Aihe: Vaahteraotelaudan lakkaus
1 2
H053
28.05.2010 00:31:42
Antti1: Nappaa keppana kaapista ja mee nukkumaan. :)

Millä lakalla sä meinaat vedellä?

Se voisi toisaalta olla ihan voittajavaihtoehto... :P

Itseasiassa lakasta ei ole vielä tarkkaa tietoa, katotaan mitä sattuu verstaalta löytämään...
Voihan se toki olla, että joutuu vielä rautakaupan kautta kiertämään ennenkuin pääsee tositoimiin.
Antti1
28.05.2010 00:33:47
Mmm. Mä melkein suosittelisin jotain kovaa 2-komponenttia ihan maaliliikkeestä. PU-lakka on mun lemppari noihin puuhiin. Jos se jää tahmeaksi ja pehmeäksi, niin ei oo oikein kiva.
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
H053
28.05.2010 00:35:33
Antti1: Mmm. Mä melkein suosittelisin jotain kovaa 2-komponenttia ihan maaliliikkeestä. PU-lakka on mun lemppari noihin puuhiin. Jos se jää tahmeaksi ja pehmeäksi, niin ei oo oikein kiva.

Totta, pitänee tiedustella asiaa paikallisesta rautakaupasta, joka siis toimittaa maaliliikkeen virkaa täällä metsän keskellä. :P
H053
28.05.2010 00:49:48
Hmm... Telecaster -foorumin kätköistä löytyi säie, jossa puhuttiin vaahterakaulan öljyämisestä tru-oil:lla.
Lopputulostakin kehuttiin kovasti.

Sinänsä mielenkiintoista, kun itselläni on juuri sopivasti tukkiöljyä odottamassa huomista rungon käsittelyä.
Pitäisiköhän vetää ihan pokkana samat setit kaulaankin?
Antti1
28.05.2010 00:52:13 (muokattu 28.05.2010 00:52:31)
Kuivuvat öljyt on ihan jees, jos ei oo niin huolissaan caccan tarttumisesta vaahteraan. Tuntuma on varmasti helppo omaksua mattalakatun rinnalle, jos on hionut kunnolla sileäksi vaan ja tekee homman huolellisesti.
H053
28.05.2010 00:56:49
Antti1: Kuivuvat öljyt on ihan jees, jos ei oo niin huolissaan caccan tarttumisesta vaahteraan. Tuntuma on varmasti helppo omaksua mattalakatun rinnalle, jos on hionut kunnolla sileäksi vaan ja tekee homman huolellisesti.

Eikös tuon tukkiöljyn pitäisi muodostaa lähes lakkaa muistuttava pinta, jos sitä laittaa tyyliin 4+ kerrosta?
(Näin minulle ainakin eräs toinen aseseppänäkin kunnostautunut puuseppä tiesi kertoa...)

Vai imeekö se likaa vielä senkin jälkeen itseensä?
Antti1
28.05.2010 00:59:01
H053: Eikös tuon tukkiöljyn pitäisi muodostaa lähes lakkaa muistuttava pinta, jos sitä laittaa tyyliin 4+ kerrosta?

Vai imeekö se likaa vielä senkin jälkeen itseensä?

Kyllä se muodostaa kovan pinnan, mutta sitä pitää uusia. Eikä tuollainen öljypinta ole kuitenkaan koskaan ihan täysin ummessa ronskisti vedellyn lakan tavoin. Mutta tuskin se likaantuminen nyt mikään ongelma kuitenkaan on? Kuluminen on luonnollinen juttu ja näyttää hienolta.
H053
28.05.2010 01:02:30
Antti1: Kyllä se muodostaa kovan pinnan, mutta sitä pitää uusia. Eikä tuollainen öljypinta ole kuitenkaan koskaan ihan täysin ummessa ronskisti vedellyn lakan tavoin. Mutta tuskin se likaantuminen nyt mikään ongelma kuitenkaan on? Kuluminen on luonnollinen juttu ja näyttää hienolta.

Näin on!
Tuo kaula on jo nyt melko komea "vintage," mutta pintakäsittely pitää valitettavasti uusia,
koska lakka on kulunut puhki parilta ensimmäiseltä nauhalta. :D

Jos tuo öljy ei sitten pitemmän päälle säväytäkään,
niin sen päälle voi kuulemma ihan huoletta vetäistä nitrolakat tai muut vastaavat jäykemmät rojut.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)