Aihe: Puiden tilaus
1 2 3 4 5
Juzzu
15.04.2005 11:06:47
( http://www.gilmerwood.com/images_after01-05/04-01-05IW5822.jpg vasemmalla )

Onpas hyvännäköinen vaahtera, millä sivulla toi oli, ei ainakaan vaahterasivulla.

Hyvähän se olisi tilata ASAP, jottei lähde nenän edestä. Eli jos joku on oikein rahoissaan, niin voisihan ne tilata Suomeen turvaan, ostaisin sitten omat pölkkyni pois hältä joka varastoi. Tuon satasen voin siis laittaa vaikka heti.

No en mä ala omista rahoistani niitä varastoon ostamaan, kyllä ois tarkoitus että ainakin puun hinnan saisi heti jos puut vaikka tilisiirrolla ämerikkaan maksaa.
Joskus harmittaa etten ole kovin wiisas mutta onneksi olen sentään tyhmä.
Juzzu
15.04.2005 11:08:39
Katon lankut tänään illalla kotona viestittelen sen jälkeen!!

Joo ei tässä kiire ole mihinkään (ellei puut häviä), antaa nyt ihmisten funtsia ja yleensäkin nähdä nää viestit.
Tim
15.04.2005 11:59:47

Huoh, WAS (wood acquisition syndrome;) painaa päälle, kuten Gattin kokous. (hämärä velipuolikuureferenssi)
Ei taida viitsiä tällä kertaa varastoon tilailla, kun tuli just jo tilattua seuraavan kitaran puut.
Juzzu
15.04.2005 12:11:38
kun tuli just jo tilattua seuraavan kitaran puut.

Kah, no niin sait tilattua. Hieno juttu, ei muuta kuin kuivumaan sitten. Tuliks paljon rahtia?

Ei mullakaan loimupuuhun niin tarvetta ois, mutta "ostetaan kun halvalla saadaan" ja jos sattuu olemaan vaikka vielä märkää niin onhahan puulla aikaa kuivua.
Bomber
15.04.2005 12:34:38 (muokattu 15.04.2005 21:30:13)
-----------
R.Ock & R.Oll
Juzzu
15.04.2005 12:37:12
Minkäs kokonen kansi riittäs lespauliin?

50x200x500 ois passeli.
Tim
15.04.2005 13:32:28

Minkäs kokonen kansi riittäs lespauliin?

Itse kun hommasin, niin oli 1 x 16 1/4 x 22". Jotain 17mm paksu siitä kannesta tuli ennen muotoilua. Tuohon kannattaa jättää jonkin verran varaa kun sitä joutuu höyläilemään suoraksi. Itsellä ainakin menivät vähän kaarelle. Ja ne sentään oli suoria tullessaan. Jos tuossa valmiiksi jo sanotaan, että ovat slightly cupped, niin voi joutua enemmänkin höyläämään.
Höyläyksessä sekin huono homma, että vei vähän bookmatchiä pois tuosta.
Juzzu
15.04.2005 13:42:02
Itse kun hommasin, niin oli 1 x 16 1/4 x 22". Jotain 17mm paksu siitä kannesta tuli ennen muotoilua. Tuohon kannattaa jättää jonkin verran varaa kun sitä joutuu höyläilemään suoraksi. Itsellä ainakin menivät vähän kaarelle. Ja ne sentään oli suoria tullessaan. Jos tuossa valmiiksi jo sanotaan, että ovat slightly cupped, niin voi joutua enemmänkin höyläämään.
Höyläyksessä sekin huono homma, että vei vähän bookmatchiä pois tuosta.

Heeetkinen, pakkohan sen oli olla yli tuuman paksu, kun sen buukmätsäsit kuitenkin 17+mm paksuksi :o) Ettei ois ollu kahta tuumaa... Vai oliks se valmiis mätsätty, mie en ny muista?

Ei kannata kannen bookmätsäyksen ja runkoon liimaamisen välillä pitää mitään viikkojen taukoja, alkaa puut käyristymään (nimimerkillä kokemusta kyllä löytyy).
Tim
15.04.2005 14:54:09

Juu tulivat siis valmiiksi bookmatchattyinä. Ehkä varastoimisenikin oli heikkoa. Ehkä olisi pitänyt laittaa jotenkin puristuksiin, että pysyisivät suorana. Mutta ainakin pääsi ilma kummallekin puolelle lautoja.
tonicaster
15.04.2005 17:03:37
Joo ei tässä kiire ole mihinkään (ellei puut häviä), antaa nyt ihmisten funtsia ja yleensäkin nähdä nää viestit.

Sori, taisin innostua..=)
Niin Juzzu mitä mieltä sä nyt sitte olit tuosta
Mulle tuo Board 04-06-05W5858A, 74$. Tuohan on niin paksu että tuosta sahaa mitä vaan...
(vasemmanpuoleisin) http://www.gilmerwood.com/images_after01-05/04-06-05W5858.jpg
http://www.gilmerwood.com/images_after01-05/04-06-05W5858close.jp
?

Meinaan jos se ei sua kiinnostakaan, niin mulle vaan!!
vrajala
15.04.2005 17:17:38
Noh, miten ois:

Jne.

Käy. Täytyypi katella vaihtoehtoja.

