Aihe: MXR Micro Amp DIY 1 2 | |
---|---|
![]() 02.02.2005 12:10:46 | |
Ei sillä vastuksen arvolla tosiaan niin väliä ole. Tuo hankala potikka on kierrettävissä siten, että korvaa sen katkoksella, ja laittaa 50k logaritmisen potikan R4:n (56kohm) tilalle. Mulla on näin, ja toimii oikein komeesti. Tuo onkin loistava tieto. Asensin ensin normaalin log.potikan skeman mukaan ja ihmetys oli suuri kun vasta viimeisillä milleillä alkaa tapahtua kun avasi hanaa. | |
![]() 02.02.2005 12:14:07 | |
Mistäpä tähän projektiin saisi valmiin piirilevyn edullisesti ja nopeasti. Ei oikein riitä rahkeet itse syövytellä. Ei se niin vaikeaa ole. Mä syövytin ihan jollain bebekin aloittelijasarjalla kylppärin nurkassa levyn microampille. Tai voihan sitä kysyä paikallisesta amiksesta jos vaikka duunaisivat piirilevyjä oppilastyönä, ei pitäis maksaa paljoa. | |
![]() 02.02.2005 12:26:49 | |
Mistäpä tähän projektiin saisi valmiin piirilevyn edullisesti ja nopeasti. Ei oikein riitä rahkeet itse syövytellä. Toi ei varmaankaan hirveän monimutkainen ole, joten vero-levyllekin onnistunee. Tossahan oli linkki, jossa juuri oli layoutteja vero-levylle, tosin ei tainnut juuri tuota olla. Joka tapauksessa ei vaadi kovinkaan ihmeellisiä insinööritaitoja sijoitella palaset skeman mukaisesti vero-levylle. Jopa minä onnistuin samaan futsin toimimaan reikälevyllä. Nam. | |
![]() 02.02.2005 21:14:53 | |
Kysynpä tässä aihetta sivuten: mikä noista boostereista olisi sopivin ensimmäiseksi projektiksi. Varmaan noi IC:ttömät ja vähiten osia sisältävät. Olisiko jollain kokemusta esim. kyseisen sivun miniboosterin soundista? | |
![]() 03.02.2005 08:55:25 | |
Olisiko jollain kokemusta esim. kyseisen sivun miniboosterin soundista? Täältä löytyy miniboosterin soundinäyte: http://www.home-wrecker.com/salvo.html (Jack Orman MiniBooster) Hyvältä kuulostaa ainakin minun korvaani. | |
![]() 03.02.2005 09:26:14 | |
Mini booster:n kytkennän on varastanut Mike Fuller Fulltonelta, mikä ehkä kertoo jotain sen soundista, tai sitten ei... http://www.uraltone.com | |
![]() 03.02.2005 12:55:33 | |
Mini booster:n kytkennän on varastanut Mike Fuller Fulltonelta Tässä tuo tarina, jos jotain kiinnostaa: http://www.muzique.com/amz/mini.htm | |
![]() 05.02.2005 16:21:43 | |
mua jäi arveluttamaan vielä noista microampin osista tuo vahvistin että mitä te itse siinä olette käyttäneet ja tajuaako elektroniikkaliikkeen hemmot ton jos vien vaan listan ja sanon et nämä kiitos... Op Amp 1 - TL061 or TL071 (any single opamp with this pinout) Eli millä tän vois korvata ja paljonko maksaa??? ja vielä sen verran että paljonko(noin) tulee yhteiskustannukseksi ko. projektille? Kauneus on kuuntelijan korvassa... | |
![]() 05.02.2005 17:20:54 | |
TL071:ä saa ainakin Yleiselektroniikasta ja veikkaanpa että about mistä muustakin elektroniikkakaupasta. Osat tuohon maksaa ehkä 15-25e, riippuen kotelon, liittimien ja potikan laadusta. Itse piirilevylle tulevat kamat vain muutaman euron. | |
![]() 24.12.2012 10:58:36 | |
