Tomasi 23.12.2020 17:29:03 (muokattu 23.12.2020 17:36:47) | |
---|
Tjaa, ei ole oikein soveliasta vaakaa, että voisi tarkemmin sanoa. Noin verraten käden ulottuvilla samassa telineessä oleviin, Merkittävästi kevyempi kuin hienon kuuloinen ankkuri '74 Les Paul Custom, kevyempi kuin pähinäpuu-bodyinen ja täysvaahterakaulainen humpparitele vaahterakannella tai suosaarinibodyinen kolmimikkinen telemaster vaahterakaulalla, jotka ovat painavahkoja, mut ihan ok. Mutta painavampi kuin höyhensarjalainen suosaarninen WRHB thinline-tele. Ei siis itseäkin yllättäen huomiotaherättävän painava, eikä edes kaulapainoinen viritinmetsästä huolimatta. "Mahonkia" pitäisi teoriassa olla, mutta god knows. Näyttää käsittelyn jälkeen ainakin moiselle. :D Pitihän tätäkin kokeilla... |
ruma 23.12.2020 18:10:36 (muokattu 23.12.2020 18:10:48) | |
---|
Hieno laite. Les Paul -tyyppiset laitteet yleensä painavat keskivertoritsaa enemmän. Jos ei sitä kestä, kannattaa katsella muita soittimia. Kaverilla on älyttömän hyvä Les Paul Professional vuodelta -69. Painaa yli viisi kiloa. Ei suostu myymään. Olen haukkunut painavaksi paskaksi ja muistuttanut, että maan rajojen ulkopuolelle ei saa viedä keikkareissuille käytettyjen puulajien vuoksi. Eli vakuutellut että sen olisi parempi olla amatöörillä. Ei suostu myymään :( Ehdottomasti ehkä. |
Tomasi 23.12.2020 19:51:33 | |
---|
ruma: Hieno laite. Les Paul -tyyppiset laitteet yleensä painavat keskivertoritsaa enemmän. Jos ei sitä kestä, kannattaa katsella muita soittimia. Kaverilla on älyttömän hyvä Les Paul Professional vuodelta -69. Painaa yli viisi kiloa. Ei suostu myymään. Olen haukkunut painavaksi paskaksi ja muistuttanut, että maan rajojen ulkopuolelle ei saa viedä keikkareissuille käytettyjen puulajien vuoksi. Eli vakuutellut että sen olisi parempi olla amatöörillä. Ei suostu myymään :( Dänks! Mulla on enemmän fenkkuosaston kitaroita, erityisesti telehtäviä ja vain pari muuta lespaisaa singlecuttia. Kaunis muotohan tuo on, joten oli kutkuttavaa nikkaroida moinen. 12-kieltä oli hyvä tekosyy, kun on sitten erilainen. Tosiaan mun 1974 tehty tummanpunainen raiskaamaton/modaamaton 20th anniversary Les Paul Custom on myös TODELLA painava, mut kertakaikkiaan erinomainen peli. Ei ehkä paras yleislespa (Ruokankaan Unicorn on ehkä kokeilemistani sitä, yleiserinomainen), mutta hard rock/wanha hevi-soundi tulee sisäärakennettuna ihan eri lailla kuin mistään muusta. Soittotapa vaikuttaa äänenväriin tosi paljon, on siis varsin ilmaisukykyinen. Ja matalat fretless wonder-nauhat on omintakeisen mainiot soitettavat. Randy Rhoadsilla taisi olla samanlainen, tosin valkoisena. Pitihän tätäkin kokeilla... |
Tomasi 23.12.2020 20:00:22 | |
---|
Ai niin, tein tuolle kaveriksi optisen kompressorin Uraltonen rakennussarjan pohjalta omaan koteloon samaan tyyliin viimeisteltynä, kun kompressointi on kuulemma eduksi 12-kieliselle. Tottahan se tosiaan on. Mulla on näemmä maihinnousun kuvatila täynnä, joten linkkaan toisen palstan keskusteluun. Kuvia puolivälissä sivua: https://www.tdpri.com/threads/12-st … ps-in-art-deco-style.1056260/page-2Pitihän tätäkin kokeilla... |
Tympee Huttunen 23.12.2020 20:08:52 | |
---|
Tomasi: Ai niin, tein tuolle kaveriksi optisen kompressorin Uraltonen rakennussarjan pohjalta omaan koteloon samaan tyyliin viimeisteltynä, kun kompressointi on kuulemma eduksi 12-kieliselle. Tottahan se tosiaan on. Mulla on näemmä maihinnousun kuvatila täynnä, joten linkkaan toisen palstan keskusteluun. Kuvia puolivälissä sivua: https://www.tdpri.com/threads/12-st … ps-in-art-deco-style.1056260/page-2 Siinäpä upea pedaali ja sopii kitaran kanssa hienosti yhteen. |