Aihe: Baswoodin pinta käsittely
1 2
Jeszse
21.01.2022 21:10:40
msalmela: Onko kokemuksia tästä epoksista? Lähinnä värjääkö ja kuinka helppoa hionta? Tähän asti olen käyttänyt Z-Poxya. Se vähän kellastaa, mutta helppo hioa.

.mika

Väritöntä on, värjää samanlailla ku lakka. Vähän lakkaa kovempaa hioo, mut ei sitä kannata yhtä paksua kerrosta laittaakaan.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
jaripat
28.01.2022 15:50:22
Ihan ekaks - en yritä "neuvoa ketään", kerron vain, miten olen itse tehnyt.
En usko, että basswood petsatessa välttämättä merkittävästi eroaa muista puista. Koloja oon itte täytellyt lasikuidulla, kun maalaan (joko 2k-automaaleilla, tai bilteman kilikoleilla). Nyt oli just hyvinkin kolhuinen stratobody, johon siis tuli lasikuitua pikku paikkoihin sinne tänne. Eihän se kuitu ota petsiä, mutta jos joku kohta jää vaaleammaks, niin onhan niitä "sattumia" puussa muutenkin. Lähdin kuitenkin tätä "petsi-harjoittelemaan" ajatuksella, että maalaan kuitenkin, jos menee munilleen. Nyt on pari lakkausta (biltema) takana ja yllättävän hyvältä näyttää. Omasta mielestä just siltä ku halusin ;-)

https://drive.google.com/file/d/1_I … pEjE-eQq8LszLFQCaA/view?usp=sharing
luuppaaja
28.01.2022 19:47:02
jaripat: Ihan ekaks - en yritä "neuvoa ketään", kerron vain, miten olen itse tehnyt.
En usko, että basswood petsatessa välttämättä merkittävästi eroaa muista puista. Koloja oon itte täytellyt lasikuidulla, kun maalaan (joko 2k-automaaleilla, tai bilteman kilikoleilla). Nyt oli just hyvinkin kolhuinen stratobody, johon siis tuli lasikuitua pikku paikkoihin sinne tänne. Eihän se kuitu ota petsiä, mutta jos joku kohta jää vaaleammaks, niin onhan niitä "sattumia" puussa muutenkin. Lähdin kuitenkin tätä "petsi-harjoittelemaan" ajatuksella, että maalaan kuitenkin, jos menee munilleen. Nyt on pari lakkausta (biltema) takana ja yllättävän hyvältä näyttää. Omasta mielestä just siltä ku halusin ;-)

https://drive.google.com/file/d/1_I … pEjE-eQq8LszLFQCaA/view?usp=sharing

Hyvältä näyttää. Laitoitko epoksi filleriä lakan alle?
jaripat
28.01.2022 22:47:36
No eiku ihan lasikuitukitillä kolot täytin. Toki näkyy mahdollisesti pieniä vaaleitä kohtia, mutta puussakin on poikkeamia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)