Aihe: Mikkikolon täyttäminen?
1 2
Fortune
05.05.2003 02:31:18

Mutta kolo pysyy stabiilina (ja vastaajat debiilinä).

Kolossa pysyy täytteet joo, ja sitten huonolla tuurilla on kolon ympärillä "vallihauta" ennenkuin runko taas alkaa.

Ei kiva.
Boldari
05.05.2003 03:55:40 (muokattu 05.05.2003 03:56:28)
Toi sahanpuru-hommeli oli kyllä aika oiva idea. Tuli kyllä tällänenkin aika vitun ufo ajatus että laittas jousen tai kaksi sinne sisään ja niihin piezon kiinni. Vois tulla hämyjä ääniä.
Can I Play With Myself?
Aakoo
08.04.2005 10:44:43
Mä lähtisin siitä, että täyttäisin kolon puupalikalla ja jyrsisin siihen uuden mikin paikan. Hiontaa jaa maalia päälle.. Tosin saatat joutua maalaamaan koko bodyn.

seuraavaan malliin

http://www.projectguitar.com/tut/tht1.htm
Juzzu
08.04.2005 10:58:58
Mulla ois tarkoitus laittaa mun PRS:ään 2xsinglecoil, teetän vain sellaisen humppariaukon kokoisen (muovi)levyn jossa on yksikelaisen kokoinen reikä, toiseen tai molempiin mikki sitten vinoon straton tallamikkityyliin.

Jaa että ruma tuollainen? Ei kiinnosta ;o)
I love the smell of napalm in the morning
kulmahiomakone
08.04.2005 11:00:13 (muokattu 08.04.2005 11:00:52)
Mä lähtisin siitä, että täyttäisin kolon puupalikalla ja jyrsisin siihen uuden mikin paikan. Hiontaa jaa maalia päälle.. Tosin saatat joutua maalaamaan koko bodyn...

Pari vuotta myöhässä tulee vastauksesi. Jännää sinänsä, että pari vuotta sitten ei ole osattu "neuvoa kunnolla" näinkään yksinkertaisessa asiassa...

dit: laina
Juzzu
08.04.2005 11:39:25
Pari vuotta myöhässä tulee vastauksesi. Jännää sinänsä, että pari vuotta sitten ei ole osattu "neuvoa kunnolla" näinkään yksinkertaisessa asiassa...

Pari vuotta sitten tälle palstalle tuli yks kirjotus päivässä (noin niikö periaatteessa). Hienoa että palsta on löytynyt ja ehkä jopa palstan avulla on tullut lisää touhuajia :o)
I love the smell of napalm in the morning
Aakoo
08.04.2005 12:41:44
Oho.. selailin eilen duunissa näitä wanhoja topiceja ja oli sattumoisin vain jäänyt selain auki johonkin kohtaan.. Aamulla kun tulin duuniin ja päivitin selaimen en jaksanut enempiä kattella, vaan kun kurkistin topicin sisään tunsin, että tuohon voisi vastata =)

Sattuu kai noita paremmissakin piireissä =)
Jouni Antero
08.04.2005 13:40:02
Mulla ois tarkoitus laittaa mun PRS:ään 2xsinglecoil, teetän vain sellaisen humppariaukon kokoisen (muovi)levyn jossa on yksikelaisen kokoinen reikä, toiseen tai molempiin mikki sitten vinoon straton tallamikkityyliin.

Muistelen nähneeni tuollaisen moddauksen Rushin Alex Lifesonilla joskus. Jos sille kelpaa niin...
Fortune
09.04.2005 15:43:53

Juuri kuolasin tänään paikallisessa soitinliikkeessä Teleä, jossa oli noin. Eli oli laitettu joskus humppari, mutta nyt oli yksikelainen tuollaisessa pleksilevyssä. Ei pahan näköinen, kun se pleksilevy sointui muun kitaran väritykseen (sellainen kellertävä helmiäinen).

Ko. Telessä (meksikon Fenkku) oli myös Tune-o-matic ja stoptail, aika herkku. 420 euroa, kesätöitä pitää saada...
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Woodoo
10.04.2005 02:38:20 (muokattu 10.04.2005 02:44:45)
Katsot sopivan, hieman joustavan liiman. Erikeepperikin on passelia, mutta varmaan parempiakin löytyy. Riittävästi hienoa sahanpurua kippoon liimaa perään ja kauhea vatkaaminen. Tällä mössöllä täytät kolon ja annat kuivua varman päälle kuivaksi. Kannattaa täyttää jonkin verran yli se kolo. Luultavasti vetää liima hieman kokoon, ku on noin suuri määrä. Hiot ja maalaat. Joustavuuden ansiosta pysyy kiinni jos puu hieman elää, mutta tuskin elää niin paljon että maali halkeisi koska ei ole muualtakaan kitarasta luultavasti sen tähden halkeillut. En ole kyllä kitaraan sellaista tunkenut, mutta muualla aina ollut paras keino.

On olemassa myös kemiallisia metalleja, mistä tulee todella kova ja tarttuu puuhun niin lujasti että ei anna puun elää. Voi tosin olla että se elää silti ja tulee halkeamia. Ite kyllä varmaan täyttäisin lasikuituautopakkelilla tuollasen reijän. Sen kanssa pitää vain olla tarkkaa ettei jämähdä käsiin. Tuppaa olemaan todella nopeaa kuivumaan. Tunnin päästä sen voi jo hioo ja näkee jäljen. Jos jotain empämääräistä jää niin lakkakitti on passelia, se vaatii kyllä pidemmän kuivuis ajan. Enkä uskosi että kitaran sointii vaikuttaa tuo materiaali kovastikkaan...

Edit: oho enpä huomannut että sivuja oli kaksi ja hiukkasen vanha kirjoitus :D No mun täytyy sanoa että eipä oisi tullut mieleenikään enne ku tänne eksyin ruveta väsäämään kitara efektejä. Oli kai sellanen fiilis että ne on jotain ihmeellisiä laitoksia ja ettei tavallinen pullianen sellasiin pystys xD
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)