Täh?!?!? Onko näissä jotain vikaa? Mulle tuo Board 04-06-05W5858A, 74$. Tuohan on niin paksu että tuosta sahaa mitä vaan...

Onhan se paksu ja leveyskin näyttäisi riittävän. Katoitko tota perspuolen näkymää? Ei ihan samaa luokkaa kuin tuo etupuoli. Mutta tossahan sulle olis noita ruusupuukaula-aihioita mikäli vielä kiinnostaa:
http://www.gilmerwood.com/photo_html2005/03-28-05w5757.htm

Tuo marmoripuu (?) olis myös melko nättiä tavaraa:
http://www.gilmerwood.com/photo_html2005/04-01-05w5817.htm . Akustisesta puolesta on vaikea sanoa mitään mutta estetiikka toimii kyllä. Muuten mun tuntuu olevan aika hankala löytää mitään alle sadanviidenkympin meneviä paloja. M'oon varmaan hankala.
Ota näistä sitten selvää
Juzzu
15.04.2005 18:16:17
Mutta tossahan sulle olis noita ruusupuukaula-aihioita mikäli vielä kiinnostaa:
http://www.gilmerwood.com/photo_html2005/03-28-05w5757.htm

Hmm.. Hmm.. :o)
Millä "palstalla" tuo on tuolla, että näkis koko pituudeltaan nuo puut?
"Tosi-TV-sarjat. "Mitä on Juzzun Pyllyssä"-sarja, näkyy Juzzun anturilla!" -Juoppohurtta
"Mutta mun mielestä toi Juzzun sukuelimen koko olis saanut jäädä julkaisematta..." -Jannu
päänahka
15.04.2005 20:15:41
Onpas hyvännäköinen vaahtera, millä sivulla toi oli, ei ainakaan vaahterasivulla.

Tuolla Instrument woods -> Newest boards. Sinne ne kai menee kaikki puut ensin.

No en mä ala omista rahoistani niitä varastoon ostamaan, kyllä ois tarkoitus että ainakin puun hinnan saisi heti jos puut vaikka tilisiirrolla ämerikkaan maksaa.

Juu, samaa mieltä. Tuli vain hätä kun tuo Tonicaster oli niin innoissaan. :)
Soolot on perseestä.
Bomber
15.04.2005 21:18:31 (muokattu 15.04.2005 21:29:59)
-------
R.Ock & R.Oll
päänahka
15.04.2005 21:21:30
Riittääkös tuo 12 tuumaa/30,5 senttiä lespaulin leveyteen?

Ainakin joku Gibsonin Lespa oli 12 3/4", eli ei ihan riitä.
Soolot on perseestä.
Puavali
15.04.2005 21:54:06 (muokattu 15.04.2005 22:22:52)
Pitäiskö voisko samaan tillaukseen saada seetriä elis cedar, olis 68 $ tollanen "One Piece Solid-body Guitar Blanks". Mutta yhdestä ei saa sekä kaulaa että bodia? tarttis siis kaks, tai tekis kaulan tuosta vaahterasta, joka on autotallissa... Mutta ei lepsan kaulaa vaahterasta! Minkä sitä tekis?

Ed: Palio postikulu?

Ja ed2: Pitää siihen viä kansipuukin olla. Ja otelauta. Eli joku vaahterakansi ja ebonilauta.

Ed3: Vaihtoehto vaahterakannelle? Bubinga ois komeeta? Mutta ruusupuun tyyppistä, ei siis. Onko kekä tehny bubinga-lespaa?
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
vrajala
15.04.2005 23:17:06
Millä "palstalla" tuo on tuolla, että näkis koko pituudeltaan nuo puut?

Tuolla, hippasen vajaa puolessa välissä:
http://www.gilmerwood.com/new_unique.htm
Ja valikoimaa riittää...

Pitäiskö voisko samaan tillaukseen saada seetriä elis cedar, olis 68 $ tollanen "One Piece Solid-body Guitar Blanks". Mutta yhdestä ei saa sekä kaulaa että bodia?

Onhan tuolla noita kanttiin sahattuja seetrikaula-aihioitakin, 12 taalaa pala. Valikoima tällä hetkellä hiukan heikko mutta kai niitä sinne lisää tulee.
Ota näistä sitten selvää
Juzzu
16.04.2005 10:20:59
Pitäiskö voisko samaan tillaukseen saada seetriä elis cedar, olis 68 $ tollanen "One Piece Solid-body Guitar Blanks".

Kuriositeettinä mainittakoon että Ruokankaan Duket taitavat muuten olla rungoltaan espanjan seetriä....
"Tosi-TV-sarjat. "Mitä on Juzzun Pyllyssä"-sarja, näkyy Juzzun anturilla!" -Juoppohurtta
"Mutta mun mielestä toi Juzzun sukuelimen koko olis saanut jäädä julkaisematta..." -Jannu
Teijo K.
16.04.2005 17:00:00

Kuriositeettinä mainittakoon että Ruokankaan Duket taitavat muuten olla rungoltaan espanjan seetriä....

Mutta lämpökäsiteltynä huom. On kuin eri puuta soinniltaan tuo seetri senjälkeen.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Puavali
16.04.2005 18:20:22
Mutta lämpökäsiteltynä huom. On kuin eri puuta soinniltaan tuo seetri senjälkeen.

Mikroon!
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)