Aihe: Sähköisku
1 2
SirElwood
05.12.2005 11:00:12
Muista huoneista, esim. justiinsa vessasta _ei_ saa vetää mitään jatkojohtoa vaikkapa olohuoneeseen!

Miksi? Joku osannee osannee selittää paremmin kuin minä.
Pekkatapio
05.12.2005 11:06:30
Blääh, no täytynee luottaa tuohon tuuriin, tai sitten hommata semmonen audiomuuntaja vai mikä se oli, erotinmuuntaja.... no kuitenkin.
Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
Campylobacter
05.12.2005 11:58:43
Jep, kovasti kiitos infoista. Olis muuten ihan mielenkiintonen kuulla sähköiskuista mitä porukka on saanu soittimien kans värkkäillessä, meinaan sellasista mistä on selvitty ihan lievin vaurioin.

Ei tullu soittimen kanssa, mutta joskus pikkusena taisin jonkinlaisella hiomalaitteella hioa sen puun lisäksi myös hiukan sitä johtoa. Silloin tuli mukavasti virtaa. :D
päänahka
05.12.2005 12:06:31
Blääh, no täytynee luottaa tuohon tuuriin, tai sitten hommata semmonen audiomuuntaja vai mikä se oli, erotinmuuntaja.... no kuitenkin.

Vikavirtasuoja auttanee tässäkin. Maksaa noin kympin. Se katkaisee virran, jos vaihejohtimeen menevä ja nollasta palaava virta eivät täsmää, eli virta menee käyttäjän tai muun ulkopuolisen läpi maahan.
Soolot on perseestä. AKKK #7
mhaarala
05.12.2005 12:52:25
Joskus bändin alkuaikoina, silloin kun allekirjoittanut oli (liian) nuori (bändikuvioihin), niin kitaristilla oli sellainen ilmeisesti -78 Ibanez les paul-kopsu ja japanilainen kopio Fender Twin Reverbistä. Hyvä vahvistin se oli, vaikka heviä siitä ei saanut irti millään konstilla, säröpurkki tuotti pelkkää ärsyttävää särinää jne jne... siinä oli vain sellainen pieni juttu että kun sillä soitti ja samaan aikaan koitti laulaa niin mikistä sai kivoja tällejä välillä. Samaten jos nojasi johonkin tiskipöytään tms. niin kyllä tuntui.

Ostettiin jokunen vuosi sitten ne roinat pois siltä ja tuli katsottua vähän tarkemmin sitä vahvistinta. Kyllä se vieläkin räpsyi kun koski väärään paikkaan mutta sitten huomattiin että siellähän on sellainen pieni kytkin missä lukee "ground lift." Se toiseen asentoon niin johan loppui räpsyminen. Kivoja vehkeitä nuo tuollaiset... :P
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
insight
07.12.2005 16:36:56
Mä sain viimeks sähköiskun, kun asensin kattolamppua himassa, jossa oli 3 painiketta ja luulin, että on vain yksi. Katsoin, että se nappula osoittaa alaspäin eli on pois päältä. Tällit sitten sain ruuvaria pitkin, kun vaihepiuhaa ruuvasin kiinni.
kulmahiomakone
07.12.2005 18:33:42 (muokattu 07.12.2005 18:34:06)
Mulla on ilmeisesti tekemisen puutetta kun pitää tähän kirjoittaa.

Kerran sain sähköä väärinkytketystä hellasta. Pidin toisella kädellä pannun kädensijasta kiinni ja toisella koskin kraanaan kun piti vettä laskea kuppiin. No sattuihan se. Perseelleni meinasin lentää.

Hellaa ja sen kytkentää tarkastelemaan tullut sähkömies sanoi että mulla kävi tsäkä. Suositteli käymään sairaalassa, jotta tsekkaavat sydämen. En jaksanut lähteä.
ECL82 pääteputkella varustetun putkiradion haluan mä. Tarjoa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)