Aihe: Kuinka Dunlop Cry Baby:iin täydellinen bypass?? 1 2 | |
---|---|
![]() 28.09.2004 19:15:49 | |
Seuraavaksi kait pitäsi sitä keskitaajuuskonkkaa tviikkailla. Hupsista, onkohan jossain vaiheessa mennyt nämä eri modit sekaisin keskenään? Meinaan, ainakin minulla tuo mid-säätö on vastus ja trimmeri sarjassa, niin kuin tuolla ylempänä höpisin. Voihan tässä toki olla kyse toisenlaisestakin keskitaajuusmodista? Itse olen painiskellut oman wahini dpdt-kytkimen kanssa. Tuli ostettua taannoin sellainen halpiskytkin, ja tätä nykyä ei pysty hiljaa soittaessa käyttämään kuin pedaalin "alapäätä". Tuossa kytkimessä on nimittäin niin paljon välystä, jotta ihan yläpäässä vispatessa katkaisija naksuu äänekkäästi koko ajan....siis vaikka ei olisi varsinaisesti polkemassa kytkintä on/off. Otinpa sitten koko hoidon auki, yrittäen tutkia josko saisi "tyhjät" pois kytkinakselista. Muutamaa patenttia yritin, tehden samalla dpdt:stä toimintakelvottoman. Lopun aikaa tuhrasinkin sitten palauttaessa kytkintä taas toimintakuntoon. Nyt toimii taas, mutta uusi kytkin pitää jossain vaiheessa hankkia. Mahtoikohan olla Carlingin DPDT-malli, jota oikein suositellaan wahikatkaisimeksi? Toki kuulen mielellään muistakin hyvistä vaihtoehdoista. | |
![]() 28.09.2004 19:46:56 (muokattu 28.09.2004 19:48:48) | |
Mitäs tällä tarkoitat? Eli sitä wahin potikkaa kieräytin askeleen myötäpäivään. Vaikuttaako sen bufferin poisto saundiin mitenkään? En osaa tuohon sanoa juuta enkä jaata, mutta tulin siihen tulokseen, että jos ei sillä kerran mitään virkaa enää ole, voi sen ottaa pois. | |
![]() 29.09.2004 12:59:57 | |
Siis laitoin sen kelan rinnalla olevan 33k vastuksen tilalle tuon 15k & 47k pot -yhdistelmän. --> säätää suotimen Q-arvoa (hyvyyslukua, jyrkkyyttä, leveyttä...). Tuolla keskitaajuuskonkalla tarkoitan sitä takaisinkytkentäkonkkaa (0.012u), joka käsittääkseni asettaa sen sweepin "keskikohdan" (eli keskitaajuuden?, ei siis liity sinänsä keskiäänien paratamiseen vrt, basso, diskantti, keskiääni...) Oli muuten todella ärsyttävää porattavaa tuo vahin laatikko. Tukki poranterän ties kuinka monta kertaa... | |
![]() 29.09.2004 13:10:59 | |
Tuolla keskitaajuuskonkalla tarkoitan sitä takaisinkytkentäkonkkaa (0.012u), joka käsittääkseni asettaa sen sweepin "keskikohdan" (eli keskitaajuuden?, ei siis liity sinänsä keskiäänien paratamiseen vrt, basso, diskantti, keskiääni...) Asia selvä, häiriö oli minun päässäni. Eli "swiippikonkasta" oli kyse. Oli muuten todella ärsyttävää porattavaa tuo vahin laatikko. Tukki poranterän ties kuinka monta kertaa... Käytitkös eri suuruisia teriä, vai veditkö kerralla oikeaan mittaan? Minä käytin ensimmäisellä kerralla kahta eri terää ja meni muistaakseni varsin helposti läpi....vaan voinpa muistaa väärinkin. Toiselle potikalle jäkersin sitten pelkällä puukolla, hoho, kaikkea sitä tuleekin tehtyä kunnon työkalujen puutteessa...vaan onnistuipa noinkin. | |
![]() 29.09.2004 17:44:30 | |
Yhdellä terällä porasin. Ajattelin kyllä että ehkä pitäis alkureikää tehä, mut laiska on laiska... Tosin helpommalla olis varmaan päässy kun olis laittanu alkureiän jollain 3 millisellä. | |
![]() 21.09.2006 15:15:57 | |
Siiretty ja muokattu jelppiketjusta: Sanoo wah muttei tarpeeksi. Laitos on Cry Baby GCB-95 ja ääni ei mene riittävän tummaksi vaikka potikka on säädetty 5 vaille ääriasentoon. Vielä hampaan tai parin siirto ja jotain menee rikki. Vehjettä on verattu pariin samantyyppiseen ja tässä on selvästi miedoin wah. Joten omistuksessa on hyödytön laite. Laite vaatii laittoa ja olisipa jopa modaus mahdollinen. Lueskeltuani ketjun läpi alkoi savu nousta korvista, kun elektroniikka ei tosiaankaan ole kovin tuttu ala. Möhkäleestä saa kuiteskin säädettävän, sen tajusin. Joten säädettävän vermeen haluaa kotipajan komistukseksi. Tietääkö kukaan linkkiä, jossa neuvotaan säädettävän modin teko? | |
![]() 16.12.2006 11:05:19 | |
mä kun oon ihan käsi näitten elektroniikkasähläysten kanssa, niin tietääkö kukaan hesan alueella paikkaa jossa tuon tr00 bypass-modin voisi teettää? kiiiipsooooniiii | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)