Aihe: Floikan väljyys 1 2 | |
---|---|
![]() 26.01.2021 09:18:09 | |
Moi. zedder: Tässä siis neuvotaan pilaamaan "floideri" ? https://www.espguitars.com/videos/2031851 Niinhän tuossa valitettavasti neuvotaan. Positiivisena asiana näkisin sen että tolppa (joka ainakin niissä joita itse olen ruuvannut) on veistä pehmeämpi, ja skraadu/valssautuma tulee asentoon jota ei soitettaessa käytetä. Ohjeiden laaja kirjo on juuri se syy miksi ketjun aloittajalta kysyin mitä ohjetta on käyttänyt. Esitystekniikasta kenties johtuvaa, mutta jakille ja plugille ei myöskään kovin hyvää tee tuollainen pöytää vasten taittelu. Pikkuasioita toki sellaiselle joka noiden kanssa on pidempään pelannut, mutta tuon ohjeen käyttäminen pehmeämmillä palikoilla varustetun floikan säätämisessä aiheuttaa ennenpitkää ikävän yllätyksen. Enkä itse käyttäisi laadukkaillakaan, vaikka niihin sentään saa varaosian kaikkia kilkkeitä. T:Samuli | |
![]() 26.01.2021 09:25:49 | |
Ihan oikeasti: Jos tuon satunnaisen säätötoimenpiteen kuluttavuudessa olisi suuri ero päivittäiseen ja eräillä varsin rajuun tallan "vemputtamiseen" nähden, ja se vastaisi lähinnä tallan tahallista pilaamista, niin eikö nyt hyvänen aika sentään valmistaja/tavaramerkin haltija olisi hyvin voimakkaasti tiedottanut tästä loppukäyttäjiä vuosien saatossa? Kitaran ja jälkiasennustallojen mukana tulisi tuolloin melkoisen isolla fontilla painettu varoituslappu? Vai yritättekö sanoa että Floyd Rose on niin kiero firma, että varaosien myynnin toivossa se haluaakin että talla tuhotaan väärillä toimintatavoilla, ja ovat siksi ihan hissukseen asiasta? Joskus etanolin käyttö lähtee käsistä.. | |
![]() 26.01.2021 12:21:12 | |
zedder: Ihan oikeasti: Jos tuon satunnaisen säätötoimenpiteen kuluttavuudessa olisi suuri ero päivittäiseen ja eräillä varsin rajuun tallan "vemputtamiseen" nähden, ja se vastaisi lähinnä tallan tahallista pilaamista, niin eikö nyt hyvänen aika sentään valmistaja/tavaramerkin haltija olisi hyvin voimakkaasti tiedottanut tästä loppukäyttäjiä vuosien saatossa? Kitaran ja jälkiasennustallojen mukana tulisi tuolloin melkoisen isolla fontilla painettu varoituslappu? Vai yritättekö sanoa että Floyd Rose on niin kiero firma, että varaosien myynnin toivossa se haluaakin että talla tuhotaan väärillä toimintatavoilla, ja ovat siksi ihan hissukseen asiasta? Kyllä onhan siinä kitkaa ihan hitosti | |
![]() 27.01.2021 07:44:57 (muokattu 27.01.2021 07:48:24) | |
ituvirtanen: Lasketaanpa: Kuvan mukaan kaari on 6.5 mm leveydeltään eli ympyrän puolikkaalla on pituutta pii x 3.25 mm = 10 mm. Kahdella on siten 20 mm. Nämä ovat hieman yläkanttiin, koska koko kaari ei paina tolppaan. Ei Nyt tässä aamutokkurassa kun ajattelee niin taitaa tuolla kaavalla mennä vielä reilusti yläkanttiin Jos kaari on 6.5mm niin tolppahan ei ole sieltä kartion juuresta kuin varmaan 4mm luokkaa (silmähahmotelma parin viikon takaa :) ja kosketuspintahan on varmaan kaaren matkalla joku 1-2mm minkä varassa rakennelma keikkuu, eli kymmenelläkö pitäisi vielä kertoa? Mutta yhtä kaikki, itse kyllä löysään vedon pois jos säätää tarvitsee, lisenssi tallasta kuuluu vaan narinaa ja hilettä putoaa välistä ja oikeastakin olen tolpat saannut vaihtokuntoon ja veitsiäkin joutui viilamaan kuosiin yhden laiskuuden jälkeen Nyt kun laiskuus taas iski niin sellaisella muovilastalla ja leveällä talttameisselillä kampeamalla tallan ja mikkipoteron rungon välistä olen kääntänyt kielten vedon löysälle ja samalla säätänyt tolppia Tässä toki tarvitaan äärimmäistä tuntoa siihen mitä tekee, se 40kiloa kammettuna puuta vasten voi tehdä tuhoa ja muutenkaan ihan parhaimpaan kitaraan en ehkä lähtisi koittamaan Eli kielet löysälle ennen säätöä on myös oma mielipiteeni Edit: Jaaha tänne kerkeskin useita viestejä väliin :) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)