Huom! Olet kirjoittamassa yli 2878 päivää vanhaan aiheeseen! Mitä sitten, pitäisikö joka aiheelle tehdä uusi keskustelu kun kerran vanhojakin löytyy..? Niin yritän tässä alotella pedaalien rakentelua ja microampin kanssa tässä paininut. En saa kyseistä(kään) häkkyrää toimimaan. Vähän latistaa tunnelmaa kun näinkin yksinkertaisesta laitteesta kyse. Ääni tulee läpi, mutta mitään vaikutusta laitteella ei ääneen ole eikä potikka vaikuta mihinkään. Oikosulku varmaan jossain, mutta tietotaito ei tahdo riittää vielä vianhakuun. http://www.aronnelson.com/gallery/m … m143/mxr_microamp_vero_001.gif.html edellämainitulla kytkiksellä siis teen, paitsi että alareunan konkka ja vastus on muutettu rinnan niinkuin ggg:n sivujen kytkiksessä. Kytkentäkaavioita osaan lukea ja mielestäni laitteeni on tehty oikein. Tajusin vielä kääntää oparin oikein päinkin. ;) | |
![]() 24.12.2012 12:16:38 | |
MiNopa: Huom! Olet kirjoittamassa yli 2878 päivää vanhaan aiheeseen! Mitä sitten, pitäisikö joka aiheelle tehdä uusi keskustelu kun kerran vanhojakin löytyy..? Niin yritän tässä alotella pedaalien rakentelua ja microampin kanssa tässä paininut. En saa kyseistä(kään) häkkyrää toimimaan. Vähän latistaa tunnelmaa kun näinkin yksinkertaisesta laitteesta kyse. Ääni tulee läpi, mutta mitään vaikutusta laitteella ei ääneen ole eikä potikka vaikuta mihinkään. Oikosulku varmaan jossain, mutta tietotaito ei tahdo riittää vielä vianhakuun. http://www.aronnelson.com/gallery/m … m143/mxr_microamp_vero_001.gif.html edellämainitulla kytkiksellä siis teen, paitsi että alareunan konkka ja vastus on muutettu rinnan niinkuin ggg:n sivujen kytkiksessä. Kytkentäkaavioita osaan lukea ja mielestäni laitteeni on tehty oikein. Tajusin vielä kääntää oparin oikein päinkin. ;) Hiukka lisää kuvausta viasta, tai esim. kuva piirilevystä ja muista kytkennöistä helpottaisi hieman. Ääni tulee siis läpi - siis sekä bypass-tilassa, että on-tilassa? Vai vain toisessa tilassa? Tämän tiedon perusteellakin selviäisi jo paljon vian sijainnista. Onhan jalkakytkin juotettu oikeinpäin ja piuhat oikeissa koloissa? Sorry jos nää on itsestäänselvyyksiä, mutta joskus se vika on hyvin pienestä kiinni, ja vaikka kuinka katselee niin ei osu silmään.. Onko patteri paikallaan? she sounds like a bag of cats
Purple Reckoning | |
![]() 24.12.2012 12:25:24 (muokattu 24.12.2012 13:15:37) | |
Oli siis pelkkä piirilevy liittimissä kiinni ilman bypass-kytkintä. Rapsuttelin kaikki verojen välit mattopuukolla ja sain viimein äänen ulos, mutta nyt kun gainia kääntää riittävästi niin alkaa erittäin mielenkiintoinen pärinä ja ulina. Onko tämä sitä oskillointia? Missäköhän nyt vika? Jenkkisivuilta löysin samanmoista tarinaa, tosin en vastausta.. EDIT: tarkoitan että sain vahvistettua signaalia ulos. EDIT2: unlinaongelma korjaantui kun hoiti maadoitukset kuntoon, eli käytännössä rakensi tuon metallilaatikkoon. Mutta kytkin aiheuttaa nyt ikävän pamauksen kytkettäessä. Liekö jokin väärin vai ebayn 3 euron kytkimen ominaisuus? | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)