ollut vähän ongelmia palauttaa kiilto hionnalla siihen pleksilevyyn. Sapluuna pleksin alle. Pleksin päälle ohut suojalevy esim. 3mm kovalevy. Sitten viisteterällä ajo pleksi muotoonsa. |
spyykko 28.04.2005 12:52:57 | |
---|
Miten ois laserilla: http://www.htlaser.fi/ Ilmoitteleppa täällä jos suostuvat tekemään. Mä tossa päivänä eräänä mietin, josko tilaisi laserleikatut templeitit yhtä rojektia varten. Materiaali vaikka akryyli tai vaneri. Tuo paja minkä kanssa normaalisti asioin ei suostunut leikkaamaan muuta kuin metallia CAD-kuvalla tekisi tarvittavat kaiverrukset tms. ja kysyisi missä formaatissa haluavat Jostain olin lukevinani että laserkaiverruskoneita olisi myös optisia (vrt. polttoleikkukooneet), ts. syötteeksi kelpaisi ihan mustavalkoinen paperinen viivapiirros. Yksi vaihtoehto olisi tietysti kaiverruttaa kuva pleksiin jossain kilpikaivertamossa. Ne vaan taitavat laskuttaa kuvan digitoinnista tuntiveloituskella ( ja se on aikaa vievää hommaa) joten hinta voi nousta aika kovaksi Ite olis taas tarvinnu tehdä |
Tim 28.04.2005 13:09:07 | |
---|
Niin, mitenköhän tuon sitten CAD-kuvaksi saisi. Minulle tuosta tulee vain jpg tai joku vastaava kuva, Olen antanut itseni ymmärtää, että noihin CAD ohjelmiin saa pistettyä tavallisen kuvan siihen niinku taustalle, ja sitte vaan sen viivoja myöten piirrellään ne vektorit siihen. Kuulostaa helpohkolta, jos joku softa löytyy, mutta omakohtaisia kokemuksia ei ole. |
Juzzu 28.04.2005 13:30:20 | |
---|
Yksi vaihtoehto olisi tietysti kaiverruttaa kuva pleksiin jossain kilpikaivertamossa. Ne vaan taitavat laskuttaa kuvan digitoinnista tuntiveloituskella ( ja se on aikaa vievää hommaa) joten hinta voi nousta aika kovaksi Jep, kyllä se kannattaa .dxf:nä laittaa eteenpäin. Mä tein tuon oman "logoni" niin ja halavallahan niitä sitten saa kun maksaa vaan siitä leikkauksesta. Tonttoroi |
Volle 11.10.2005 13:39:04 | |
---|
Pahoitteluni vanhan aiheen nostamisesta, mutta sattuisiko joku tietämään onko Tampereella jotakin puljua, josta noita pleksin palasia voisi etsiskellä? Ainakaan tuollaiseta Etolaa, en ole täällä nähnyt. Rautakaupoissakaan en ole ainakaan nähnyt pleksiä myynnissä.. Nam. |
spyykko 11.10.2005 13:47:42 | |
---|
sattuisiko joku tietämään onko Tampereella jotakin puljua, josta noita pleksin palasia voisi etsiskellä? Ei ole henk- koht. kokemusta, mutta lähtisin yrittämään TKA:lta Kaukajärveltä. Käsittääkseni pulju on muuten nykyään osa Etolaa. Ite olis taas tarvinnu tehdä |
fox 11.10.2005 16:49:23 | |
---|
Ei ole henk- koht. kokemusta, mutta lähtisin yrittämään TKA:lta Kaukajärveltä. Käsittääkseni pulju on muuten nykyään osa Etolaa. TKA lienee yks, toki voi kysyä Tammerneonilta tms. jos olis jämäpaloja. Tai sitten joku kilpikaivertamo.. Hämppälinnassa on Etola... |
marklaar 11.10.2005 17:23:31 | |
---|
Pahoitteluni vanhan aiheen nostamisesta, mutta sattuisiko joku tietämään onko Tampereella jotakin puljua, josta noita pleksin palasia voisi etsiskellä? Vink Finland Aarporankatu 14,löytynee palasia. "Please, let these marklars stay where they can grow and prosper without any marklars, marklars, or marklars." |