justus5 24.01.2005 21:16:33 | |
---|
Jos pleksi on esim. kolmikerrospleksiä se ei näytä hyvältä reunassa, josta jäisi alemmat valkoinen ja musta kerroskin näkyviin. Luulisi että tommosia pleksiaihioita löytyisi ihan yksikerroksisenakin. Google löysi mm. Ukin musiikista ( http://kauppa.ukinmusiikki.fi/index_products.php?CAT=192) aika läjän erinäköisiä pleksejä ja pleksiaihiota. Hintahaitari näytti olevan melko laaja mutta kysyähän aina kannattaa. Remember to rebel against authorities, kids! |
miktol 24.01.2005 21:47:41 | |
---|
Mahtaakohan tuollainen pleksiaihio olla riittävän kovaa? Naarmuuntuu ainakin plektrasta suhteellisen helposti. Kun sen merkin on tuohon otelautaan laittanut, on se hankala vaihtaa myöhemmin. Sen pitäisi siis olla kerralla kulutusta kestävää mallia, ensimmäisen itse tekemäni kitaran aion nimittäin pitää kauan. :) |
päänahka 26.01.2005 21:59:34 | |
---|
Itse tilasin omaan projektiini muoviset blockit Spelektroniikasta, mutta minun silmääni ne olivat liian "muoviset" joten päädyin loppujenlopuksi MOP:pi blockeihin. Onko sinulla vielä tallessa ne muoviset? Suunnittelen projektia, johon tulisi tyylitelty merkki 12. nauhalle, eikä muita otelautamerkkejä, joten muovinen olisi helpompi eikä ulkonäkökään haittaisi niin paljon. Soolot on perseestä. |
ghog 27.01.2005 14:36:06 (muokattu 27.01.2005 16:00:34) | |
---|
Onko sinulla vielä tallessa ne muoviset? On vielä tallessa, mutta tarkoitus olisi laittaa ne toiseen projektiin... kunhan ensin saan tämän kitara-projektin valmiiksi. |
McNulty 28.01.2005 19:49:46 | |
---|
hiukan aiheen sivusta, mutta mielestäni inlayt on ihan turhia... omaan silmään otelauta näyttää parhaalta kun siinä ei ole otelautamerkkejä lainkaan, tai maksimissaan joku "logo" tms. esim 11.-13. nauhojen välillä. Yksinkertaiselle jampalle, yksinkertaisen tyylikästä please! =) |
Juzzu 29.01.2005 08:39:12 (muokattu 29.01.2005 08:39:23) | |
---|
hiukan aiheen sivusta, mutta mielestäni inlayt on ihan turhia Takaisin palstan aiheeseen palatakseni... Näiden asioiden ympärillä tällä palstalla pyörii varmaan ihmisiä joista käsityöt ja tällainen "näprääminen" on ihan kivaa ja palkitsee, eihän näitä kitaroita tms. nyt pelkästään lopputuloksen takia tehdä. Mutta kun kerran tehdään merkit, tehdään sitten niin hienot kuin budjetti ja taidot antaa varaa..? Vai mitä? Kyllä munkin mielestä merkitön otelauta on ihan hieno, mutten haluaisi aina tehdä samaa kitaraa, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
ghog 29.01.2005 13:36:18 | |
---|
Yksi parhaimpia asioita omatekemässä tai soitinrakentajalta tilatussa kitarassa on, että sen saa juuri sellaisena kuin itse haluaa. Esim. kaupasta on vaikea löytää sydämmenmuotoisilla otelautamerkeillä varustettua Les Paulia, mutta itse tekemällä sellaisen saa... Vanha totuushan on, että makuasioista ei voi kiistellä joten tehdään jokainen sellaisia kitaroita kuin itse halutaan. Vinkkejä ja ehdotuksia toki aina voi antaa. |
miktol 29.01.2005 21:28:02 | |
---|
Nostan tämän vielä, kun tulee otelautamerkin teko ajankohtaiseksi hyvin pian. Osaako kukaan vihjata mahtaako tuota muovihelmiäistä saada mistään hieman isompina paloina? Tarvitsisin mitoiltaan n. 55 x 20 mm:sen palan. Aikomuksena on tehdä 12. nauhalle otelaudan levyinen merkki. MOPista tehtynä tulisi turhan kalliiksi ja ekaan kitaraan riittäisi muovikopiomerkkikin. Harjoittelemiseksi menee kuitenkin upotuksen tekeminen. :) Voisiko tuollaista plektrasuojuspleksiä edes ajatella tällaiseen tarkoitukseen? Onko riittävän kovaa? |
miktol 16.02.2005 17:02:01 | |
---|
|